Režie:
Clint EastwoodScénář:
Peter MorganKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Cécile de France, Thierry Neuvic, Lisa Griffiths, Jay Mohr, Richard Kind, Matt Damon, Charlie Creed-Miles, Frankie McLaren, George McLaren, Lyndsey Marshal (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Tento film vypráví příběh tří lidí, které nějakým způsobem postihla smrt. George (Matt Damon) je americký dělník, který má zvláštní napojení na posmrtný život. Na druhé straně světa prožije francouzská novinářka Marie (Cécile De France) okamžik, kdy se ocitne blízko smrti, což naprosto otřese jejím vnímáním reality. A když londýnský školák Marcus ztratí nejbližšího člověka, potřebuje nutně odpovědi na otázky, které s odchodem milované osoby vyvstávají. Každý je na cestě za hledáním pravdy, jejich životy se protnou a navždy změní tím, v co věří, že by mohlo být – nebo musí být – po životě. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (558)
Nesdílím zdejší vlažné přijetí. Čirou náhodou jsem se kompletně odpoutal od pozitivního očekávání, když jsem si při spouštění v pořadníku už zahnívajícího filmu s průměrným hodnocením ani nevzpomněl, že je z dílny Clinta Eastwooda. Jsem lucky bastard, protože takto jsem byl mile překvapen námětem, obsazením i starostlivostí o detaily. Evidentně velká očekávání zaslepují mozek. Jedná se o docela ponurý, ale plně mysteriózní film o životě po smrti a daru komunikace se zesnulými. Ona smrt a smutek z ní plynoucí hraje v tomto filmu na nejhlasitější strunu, neoznačoval bych ale tento snímek citovou vydíračkou, takže já jsem velmi spokojený, i když přiznávám, že jsme od Eastwooda zvyklí na lepší trháky. Doporučuju si o filmu nic nezjišťovat a odpoutat se od zvučných jmen, dostane se vám milého překvapení stejně jako mně. 85% ()
Nejslabší Eastwood, kterého jsem viděla. Zřejmě je to dáno absencí charismatu u Matta Damona, kdyby místo něj převzal hlavní roli v tomto částečně mozaikovém filmu někdo výraznější a méně unylý, asi by to bylo opět na stoprocentní zážitek. Eastwood si klade zajímavé otázky o životě i o smrti. A dodávám, že si je klade i zajímavým způsobem. ()
I průměrný Clint Eastwood je stále nadprůměrnou záležitostí. S tímhle banálním cejchem jsem k poslednímu snímku téhle legendy přistupoval a nebral v potaz negativní ohlasy. A udělal dobře. Eastwoodova nová výzva nastolí tři situace, které diváka zajímají a ten chce vědět víc. Francouzská novinářka, americký psychotronik a londýnský chlapec se v tomhle mysteriózním dramatu nakonec samozřejmě protnou, žádné terno to sice není, přesto tahle poměrně jednoduchá zápletka s dokonalým zpracováním obstojí. Hlavně díky hercům a opět pomalu vyprávějícímu a tak trochu bilancujícímu melancholikovi Eastwoodovi jsem Hereafter dokázal akceptovat.. ()
Režijní filmografie Clinta Eastwooda je poměrně různorodá, povětšinou však množství jeho filmů spojuje důraz na silné drama. Osobní drama. S Životem po životě se Eastwood snad poprvé dotýká nadpřirozena, zde konkrétně, jak název napovídá, samotného posmrtného života. Těžko odhadovat, nakolik se pro více jak osmdesátiletého tvůrce jedná o osobní dílo, faktem však zůstává, že k tématu smrti přistupuje jako smířlivý, klidný člověk, a zbytečně to nepřehání v momentech, kdy by někteří tvůrci tzv. tlačili na pilu a ždímali z diváků slzy. Kdepak, Eastwoodova optika je příjemně střízlivá, z každé scény je cítit soustředěnost a rozvaha a nebýt toho minima záblesků z onoho světa (efektní, nikoliv však kýčovité vyobrazení – za to určitě pochvala; jen ty zvukové efekty nemusely být toliko „agresivní“), bylo by ono nadpřirozeno pouze tušené…a na „vypravěče“ by mohlo být nahlíženo i jako na skeptika. _____ Život po životě sleduje tři příběhové linie, přičemž jedna z nich je velmi zajímavá (psychotronik Matt Damon), druhá už o něco méně (novinářka s posmrtnou zkušeností v podání Cecile De France) a ta třetí (chlapec, kterému zahyne dvojče) je už více méně do počtu a v pozdějších fázích vyprávění slouží spíše jako berlička. Ve výsledku první linie nedostává tolik prostoru, kolik by si zasloužila, existence té druhé je ve finále zcela ospravedlněna a třetí linie „dojede do cíle“ na volnoběh. Na jednu stranu je scénář tedy poněkud nedopečený, na tu druhou zase příjemně přízemní a civilní. Body k dobru film získává i za to, že ačkoliv pojednává a třech paralelních osudech, nikdy nesklouzne k jejich kontraproduktivnímu proplétání a falešné hře na osudovost, na čemž ztroskotalo množství tvůrců ve snaze napodobit Innarituovy filmy (např. nepovedené bláboly Powder Blue a To, co dýchám). Linie se o sebe začnou otírat až v samém závěru, a když se tak konečně stane, nepůsobí to moc vykonstruovaně (je to zcela předvídatelné, ale stále poměrně logické)._____ Film stojí především na režijním vedení Clinta Eastwooda, který už zbytečně nehledá nové narativní cesty a stylové postupy, neboť to, co mu je vlastní, již dokonale ovládá a je to zcela funkční (viz zdánlivě nic neříkající scény z kurzu vaření) . Důkazem budiž snad všechny filmy, které natočil od Tajemné řeky (a to včetně). Herci v čele se soustředěným a velmi klidným Damonem jsou taktéž vynikající a právě oni spolu s Eastwoodem dokážou podržet film i ve chvílích, kdy měl pan scénárista slabší chvilku. Život po životě sice nedosahuje dokonalosti Gran Torina, Invictus nebo Výměny, ale i tak se jedná o zdařilý film (některé kritiky jsou zde celkem přehnané)…v konečném důsledku možná snad i nejromantičtější Eastwoodův film za poslední dobu. P.S.: To tsunami v úvodu je fakt parádní. ()
Clintovi evidentně vysoké pracovní nasazení posledních let příliš nesvědčí. Po fenomenálním Gran Torinu a Výměně přišel průměrný Invictus a teď dokonce ryzí fail Hereafter. Původně se lákalo na mysteriózní thriller ve stylu Šestého smyslu - to samozřejmě vůbec není pravda, v ideálním případě (kdyby se povedl) by Hereafter byl sentimentálním zamyšlením o žviotě a smrti. To by ale nesměl být tak strašně napsaný - když má divák uvěřit v osudovost popisovaných událostí, nesmí ony události ve skutečnosti působit jako kurevsky vykonstruované náhody. I herci jsou slabí, ale vzhledem k tomu, jak jalové dialogy musí v různých wtf scénách pronášet, se není čemu divit. Trochu se ctí z toho vychází jedině Damon. V některých okamžicích je sice cítit potenciál dané látky, ale celek ze mě nevydoloval jedinou silnější emoci. Ten film je chladnej jak psí čumák, ačkoli by strašně chtěl být niterný a citlivý. I po zklamaných ohlasech jsem věřil ve slušnou podívanou, jsem velmi nepříjemně překvapen, jak slabý snímek se z toho nakonec vyklubal. PS: Tsunami sice pěkná, ale ve své podstatě úplně zbytečná. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (11)
- Poté, co Japonsko na jaře roku 2011 zasáhlo zemětřesení a vlna tsunami, byl snímek distributory z tamních kin stažen. (iampatrik)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. září 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
- Kvôli začiatočnej scény, kde Cecile de France (Marie Lelay) nakupuje náramky a kde sa odohrá nešťastie, museli tvorcovia získať povolenie od miestnych úradov na využívanie jednej celej ulice. (Greenpeacak)
Reklama