VOD (1)
Obsahy(1)
Mladá Albánka Lorna (Arta Dobroshiová) získala belgické občanství díky fingované svatbě s feťákem Claudym (Jérémie Rénier). Se svým přítelem Sokolem (Alban Ukaj), který většinu času jezdí po Evropě s tirákem, si chce v belgickém městě Liège zavést malé bistro. Místní zloděj a podvodník Fabio (Fabrizio Rongione), který svatbu zorganizoval, se potřebuje Claudyho rychle zbavit, aby se Lorna mohla znovu provdat za ruského mafiána. Ten je ochoten za rychlé získání belgického občanství dobře zaplatit. Feťák Claudy byl vybrán právě proto, že je u něj možná (a tedy i relativně nenápadná a pro policii méně podezřelá) náhlá smrt z předávkování. Čárou přes rozpočet je však Claudyho rozhodnutí s drogami přestat. Díky Lorně, která se rozhodne Claudymu pomoci, se Claudy skutečně své závislosti zbaví. Dochází k citovému sblížení manželů. Lorna se snaží přesvědčit Fabia, že Claudyho smrt není nutná, protože dojde k rychlému rozvodu. Kvůli tomu Lorna nutí Claudyho, aby ji fyzicky ublížil, čímž by bylo rozvodové řízení urychleno a Claudy by nemusel zemřít. Vše vypadá dobře až do chvíle, kdy Claudy odhalí skutečný stav věcí. Začne vyhrožovat opětovným braním drog, dochází k pohlavnímu styku s Lornou. Následující ráno jsou oba spokojeni, důvěřují si. Claudy spokojeně odjíždí na kole a Lorna vesele běží vedle něho. Jenže Claudy umírá a Lorna se dostává do nečekané situace. Zatímco Fabio dále pracuje na přípravě svatby s ruským mafiánem, Lorna začne být přesvědčena, že s Claudym otěhotněla. Nejdříve jde na potrat, poté se ale rozhodne těhotenství nepřerušovat a dítě si ponechává. V této situaci se Lorna vzdává snu o bistru a začíná jít proti všem, rozhodnuta vést nový život. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (108)
"Město Lutych vypadá šedivě, neútulně a nepříjemně a podtrhuje Lorninu izolaci. Chlad nelítostného ilegálního světa ovládaného penězi místo morálky zvýrazňuje i absence filmové hudby a statická kamera. Dardenneovi nejsou shovívaví k divákům ani ke své hrdince." více
"S námětem skvěle ladí formální strohost, místy až dokumentární styl, který výrazovými prostředky trochu připomene filmy natočené podle manifestu Dogma 95. Rozhodně vás nikdo nebude vodit za ručičku – emoce vám režisérské duo bratrů Dardennových, oceňované už za sociální drama Dítě, předloží bez…" více
"Dalším důležitým příznakem vypravěčského stylu je nedopovídat naznačené indicie. Dardennové se netváří jako vševědoucí pozorovatelé, naopak by rádi příběh nahlíželi z Lornina pohledu, vnímali jej skrze její očekávání, nadšení i obavy."