Režie:
Abel FerraraKamera:
Ken KelschHudba:
Schoolly DHrají:
Christopher Walken, Willem Dafoe, Asia Argento, Annabella Sciorra, John Lurie, Gretchen Mol, Rjúiči Sakamoto, Victor Argo, Raymond De Felitta, Ken Kelsch (více)Obsahy(1)
Fox (Walken) a X (Dafoe) vymyslí vrcholný kšeft svých životů. Za sto miliónů dolarů přetáhnou geniálního vědce Hiroshiho (Yoshitaka Amano) z korporace Maas, s níž má Fox nevyřízené účty, pro korporaci Hosaka. Na co však zlákat muže topícího se v luxusu, přízni dam a společenském úspěchu? Najímají luxusní prostitutku Sandii (Argento), jejímž úkolem je vědce svést a přimět ho se do ní beznadějně zamilovat. (J.Connor)
(více)Recenze (22)
Film má zvláštnu, "zadymenú", svojskú atmosféru. Ferraru mám rád, ale toto nemá čo divákovi povedať ani dať a na môj vkus je to až prisilný, teda prázdny experiment. No aj majster tesár sa občas utne :-) A celkom súhlasím s názorom Rob Roya... áno, Willem Dafoe si potreboval poriadne užiť... a Asia Argento bola rada k dispozícii... ()
Velmi, velmi zvláštní snímek, jenž nakonec z protekce vůči zúčastněným trochu nadhodnotím. Již na začátku nám Walken sdělí své motto: "Na chlupu z k**dy utáhneš i válečnou loď "a přesně kolem tohohle tématu se příběh točí. Sympatické je Ferrarovo civilní pojetí cyberpunkového tématu, je tu většina CP fetišů (přetechnizování, chlad, japonské motivy, nebe barvy vypnutého monitoru, hotel z kapslí aj.), ale celek nepůsobí nijak fantaskně, naopak. Abelův starej dobrej kémo Walken si odjíždí pitvořivou kreaci, jež je na místě, Vilík svou klasickou romantickou polohu a skvělou byla volba Asii Argento. Její nepodlézavej sexappeal je přesně to, co bylo pro roli Sandii, fatální štětky, potřeba. Výbornou práci opět odvedl také Abelův dlouhodobý spolupracovník Schooly D (Závislost, Bad Lieutenant, Král New Yorku) s hudební složkou filmu. Abych jen nechválil, film je dost chaotický, místy působí samoúčelně a místy se poněkud vytrácí pointa, zkrátka člověk tuší drogový opar, ale možná je všechno jinak a mě Ferrara pro tentokrát zaujal. ()
Tak se pořád přesvědčuji o tom, jak moc pro mě Ferrarovy filmy nejsou... Nechápejte mě špatně, já pomalé (skoro-až poetické) filmy se specifickou atmosférou hodně rád, ale u tohohle režiséra na mě ten jeho styl funguje tak 15 minut nanejvýš, pak už mě to jen čím dál tím víc nudí. Z tohohle mám vlastně dost podobné pocity jako ze Siberie - kromě toho poutavého začátku, který se tváří, že z toho vypadne něco hlubšího, to je jen strašně nudná experimentální prázdnota (a přitom se to pořád snaží dost tvářit, jako by v tom bylo něco víc než je). Tady mě totiž kromě hudby a počáteční snové atmosféry nic jiného nezaujalo a od druhé poloviny jsem u toho už docela trpěl. Navíc je to úplně o ničem a nějaké slabé náznaky dramatu a sci-fi v tom ani nehrají důležitou roli, takže se sem podle mě ty žánry ani nehodí. Mysteriózní jakž takž jo, ale hlavně je to experimentální. A bohužel ne tím správným směrem, aspoň pro mě. Fakt mě nebaví film, jehož polovinu tvoří jen monotónní sexuální scény. A chudák Dafoe se tak snaží, ale nemá tu prostě co hrát. Blbý je, že ho Ferrara obsazuje často a obsadil ho do ještě jedné sci-fi, takže i když bych s jeho filmy nejradši už nadobro seknul (a to už od Poručíka), kvůli Dafoeovi mě ty jeho dvě sci-fi pořád dost přitahují, takže i na to 4:44 u mě někdy dojde řada... Nevěřím v to, ale kdoví, možná budu příjemně překvapen. Lepší 1* ()
Čistý Cyberpunk bez technologií vzdálené budoucnosti zaměřený na problematiku lásky ve světě korporací a špionáže, v kterém nemůžete nikomu věřit. Rok po Nirvaně a opět na podobné vlně se však v lepším obsazení (Walken, Dafoe, krásná Asia) potěší film ty méně akčně laděné diváky, které sázejí spíše na "pocit nezávislosti" v každé minutě filmu. Tento herecký trojlístek filmu vládne a především Asia Argento se postupně ze štětky stává správnou femme fatale. Klasické cyberpunkové motivy jsou tu na každém kroku, přestože některé fanoušky např. Matrixu nebo JM vyleká nepřítomnost počítačů a hromadu drátů. Netradičně je především zvládnutý pocit paranoidního sledování lidí (stalking Hiroshiho pomocí průmyslových kamer na každém kroku s velmi špatnou kvalitou), které jiní lidé nebo korporace mohou sledovat i ovládat pomocí mnoha nástrojů. Především tenhle aspekt mě hodně oslovil, protože ve světě, kde již technologie stačí pro poznání člověka už nějaký rok žijeme... Když se to všechno sečte, New Rose Hotel má (v dobrém i zlém) jedinečnou atmosféru, která jinak pomalý film zvedá do hladin netradičního průměru. ()
Režisér původního "Bad Lieutenant", 3 herci (Christopher Walken, Willem Dafoe, čarokrásná Asia Argento), náznakovej zacykleně zmatenej děj, hudba Schoolly D. Celý je to o zvláštním snovým feelingu a kameře, takže buď love nebo hate. Nejdivnější na tom je, že vzhledem k námětu od Williama Gibsona by to teoreticky/technicky měl být spíš cyber-punk, než Blue Velvet romance :-) ()
Galerie (6)
Photo © Mokép
Reklama