Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Je tomu již osm let, co se Batman vytratil do noci, čímž se tak z hrdiny změnil v uprchlíka. Tím, že na něj padla vina za smrt Harveyho Denta, obětoval temný rytíř všechno pro to, co společně s komisařem Gordonem považoval za vyšší dobro. A na čas tato lež skutečně zabírala, když byla kriminální aktivita v Gothamu rozdrcena silou Dentova odkazu. Všechno se ale mění s příchodem prohnané zlodějky a jejích tajemných zájmů. Avšak ještě daleko nebezpečnější je nástup Banea, maskovaného teroristy, jehož nelítostný plán proti Gothamu vyžene Bruce z jeho dobrovolného exilu. Avšak ani pokud si znovu nasadí svou masku a temnou kápi, nemusí jeho síly proti Baneovi stačit. (oficiální text distributora)
(více)Videa (46)
Recenze (3 097)
Epické v každém ohledu, včetně všech důsledků, které z velkoleposti a rozsáhlých plánů, myšlenek, symbolů a příběhových linií plynou. Nolan versus absolutně přehnaná divácká očekávání nemohl uspět na celé čáře, ale přivedl nového záporáka velkých rozměrů (pro mě lepšího než Joker) a příběh propletený jak další sága. Větší film tu totiž nebyl a ještě delší dobu nebude a na IMAX plátně je to zábava na víc podívání s hromadou emocí a naprostým vtažením do děje. Jen ten jeden závěrečný twist mi tam bije až moc do očí a nutí se ptát, proč to Nolan nemohl dohrát podle těch prvotních not a za každou cenu musel zvrátit vývoj dění, musel divákovi ukázat, kdo je tvůrce filmu a kdo divák... (možná až metaforicky->očekávání tvoří film, film vytváří očekávání). Kruh se uzavřel. Velkolepě, působivě, mrazivě, ale s mírnou pachutí, že to mohlo být ještě lepší. Ale Nolan je viditelně taky jen člověk, ne žádný superhrdina s nadpřirozenými schopnostmi... je to vlastně dobře nebo ne?:)) (později podrobněji) ()
Nasraná, bojová jeptiška nám vyvrcholila epickým, táhlým orgasmem. Nikdy bych neřekl, že nějaká agresivní, homixová ptakomyš bude mít tvar a formu, která donutí seriózního a sebestředného filmového kritika mého formátu nepustit celých 164 minut ego z ruky a bude mi vmáčknutému do sedačky celou tu dobu zkušeně mačkat id. Po takovémto spektáklu jeden může klidně prohlásit, že už viděl vše a dát si nadšeně v havířovském stánku pár panáků z lahve opatřené čistě bílou etiketou s nápisem "Výbjerová votka", se kterou se licencovaný výrobce tolik mazlil za pomocí Wordu a profesionální domácí tiskárny HP Deskjet 920C. Jediné, co mi zabránilo udělat v Cinestaru skandál hlasitými výkřiky koncentrované slasti, byla ta banda školou povinných fakanů, co se u toho celou dobu šťourali v nose a utírali to do sedaček hned vedle ožvýkaných Orbitek a podivných bílých skvrn. Díky nim to totiž zase bylo totálně anemické. Kurva, kdy už ten Hollywood pochopí, že v době internetového porna jim nějaké to pořádné erko dávno nijak nerozhodí sandál! K totální dokonalosti ještě přebývala Anička Hathawayová, jenž stopro prokázala orální kvality v přesvědčování režiséra, aby ji do toho násilně vnutil. Nejen, že je ohyzdná, až mi z toho naskakovaly leze, ale neustále se tvářila jako zevní genitál a "hrála" jako ochotnický spolek z Horní Čermné. ()
Cvičení v nihilismu, které se maskuje za rozpravu o hrdinství, respektive snaží se uspokojit všechny světonázory. Zvraty jak z šestákového románu, patetické proslovy. Přesně to, co předchozí film eliminoval, tak tento toho má dvojnásobek. Učebnicový příklad toho, jak tvůrcům film svou mohutností a složitostí přeroste přes hlavu. Na druhé zhlédnutí ale vyvstává ohromná komplexnost. Sálají z toho možná až příliš velké ambice, ale nakonec jsou z velké části naplněné. Všechny dějové informace kupodivu sedí. Anne Hathaway překvapivě dobrá, Tom Hardy se nepřekvapivě svým Banem vyrovnává Jokerovi z přechozího dílu. ()
Třetí díl BATMANA představuje spíše zklamání než zážitek. Snaha udržet stůjcostůj rozměr filmového eposu je křečovitá. Na problémy je zaděláno už ve scénáři a námětu. Padouch, o kterého jde tentokrát, připomíná fašistoidního či ultralevého populistu, který teror kombinuje s nebývalou dávkou sociální demagogie. Seznam neuvěřitelností tím není vyčerpán. Představa 11-12letého děvčátka fyzicky zvládajícího na stěně smrti odlehlého popuštního vězení to, co je nad síly dospělých zdravých mužů, je problematická sama o sobě; Batmanovo přemístění - bez technických prostředků - mezi arabskou (?) pouští a americkým (?) Godhamem je další potíží; ztotožnění tohoto dospělého děvčátka s padouchem v klíčové scéně filmu hraničí se scénaristickým zoufalstvím. Zdá se, že i v tomto případě platí úsloví o nastavované kaši. Tento proces je zatím v počátcích; na druhou stranu je tu fakt dlouholeté přípravy a také zásady, že Batman v tomto pojetí je v zásadě vysvětlitelný z dosažitelné byť špičkové válečné techniky a zbraní. Podobných, byť ne tak vyhrocených lahůdek najdeme - ke škodě díla - ve třetím BATMANOVI více. Batmanovo - rovněž krajně nepravděpodobné - zmrtvýchvstání v posledních scénách naznačuje prostor pro tvorbu čtvrtého dílu. Máme se bát nebo naopak těšit? ()
Jsem zvědav, jaké bude další pokračování..... no, myslím, že by už mohlo být jen černobílé provedení.... tedy přesně řešeno černo černější... Jeden aby si u koukání na film chvílema rozsvítil lampičku, aby taky sem tam něco viděl..... No, nic naplat, já mám rád netopýrka, baví mě a s Nolanem nemá chybu.... ()
Galerie (352)
Zajímavosti (176)
- Masky Batmana (Christian Bale) a Banea (Tom Hardy) predstavujú dva protiklady. Kým Batmanová maska zakrýva celú hlavu a je možné vidieť iba ústa a nos, Baneova práve tieto časti zakrýva. (Marchelinko)
- Marion Cotillard začala natáčet dva měsíce po porodu a v posledních měsících natáčení také dojížděla do Francie na dotáčky Rust and Bone. (HellFire)
Reklama