Reklama

Reklama

Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství

  • USA Consuming Kids: The Commercialization of Childhood

Film Consuming Kids (Deti konzumu) vrhá zúfalo potrebné svetlo do praktík neúprosnej multimiliardovej marketingovej mašinérie, ktorá teraz predáva deťom a ich rodičom všetko. Od nezdravého jedla a násilných video hier až po falošné vzdelávacie produkty a autá. (oficiální text distributora)

Recenze (77)

lillien 

všechny recenze uživatele

Nikoli jen ve spojených státech aktuální téma. Mimochodem, víte co má společného současný obchodník a pedofil?..velmi dobře se vyzná v dětech. No tak se na to taťkové pěkně podivejte, ať víte, že kromě té roztomilé rotweillerky (kterou jste si dozajista brali z upřímného přesvědčení, že jí vůbec, ale vůbec nejde o peníze, nýbrž o vaše charakaterové přednosti) teď pevně třímají vaše peněženky ještě i vaši roztomilí harantíci. A to tak, že velmi! ..Já vím, sice se je snažíte vychovávat nekonzumně, ale co vám to je platné, když vám je tak zákeřně prohnětou a zmasírují media a vrstevníci..a i ten vůz je přeci třeba pořídit rodinný, aby se vzádu nemačkali..a hlavně jim nasypat něco, aby furt tak ohavně neotravovali! takže jim nakupte všechny ty videohry a ipody, ráno si odpíchněte na další drsnou dvanáctku, ať na to všechno máte a mě prosím nechte v klidu a bez těch svých obvyklých populačních keců zobat svoji antikoncepci, jo?:) ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že marketingové komunikace (laicky reklamu) studuji, nemohla jsem si tento dokument v televizi nechat ujít. Byla to zajímavá sonda do života amerických dětí... Nepřekvapí, že se dokument dopouští trochy toho dogmatismu - v post-moorovské době si čím dál víc dokumentaristů klade za cíl hnout myšlením lidí, spíš než jen neutrálně informovat. Tak to zkrátka je. A v rámci tohoto proudu dokumentární tvorby patří tento film k tomu lepšímu, co bylo vyprodukováno. Třeba už jen proto, že si člověk mnohdy rád řekne, jak dobře je na Starém kontinentu, kde naštěstí je dětem a reklamě zaměřené na děti věnováno např. v Kodexu reklamy RPR dostatek pozornosti a všechny nepěkné techniky jsou alespoň trochu regulovány. Podobně zajímavý film: Obchodníci s "coolturou" (2001, r.: Barak Goodman). ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Osobně si myslím, že rétorika tohoto dokumentu je opravdu odlišná od "emancipovaných mamin brojících proti každému novému GTA (ehm, je snad GTA hra pro malé děti?)", protože svou argumentaci nestaví na vlastních, silně zkreslených představách, ale většinu času prostě popisuje, jakými prostředky a s jakými záměry se snaží všemožní marketéři působit na děti a přirozeně předkládají i určité obavy, jaký to na ně může mít vliv v sociální oblasti. Ano, podobné principy se v reklamně užívají i na jiné cílové skupiny, ale v dokumentu je přímo vysvětleno, proč jeho tvůrci považují některé druhy marketingových komunikací cílených na děti za neetické. On je totiž opravdu rozdíl v tom, do jaké míry ovlivňuje reklama smýšlení dospělého člověka s utvořeným hodnotovým žebříčkem a určitými sociálními návyky a do jaké míry se tak děje u dítětě, které si tyto hodnoty a návyky teprve utváří. Snímek se bohužel nevyhnul klasickým odvolávkám na zkušenosti nejmenovaných osob ("znám spoustu lidí, kteří ....") a jiným logickým klamům, ale jde jen o jednotlivé výroky, jejichž nepřijetí argumentační základnu nijak nenarušuje. Tedy není důvod Consuming Kids okamžitě zavrhovat jako výplod konzervativních páprdů a nezkoušt se zamyslet nad tím, jestli opravdu není načase začít bít na poplach. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Konzumná, komerčná, kapitalistická spoločnosť a jej deti. Chce to riadnu dávku úsilia od rodičov, aby sa v prvom rade oni sami tak nesprávali a v druhom rade tomu uchránili svoje deti. Nie je nič zlé na tom, chcieť žiť v materiálnom zabezpečení, ale každý by mal vedieť, kde sú hranice, čo naozaj potrebuje, čo sú hlúposti, čo je zdravé a čo nie. V tejto spoločnosti máme sami tú moc ovplyvniť, čo nám budú výrobcovia a marketingoví pracovníci ponúkať a ako, ak sa postavíme k tomuto šialenstvu negatívne, budú sa musieť aj oni zmeniť k normálu. Spracovanie mi prišlo normálne, lebo malo poukázať na to, čo sa deje, názory všetkých strán sú známe, preto tu neboli treba. Toto malo iba poukázať na dôsledky a prinútiť samotných obchodníkov a rodičov zamyslieť sa. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hodně, především ve Spojených státech, problematické téma reklam útočících na děti je hodně vděčné téma. Každý dnes odsuzuje konzum, reklamy a vše okolo, ale málo kdo si uvědomuje, že Spojené státy si za svou situaci mohou sami svým jednáním a směrem svého vývoje, který nechtějí měnit. Rozhodně nejzajímavější jsou právě ty samotné reklamy, které Čech často nepamatuje... Jinak zpracování mohlo být mnohem lepší. Ke mě přijít dítě s tím, že Dior je nejlepší a chce jeho botičky na podpatku ve svých 5ti letech, tak si sundám svůj Diesel pásek z pravé kůže a dítě hodně rychle utíká:)) PS: dětství jsem strávil u televize a nikdy jsem podobné myšlení ani deziluzi nezažil. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama