Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (209)
Zde nastává menší problém...a tím problémem je, že dříve než Nevinnou jsem viděl její "mladší dvojče" jménem Tři dny ke svobodě. A vzhledem k tomu, že Tři dny ke svobodě jsou jak přes kopírák (místy jsem se divil jak moc), tak už jsem si to prostě tolik neužil. Mnohdy jsem si připadal, jako bych se díval na ten novější snímek. Totožné texty, totožná zápletka, dialogy, vše. Myslím, že kdybych Nevinnou viděl jako první, asi bych ještě jednu hvězdu přihodil, to však nemění nic na tom, že Tři dny ke svobodě jsou bezpochyby kvalitnější, nápaditější a lépe zpracované. + Vincentovi Lindonovi jsem vůbec nevěřil jeho roli, nehodí se mi do role takového drsňáka, který by takových věcí byl schopný. ()
Za celou dobu sledování se mnou nic nepohnulo, karty se na stůl vyložily zbytečně příliš rychle a tím pádem se tvůrci ochudili o větší možnost pro vytvoření napětí, ale nevím jestli by to k něčemu bylo, protože stejně film nenabídl spád a ani nijak oslnivě se nepředvedl v plánování a provedení únosu nebo komplikacích...Naopak Vincent Lindon dodával svou zarputilou postavou potřebné oživení... Radši bych doporučil mladší remake Tři dny ke svobodě. ()
Jako asi všechny příslušnice slabšího pohlaví miluju variace na téma „co by muž neudělal, aby zachránil ženu, kterou miluje“. V praxi to není až tak příjemné, protože vám paralelně jde zpravidla o tělesné nebo duševní zdraví, popř. o něco jiného, co je pro vás dost zásadní, ve filmu nebo knize je to ale báječné, ať už je výsledek akční, sladký nebo dojemný. Nejlepší je ode všeho trochu. ()
ONA je v base. ON pečuje o syna. ONA je na dně. ON se nevzdává. A přestože MY víme, že je nevinná, důkazů proti ní je hodně..... Když vám zavřou manželku a vy víte, že víte, máte několik možností. Ale jen jedna je natolik zajímavá, že se o ní dá natočit film. Julien není žádný Michael Scofield. Spíš než na precizní propočty sází na ,,kurevskou“ kliku. Příběh postupně nabírá na obrátkách, rozehraná hra nabývá na zajímavosti a sled událostí spolu s jejich provedením zrychlují nejen tepovou frekvenci účastníků, ale i moji. A přitom bych řekl, že to nemuselo stát ani moc peněz. Ono taky jedno zhlédnutí stačí, ale těch závěrečných cca 23 minut za to rozhodně stojí! PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
...jsi před mýma očima, ale ne na straně zákona. Taková je láska skrz mříží, stresující, ale bytelná. Milující manžel nesloží ruce do klína, ten koná. Věz, má milá, že ve vězení ti odbíjí poslední hodina. Nic nás nerozdělí. Budeme spolu. Jsme rodina. Útěkem vše začíná, ale teprve uhájená svobodná krajina bude pro nás klíčová. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- 150 dětí se zúčastnilo konkurzu na roli malého Oscara. Režisér Fred Cavayé chtěl původně pětiletého chlapce, ale zjistil, že tak bude nemožné film natočit, protože takto staré dítě by mohlo legálně pracovat jen 2 hodiny denně. A tak byl vybrán šestiletý stydlivý chlapec Lancelot Roch, a to díky své podobě s Diane Kruger. (HappySmile)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
- Cavayé vysvetlil zápletku a motiváciu na natáčanie filmu: "Chceli sme nakrútiť skutočný ľudský príbeh o obyčajnom človeku, ktorý robí mimoriadnu vec, pretože čelí justičnému omylu. Film hovorí aj o odvahe – hovorí, ako prejavujete odvahu v závislosti od situácie. Napríklad vo Francúzsku boli aj dobrí ľudia, ktorí nešli do odboja proti Nemcom.“ (Arsenal83)
Reklama