Reklama

Reklama

Obsahy(1)

nebo se sebevraždou? Jak sešel ze světa muž s temnou minulostí? Detektivní příběh podle románu Z. Salivarové a J. Škvoreckého a scénáře J. Eismanna vypráví o starých, ale nepromlčitelných zločinech, o odplatě, která nečekala na soud, o spravedlnosti, které se dostalo zadost nejednoznačnou cestou – a také o etice a vlastním svědomí. Do Prahy po letech přilétá emigrantka Anka Lomnická (I. Janžurová), bývalá hraběnka, a v letadle má náhodou za sousedy dvě postavy kriminálního příběhu, který se postupně rozvíjí kolem bývalého dozorce politických vězňů Bubeníka (J. Pohan). Se svou bezprostředností se Anka potkává se starými i novými tvářemi, a jednou z nich je Věra (L. Vondráčková), vnučka někdejšího správce zámku Lomnických (F. Řehák), a její přítel, mladý kriminalista Přemek (P. Liška). Když je Bubeník nalezen zastřelený s pistolí v ruce, Přemek si není jist sebevraždou a začíná rozkrývat minulost nejen mrtvého, ale i svého potenciálního tchána (J. Menzel) a jeho kamarádů, bývalých muklů. Postupně se objevuje celá řada lidí, kterým bezohledný Bubeník v životě ublížil… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (75)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Celkem příjemné překvapení, přitažlivě nasnímaný film s fajn obsazením (Janžurová jako vždy skvostná, Menzel zábavně mlčenlivý...). Příběh je nelichotivé připomenutí komunistické minulosti a složitého vypořádání s ní v 90.letech. Zápory? Pavel Liška není tentokrát za idiota, ale koule jeho postava nemá ani tentokrát. Lucie Vondráčková je už zase divná. Konec je... bez satisfakce, možná jako metafora k tomu, jak sama česká společnost vyřešila komouše (ale to je spíš problém předlohy). A za neustálé narušování budované letní atmosféry tajemna koncertními vložkami se saxofonistkama, z nichž nejlákavější Bára Štěpánová paradoxně nemá podprsenku, bych střílel. Něco mezi 3-4 hvězdičkama. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

peklo v řetězech...dokonale sterilní a bez tempa...svým způsobem jedinečná učebnice toho, jak nepracovat se střihovou skladbou a budováním filmového prostoru...vydržel jsem půl hodiny...a to je výkon vzhledem k tomu, že ani pořádně nevím, o co tam šlo, protože daleko víc přitahovaly mojí pozornost formální lapsy...odtud neustálé výkřiky typu " Proč tam je tenhle záběr ?", "Proč je ta kamera tak daleko, když před chvílí byla tak blízko", "Proč je tak zpotvořená kompozice", "Proč se kamera před chvílí nehýbala a v prostřizích se hýbe...a navíc divně tam a zpět", "Proč ten přesosák, když mezi statickejma záběrama to tak silně vynikne" atp....a k dovršení zmatku podivné výjevy polonahých saxofonistek...no prostě mě to psychicky vyčerpalo... ()

Reklama

Skip 

všechny recenze uživatele

Prakticky od začátku je jasné, jak to bylo, takže sledujeme detektiva, který vyšetřuje něco, co diváka nemůže zaujmout, protože prostě ví, kdo je vrah a proč se tak stalo. Herecké výkony nejsou nijak oslňující, spíš takové vlažné. A nejhorší na filmu jsou ty neustálé prostřihy na koncert otravných saxofonistek v čele s příšernou Barborou Štěpánovou. ()

arcticsky 

všechny recenze uživatele

Janžurová, Liška, Tříska, Škvorecký, Menzel - co jméno, to pojem. Výsledek je ovšem nepochopitelně tristní. Snad kdyby to dělal jiný režisér? Ale na rozdíl od jiných komentářů se mi líbily masivní zadky saxofonistek - a to bylo asi jediné dobré na tomto filmu, ale snad to nebylo myšleno jako lechtivá estráda, že? ()

Katarine 

všechny recenze uživatele

No, nebylo to tak strašné, ale znám teda i mnohem lepší filmy s horšími herci, ale budiž. Tady bylo velké množství skvělých herců (hlavně chci vyzdvihnout Pavla Lišku, ten je v každé roli na pravém místě), bohužel byl ale jejich herecký potenciál nevyužit. A ta intermezza se saxofonistkami? To mělo být co? Šíleně mě to otravovalo. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (3)

  • Příběh je inspirován skutečnou snahou gen. Pravomila Raichla zabít prokurátora Vaše. (sator)
  • Film se natáčel mimo jiné v Mařenicích a na zámku Holovousy. (skudiblik)

Reklama

Reklama