Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Důstojník Ripleyová jediná přežije nouzové přistání její poškozené vesmírně lodi na planetě Fiorina 161. Je to pusté skladiště odpadu obydlené lidmi, které společnost odsoudila. Setkává se tak s vrahy a kriminálníky, obyvateli bývalého přísně střeženého vězení. Ripleyová tuší, že na palubě její lodi byl Vetřelec. Brzy se její předtucha potvrdí, když najednou vzroste počet mrtvých a začne se nacházet stále více zmrzačených těl. Bez zbraní a moderní techniky se Ripleyová pouští spolu s vězni do boje proti nemilosrdné příšeře. Brzo však zjišťuje, že také ona nosí v sobě jednoho z nich. Aby zničila Vetřelce jednou provždy, musí zabít i sama sebe. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 093)
Pan Fincher převzal po šesti letech taktovku kultovní sci-fi série, utřel ji od potu po frenetickém výkonu svého předchůdce a zvolil pro dirigování vetřelců a jejich domnělých lovců odlišné tempo. Hned v úvodu mě nasral scénárista, který si zřejmě nevěděl rady se všemi postavami, co přežily řádění kyselinových miláčků na planetě LV-426... fuj, to se nedělá, takhle jedné natěšené puberťačce poslat největšího oblíbence do kopru! Tentokrát se nekoná žádný ohňostroj zběsilé akce, atmosféra je depresivní, šmejd z vesmíru byl zredukován na solitéra a Ripley si musí se žravou potvorou poradit na nehostinné, mrazivé planetě, v trestanecké kolonii. Situace na 3,14ču: spousta chlapů, vyrajcovaných k nepříčetnosti zjevením humanoida opačného pohlaví, ovšem zbraně žádné - aliení hostina může začít! Tma, panika, plánování, pobíhání, komplikované vztahy, nějaké výšplechty o bohu, víře, odpuštění, blablabla a také litry té červené kapaliny, co za obvyklých okolností cirkuluje v lidském těle, za neobvyklých okolností pak chlístá v okolí lidského těla. Na chudobné poměry sci-fi hororů vysoký nadprůměr, atmosféra patřičně fincherovsky hutná, přesto mám oba filmové předchůdce radši. 77,7% ()
Čirou hrůzu nahrazuje tuctová příšera, mýtus a archetyp pošmourná psýcha postkatastrofických béček. Nevím, kde by se měl třetí Vetřelec odehrávat, ale vesmírná náboženská cvokárna je snad tím posledním, co bych si představoval. Jediné plus je samotný závěr, který se velmi správně snaží celou sérii ukončit. Bohužel, někdo tuhle snahu nepochopil a umožnil tak později vznik největšímu omylu v samostatné Vetřelčí sérii. Na tomhle postoji nemění nic ani o stupeň lepší režisérská verze. Vetřelec pro mě končí spolu s Giegrem. ()
"You've been in my life so long, I can't remember anything else." Na jednu stranu oceňuji, že každý ten film vykazuje snahu odlišovat se od svých předchůdců, ale na druhou stranu je trochu rušivé (legrační), jak vždycky zařvou všichni kromě jedné a začíná se pokaždé s novým setem postav. Třeba konkrétně tady, poté, co jsem si ve Vetřelcích prožila emocionální traumátko a byla za ně odměněna shledáním "matky a dcery", schytám okamžitě ránu do zátylku ve jménu "facehugger ex machina" a můj divácký zážitek je tím velmi silně narušený, i když to vlastně nepramení z tohohle filmu samotného, ale z jeho okolností. Já osobně bych na následné truchlení potřebovala celý další film, abych se s tím vyrovnala, ale to tady nepřichází v úvahu, protože se jedná jenom o předehru pro jiný příběh. Déšť hořících vězňů byl celkem působivý, stejně jako rybí oči doktora Clemense. ()
Tak jsem zhlédl režisérský sestřih (139min) a musím hvězdičku přidat, určitě je to nadprůměrný film, který se tím trochu víc přiblížil atmosférou ke skvělé jedničce. Že by ale, jak tady někdo píše byl úplně jiný příběh, to mi až na pár detailů nepřijde. Tímto mělo být asi vetřelčí dobrodružství zakončeno, možná ale, kdyby nevzniklo Vzkříšení (které z dnešního pohledu jako samostatné sci-fi rozhodně obstojí), nebyla by pak ani Amélie z Montmartru...A to by byla škoda. Takže buďme rádi za všechny díly ()
Třetí pokračování sice nedosahuje ani zdaleka kvalit dvou předchozích dílů, ale i tak je to pořád nadprůmrnej horor. Je dobře že v podstatě ač je to pořád o tom samým, tak je každej díl jinej, což je určitě dobře a i tady to vězení neni rozhodně špatný místo pro vetřelce, ale jak už sem řek, na předchozí díly to jednoznačně nemá ()
Galerie (127)
Photo © 1992 Twentieth Century Fox

Zajímavosti (61)
- Speciální edice je o 30 minut delší. Byla připravena podle poznámek Davida Finchera, který při její přípravě odmítl spolupráci. (messiah)
- Nabídku na roli doktora Clemense (Charles Dance) obdržel i Gabriel Byrne. (-bad-mad-wolf-)
- Režisér David Fincher chtěl jakožto velký fanoušek filmu Withnail a já (1987) obsadit do role Clemense Richarda E. Granta, aby ho znovu spřáhl s herci Paulem McGannem (Walter Golic) a Ralphem Brownem (Francis Aaron). Studiu se však Grant do vězeňského prostředí nezamlouval a preferovalo Charlese Dance. (PaTeXx)
Reklama