Reklama

Reklama

Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…  Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 077)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Přímočará akční pecka, ze které hlavně v závěru teče adrenalin. I jsem tak nějak podvědomě tušil jak to všechno dopadne, stejně ze mě (a nejen ze mě) sem tam vypadlo vylekané "Ježiši!" nebo "Ty jo." Scott neuvěřitelně pracuje s celovou dynamikou a akci umí jako málokdo, navíc mám radost, že všechny ty vláčky a i okolí bylo pravé. Žádné umělé náhrady před zeleným plátném. O klišovité situace tu sice není nouze, ale Denzel i Chris Pine to ustáli se ctí a dá se to brát jako celkem neškodný návrat ke kořenům. Jinak jeden z nejnapínavějších filmů poslední doby. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No kdyz pominu fakt, ze Tony zase toci o vlaku a ze zapletka, ve ktery nejsou zadny zaporaci, je super dementni a plna klise a jde tu pouze o hyperhovado, necekane hrany Supleem, ktery vystoupi z jedouciho vlaku, musi se Scottovi nechat, ze z toho vytriskal maximum. Devadesatiminutova jizda, kde neni cas na zbytecny kecy a dvojka chlapku honici a snazici se zastavit vlak. Sem tam nejaka ta zpomalovacka nebo vybuch, jinak by to ani nebyl Tony, ale jinak naprosto prehledne natocena zalezitost, navic spousta zaberu udelana jako reportaz televize, coz je fajn ozvlastneni. Dvojka Denzel a Pine je taky fajn, takze z toho vychazi napinava zalezitost za 4*. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

