Reklama

Reklama

Malá dívka uprostřed Francie, umístěná v sirotčinci se svou sestrou, marně čeká každou neděli, že se pro ně jejich tatínek vrátí. Kabaretní zpěvačka s příliš slabým hlasem stojící před publikem podnapilých vojáků. Mladá švadlena, jejíž prací je opravovat lemy v zadní místnosti obchodu venkovského krejčího. Příliš hubená začínající kurtizána uprostřed prostitutek a zhýralců nachází útočiště u svého ochránce Étienna Balsana. Zamilovaná žena, která ví, že nebude „ničí ženou“, ani ženou Boye Capela, muže, který ji přesto tolik miloval. Rebelka, které konvence tehdejší doby brání volně dýchat a která se obléká do košil svých milenců. To je příběh Coco Chanel. Příběh moderní ženy, která navždy změnila svět módy, svět žen. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (241)

MaMitti 

všechny recenze uživatele

Ach...těšila jsem se na Audrey, těšila jsem se, že se dozvím něco o té pozoruhodné osobnosti Coco Chanel, jejíž jméno (zejména) ženy vyslovují s patřičným respektem a nadšením. To, co jsem se ale o Coco Chanel dozvěděla, „nepotřebuji“…Ano, je to sice zajímavé, možná i dojemné, ale proč příběh velké návrhářky a ženy končí ve chvíli, kdy by se jevilo nejpatřičněji právě začít? Anne Fontaine to určitě nemyslela špatně, Coco to neměla lehké, hezky nám ukázala, z čeho vzešla, co jí ovlivnilo, ale proč proboha o tom celý film???Proč tolik té „červené knihovny“? Tolik jsem si přála, aby se postupně víc vylíčil její vztah se sestrou, aby se to pohnulo a přesunulo dál v čase… Navíc…s velikou lítostí musím přiznat, že Audrey se mi do role Coco nehodila. Plusem zůstávají kostýmy – ty asi ocení právě ženy. Škoda, troufám si tvrdit, že z tohoto tématu by se dalo vytěžit mnohem víc. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Tak jsem chtěla vidět film o tom, jak se z neznámé dívky stala jedna z nejslavnějších módních návrhářek všech dob, ale teda to byla taková nuda. Já jsem pořád čekala co z toho bude a ono to skončilo v tom nejzajímavějším. Audrey Tautou mě naprosto nepřesvědčila, že by uměla hrát, celou dobu se tvářila strašně a nevím jak se jim to povedlo, ale byla hrozně ošklivá. A kromě některých šatů na konci, na té přehlídce byli její modely, aspoň podle mě, otřesný. 2* ()

Reklama

MISSha 

všechny recenze uživatele

Věřím, že kdyby se film moc nezabíral milostným příběhem před Coco Chanel a zaměřil například na výrobu světoborného parfému, na první znaky rebelky která navždy změnila svět módy, svět žen, až by si vytvořila přívlastek módního guru a vytvořila až do dneška trvající impérium. Tak by profil zde, možná zářil červení a film by se zdál více záživnější než ve skutečnosti je. ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě dost překvapil a nutno hned na začátek říct, že ne úplně jen v dobrém smyslu. Rozjezd je dost takový vlažný a sympatie k hlavní postavě i její herečce nepřišly okamžitě, ale od toho jejího přestěhování k Balsanovi už to bylo fajn a Audrey to zahrála pěkně a vůbec celé obsazení bylo docela dost sympatické. Problém je ale v tom, že když vynechám ten fakt, že je to natočené takovým docela obyčejným způsobem jako spousta televizních inscenací nebo prostě jako normální historické a životopisné filmy, tak hlavně se to sice jmenuje Coco Chanel a hlavní postavou opravdu je ta slavná "Coco", ale děj filmu se zaměřuje úplně na něco jiného než čím významným Coco přispěla a čím se proslavila. Téměř výhradně diváci sledují milostné avantýry Coco Chanel a příběh je to prakticky jak od Danielle Steelové s romantickým trojúhelníkem a s hlavní hrdinkou co furt neví jestli chce toho nebo toho nebo jestli chce někde romanticky lítat nebo být "jen" spokojená a zajištěná a taky se chce nějak seberealizovat a prosadit a být děsně nezávislá a podobně, takže stačilo by ji pojmenovat třeba Žofka místo Coco Chanel a nikdo by nic nepoznal :). To mě na filmu překvapilo asi nejvíc, že její návrhářská kariéra a přínos módě je úplně na vedlejší odstavné koleji a přitom z modelů Coco Chanel vzniklo celé moderní odívání. Jako z počátečních rozpaků je to docela fajn film a i s pěknou výpravou a sympatickými herci a celý děj je takový příjemný, jenže zaprvé je to dost obyčejné a za druhé, a to ten film podle mě sráží hodně protože to zabíjí všechna očekávání, to prostě je Coco Chanel, ale přitom to vůbec není Coco Chanel :). Člověk se vůbec nedostane k tomu čím byla doopravdy slavná a na pohled do jejího soukromí a jejímu životu před vstupem do světa módy je to zase prostě tak nějak povrchní a člověk ji z tohohle filmu ani moc nepozná. Osobnost Coco Chanel je tu prostě jen taková náznaková a mohlo se to dotáhnout do nějaké osobnější roviny, protože takhle se na to jen fajn kouká, ale je to jen obyčejné na trojku. Ale aspoň že něco málo z těch kostýmů se ukázalo a výprava byla moc pěkná :). ()

Ajinka126 

všechny recenze uživatele

Coco Chanel byla nádherná žena. Stejně tak Audrey Tautou, a proto si neumím představit lepší volbu pro její ztvárnění! Ještě jako bonusem je jí nesmírně podobná. Audrey i Coco jsou pro mě 2 velké ikony, 2 ženy s obrovskou osobností a charismatem. Takže tato kombinace byla přesně pro moji duši. Musím se však přiznat, že jsem měla daleko jiná očekávání, než čím tento životopisný film ve skutečnosti je. Čekala jsem, že průřez života Coco bude obsáhlejší, že se nezaměří výhradně na jedno období její života, ač souhlasím, že šlo o významné období. Těšila jsem se na větší pozornost její jedinečné tvorby a vzniku prvního butiku s dámskou módou. To bylo pro mě menší zklamání. I přesto jsem se však nemohla na Audrey vynadívat. Je to vynikající herečka a touhle rolí by si zasloužila ne jedno ocenění. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (7)

  • Jej najbližší priatelia ju prezývali Mademoiselle a je autorkou výroku: „Nerobím módu, ja som móda." (Nykol)
  • Módu opálenej pokožky zaviedla práve Coco, a to síce po jednom prílišnom nechcenom opálení počas pobytu pri Severnom mori, keď bola biela pokožka želaná. Na konci kariéry sa však vrátila k pôvodnému štýlu. Prestala chodiť na slnko. (Nykol)
  • Automobil Hotchkiss AM2 použitý také ve scéně, kdy jedou Coco Chanel (Audrey Tautou) a Boy (Alessandro Nivola) po pobřeží, byl poprvé vyroben až přibližně 6 let po Boyově smrti. (K.O.zel)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama