Kamera:
Harold RossonHudba:
Lennie HaytonHrají:
Gene Kelly, Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Jean Hagen, Cyd Charisse, Douglas Fowley, Millard Mitchell, Rita Moreno, Mae Clarke, Bobby Watson, Lance Fuller (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (466)
Nejlepší muzikál ever! Už i naše prťata (aktuálně 6 let) si zpívají: "Good Morning ..." :). Nejlepší taneční muzikálové scény (mimo bolywoodské kinematografie), jaké znám. Debbie Reynolds je výborná tanečnice, ale zase ne profesionální (porovnejte s Cyd Charisse, která se objeví ve scéně Broadway rhytm), což ale vůbec nevadí a naopak to působí věrohodně. ■ Zajímavost: Píseň Make Em Laugh vznikla vykradením melodie skladby Be A Clown z roku 1948, která byla složena pro film The Pirate a kterou v tomto filmu zpívají Gene Kelly a Judy Garland. Porovnejte: https://www.youtube.com/watch?v=7NVTFnmav4s (verze bez Judy, ale podobnější). A ještě jedna zajímavost - vysvětlení smyslu taneční scény na Broadway (která do děje filmu z dnešního pohledu nepasuje): V roce 1948 vznikl britský film Červené střevíčky. Obsahoval dvacetiminutovou snovou taneční scénu, která v muzikálech té doby založila módu takovýchto stylizovaných vložek "vyšší kultury". ()
Gene jako vždy skvělý tanečně i choreograficky, velmi dobrý zpěvák, hodně mě však zaujal i smíšek Donald O'Connor, který do "Zpívání" dodal legrační náladu. Ptále-li se však proč jen 4*, odpovídám, že s Kellym znám i lepší muzikály - a ano, byl u toho vždy i Sinatra (On the town; Anchors Aweigh; ale hlavně Take Me Out to the Ball Game). ()
Jeden z najlepsich muzikalov, aky som v poslednej dobe videl. Dokonca sa mi pacil viac, ako Oscarmi ovenceny MY FAIR LADY (1964) s Audrey Hepburn. Je tu skvely humorny scenar, perfektne tanecne choreografie - napriklad stepovanie alebo skoky na steny a otocky, pri ktorych by som sa ja najskor zabil :-) Myslim, ze to bol prave LEON (1994) v podani Jeana Rena, ktory si popri zabijani a piti mlieka rad obcas pozrel v kine prave tento muzikal. Sokuje ma skor to, ako moze mat tak skvely muzikal iba 2 nominacie na Oscara a to za najlepsiu herecku vo vedlajsej ulohe Jean Hagen, ktora si zahrala Linu Lamont a druhu nominaciu za hudbu. Ani jedna sa nepremenila na Oscara. Namiesto Jean Hagen si Oscara v roku 1953 prebrala Gloria Grahame za dramu MESTO ILUZI (1952)... 03.12.2009 _______ Gene Kelly - (Don Lockwood) +++ Donald O´Connor - (Cosmo Brown) +++ Debbie Reynolds - (Kathy Selden) +++ Jean Hagen - (Lina Lamont) +++ Millard Mitchell - (R.F. Simpson) +++ Cyd Charisse - (Tanečník) +++ Douglas Fowley - (Roscoe Dexter) +++ Rita Moreno - (Zelda Zanders) +++ ()
Film o filmu ve filmu, v kterém pronikáme různými úrovněmi média v dlouhých (až moc) choreografických sekvencích, že vynořit se poté z celého toho světa zpět do reality je jak probudit se z hodně dlouhého a hlubokého snu. Technicolorové barvy, nelidská vizáž protagonistů a jejich děsivě dokonalé choreografie k tomu jen dopomáhají. Naštěstí mě během sledování občas vyhodí z kolejí prudká bolest mezi žebry po kopanci od Alexe DeLarge. ()
Ztělesněná radost ze života… Z mého pohledu ojedinělý muzikál své doby, který neobyčejně reflexivně nahlížel na lesk a bídu filmové práce ze zašlého věku (paralely s pozdějším stavem ani nezmiňujíc). Zpívání v dešti je zároveň živelná a bezstarostná pocta i „dospělejší“ zhodnocení žánrů a jeho možností. Krásně je to vidět v písních, fakt, že u spousty z nich šlo o převzaté šlágry, dokazuje další životnost těchto možná jednoduchých a zapomenutých melodií. Bez původní hodnoty by je ani tento film nedokázal „oprášit“ a znovu jim dát nové místo v srdcích či paměti diváků. Kvůli tomuto propojení samostatných šlágrů zřejmě občas nedává všechno ve filmu úplný smysl, ale zrovna tenhle muzikál má velmi pevný a silný příběh. Všechny odkazy na němou éru, ty sny ze zákulisí i touhu vymáchat otravnou blekotavou hvězdu konečně ve veřejně odhalené pravdě nesouvisí se zpěvem a funguje bezchybně v celé vyprávěcí struktuře. A Gene Kelly zaslouží věčnou poklonu, jestli skutečně trpěl při slavném ikonickém tanci pod nekončící sprchou vody, tak to jednoduše není vidět. Zpívání v dešti je vrcholem profesionality. Neopakovatelné. ()
Galerie (116)
Zajímavosti (61)
- V době realizace filmu musela devatenáctiletá Debbie Reynolds (Kathy Selden) vstávat ve čtyři hodiny ráno a dojíždět do studia třemi různými autobusovými linkami. (HellFire)
- Vo chvíli, keď sa premieta novouvedený film v kine s názvom "Royal Rascal", je scéna, kde Don Lockwood (Gene Kelly) zhodí zo zábradlia protivníka. Na kraji premietacieho plátna je možné vidieť ruky, ktoré ho v strede pádu pridržia. (AdamCritic)
- Vysvětlení taneční scény na Broadwayi, která do děje filmu z dnešního pohledu nepasuje, je následující: v roce 1948 vznikl britský film Červené střevíčky (1948), jehož součástí byla dvacetiminutová snová taneční scéna. Ta spustila módu obdobných stylizovaných vložek "vyšší kultury". (Jirka_Šč)
Reklama