V rámci akčních pseudo-dokudramat naprostá špička a Scott tady ve využití zesílené kontinuity může směle konkurovat i takovému Greengrassovi. Modré límečky zase jednou zachraňujou svět a parťácká chemie mezi Pinem a Washingtonem není o nic slabší než ta dua Willis & Wayans z Posledního skauta. Jak to ten Tony dělá? ______ Zároveň je Unstoppable úvahou nad intermedialitou, která se stále naléhavěji objevuje mezi světy filmu a televize, kdy zpravodajství přejímá schopnost filmu podat poutavý a dojímavý příběh (čím bulvárnější, tím větší fikce a cílení na emoce) a film zase těží především z "okamžitosti" (immediacy) kontinuálního monitoringu právě probíhajících událostí (breaking news) a možnosti předat různé pohledy na ně. Je příznačné, že Unstoppable končí ve chvíli, kdy se zpravodajská helikoptéra odhlašuje ze služby, a ukazuje tak, díky komu jsme vlastně mohli v takovém tempu celý film sledovat. Reálné televizní události zase často zvolený příběh nedokáží a ani nemohou vměstnat do jedné relace a ten je vlastně jakoby přesahuje; jedna kauza slouží k tomu, aby naplnila několik po sobě jdoucích relací. Zpravodajství tady přímo ovládá filmové médium včetně postav v jeho fikčním světě, zatímco vyprávění na pokračování má v moci podobu televizních novin. ______ Největší mindfuck filmu? V amerických Hooters hrajou přes den full-on psytrance! ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Veľmi ľahko sa vzdávaš.“ Nepravdepodobné sa stalo skutočnosťou: muž, ktorý posledné roky trávil nakrúcaním chaotických kravín typu Domino, nechal prehovoriť postavy na úkor akcie, naháňačiek, nadávok, zrážok a explózií! Samozrejme, je tu aj to. Ale snímka drží pokope predovšetkým vďaka pôsobivému vlakovému nápadu (každý, kto párkrát vo vlaku sedel, vie, aké monštrum to je), inteligentnému scenáru (v ktorom vystupujú odborníci a ich logické riešenia mi ako laikovi pripadali v rámci onej šialenej situácie pomerne logické), smutnému (!) ústrednému hudobnému motívu, dobrým dialógom („Máš problém?“ – „Len sa mi nepáči predstava, že makám v materskej škôlke.“ – „Mňa zasa neteší predstava šichty v domove dôchodcov.“) a prekvapivo výbušnému tandemu Washington/Pine. Musím to napísať otvorene a napíšem tom rád: toto sa mi fakt páčilo. Diváci ale môj názor nezdieľali, takže snímka s rozpočtom 100 miliónov ich na celom svete nezarobila ani 17O. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Milion tun vážící, 800 metrů dlouhá a vysoce explozivním materiálem napěchovaná vlaková souprava, kterou nikdo neřídí. Tony Scott to rozjíždí ve velkém. V žebříčku nejoriginálnějších akčních filmů by se Nezastavitelný nedostal ani do první stovky. Děj je nehorázně p ř e d v í d a t e l n ý a malinko jej omlouvá pouze inspirace skutečnými událostmi. V ohrožení jsou životy dětí, zvířat i hrdinných státních zaměstnanců. Od Scottova předchozího drandění po kolejích (Únos vlaku 123) se film neliší povahou hlavní postavy (rozumný průměrňák, z něhož se stane hrdina), na Scotta málo psychedelickou vizuální stránkou, množstvím patosu ani křečovitým zdůrazňováním rodinných hodnot, ale výhradně absencí padoucha. Spouštěčem celé akce je prosté selhání lidského faktoru. Za blbce tentokrát nejsou ani policajti, jakkoli rozkošně zbytečná vzdušná pirueta policejního auta nechybí, špatná rozhodnutí činí akorát jeden nadřízený, kterého proletářský hrdina svými činy nakonec posadí na jeho buržoazní zadek. Nezastavitelný vážně působí jako óda na rukama a nohama pracující lid, nad čím se ale zásluhou konstantně vysokého tempa nebudete mít čas zamyslet. Kamera je neustále v pohybu, záběry jsou i během nedlouhých dialogových scén velmi krátké, skoro celou dobu navíc musíme svou pozornost dělit mezi několik paralelně probíhajících akcí. Scott proměnil hlavní omezení vlaku, schopného jet pouze dopředu nebo dozadu, v hlavní přednost akčních scén (celý film je v podstatě dlouhou akční scénou). Míjení v poslední vteřině bylo stejně dechberoucí naposledy v němých groteskách, z nichž nelze nevzpomenout minimálně na Friga na mašině. Zatímco Keaton pracoval předně s šířkou záběru, Scott více využívá jeho hloubky, jako by měl nakročeno ke stereoskopickému formátu. To by teprve byla jízda. Žel už nebude. Nezastavitelný Tony Scott dojel. 75% Zajímavé komentáře: Traffic. Deverant ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Skutečný strojvůdce Jess Knowlton, který pomohl zastavit vlak při skutečné nehodě, pomáhal Denzelu Washingtonovi (Frank) jako technický poradce. Knowltonovy dcery skutečně pracují v Hooters, stejně jako dcery Washingtonovy postavy Franka Barnese. (c.tucker)
  • Na začiatku filmu, keď sa Will (Chris Pine) snaží dovolať svojej žene, je v televízii možné zahliadnuť seriál Griffinovci (od r. 1999). (fefee)
  • Filmová lokomotiva č. 777, i její reálný předobraz č. 8888, je typ EMD SD40-2, vyráběný v letech 1972–1989. Celkem bylo vyrobeno 4 175 těchto lokomotiv. (Foxhound#1)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Oscar 2011 - výsledky

Oscar 2011 - výsledky

28.02.2011

Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně… (více)

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

26.01.2011

83. udělování Cen Americké filmové akademie proběhne v neděli 27. února. Do té doby můžete tipovat, kdo bude vítězem. A nebude to lehké, letos se v pomyslném pelotonu setkali velmi silní běžci.… (více)

Tony Scott a Jack Bauer?

Tony Scott a Jack Bauer?

21.12.2010

Prozatím jde o drb, ale pustil jej do oběhu bývalý výkonný producent seriálu 24 hodin Howard Gordon, takže si zaslouží pozornost. Filmové pokračování akčně špionážního seriálu se připravuje už dlouho… (více)

Reklama

Reklama