Reklama

Reklama

VOD (1)

Když unikne jen jediný, bude to vítězství. Frank Sinatra jako strůjce troufalého útěku za hranice fašistické Itálie... Na sklonku fašistické diktatury Benita Mussoliniho se plukovník letectva americké armády Joseph Ryan ocitá v italském zajateckém táboře. Jako zajatec s nejvyšší hodností se stává vůdcem spojeneckých vojáků, kteří plánují útěk z tábora řízeného italským tyranem Battagliou. Po kapitulaci Itálie se podaří vězňům dostat na svobodu, záhy se ovšem ocitnou v rukou německé jednotky, která jim vystaví jednosměrnou jízdenku do Říše. Plukovník Ryan ale vymyslí plán, jak se zmocnit celé vlakové soupravy pod přísným dohledem vrchního nacistického vedení. Stačí využít vhodné příležitosti k převzetí německého expresu. Začíná zběsilá vlaková jízda za nepřátelskou linii v režii neohroženého Ryana, jehož ztvárnil hvězdný Frank Sinatra. Když se podaří dostat za hranice Itálie alespoň jednomu, bude to představovat vítězství. (Česká televize)

(více)

Recenze (114)

strougy 

všechny recenze uživatele

Po nezajímavém začátku s příchodem klasicky čestného a odvážného vojáka do tábora a následné scénce ve stylu grotesky, kdy jsem film málem otráveně vypnul, jsem se dočkal řádně našlapané a v duchu nejlepších akčních filmů i napínavé podívané s minimem hluchých míst a na americké filmy i překvapivou ukázkou toho, kterak je ve válce každý dobrý skutek po zásluze potrestán a kdo se místo čistě pragmatického chování řídí ideály, nedobře skončí. Slabší 4*. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch poctivých a neředěných válečných filmů z 50. - 60. let. Má samozřejmě všechny ty neduhy, jako patetický závěr, nebo nelogické berličky (koneckonců vystopovat a zastavit vlak by podle mě nebyl v nacistické Itálii vůbec žádný problém - to možná někde v širých planinách dalekého Západu...). Druhá věc je ale přesvědčivost herců, která činí tento film nejen koukatelným, ale i zajímavým a napínavým. ()

Reklama

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

V šedesátých letech se ve filmech utíkalo z nacistických táborů snad každou chvíli. Steve McQueen si postačil se skopčáckou motorkou, Frank Sinatra naopak myslí ve větším měřítku a tak si ukradnul rovnou celý vlak. Nápad dobrý, provedení slušené, místy ale značně pokulhávající v příběhové lince a hlavně po stránce technické. Spojenci mají nekonečno munice, nacisti naopak netrefí ani vrata od stodoly. Zkrátka poctivá válečná filmařina ze staré školy. Nic víc, nic míň. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ide o jeden z najlepšie natočených vojnových filmov zo 60. rokov. Viac dobrodružný ako dramatický. Pritom neponúka celú plejádu hereckých hviezd, vystačí si z dvomi. O všetko ostatné sa stará rafinovaná zápletka - vlaky ja rád - a príbeh plný akcie a napätia. Sinatra je síce lákadlom, ale mne sa oveľa viac páčil netradičné akčný Howard, ktorý strúha jeden kúsok za druhým. Dokorenené to je vkusnými humornými dialógmi. Aj po rokoch film výborne zabaví a nuda nemá nárok. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Velice kvalitní válečná záležitost. Zručná režie plus dravá akce a není moc možností se nudit. Navíc já mám, jak všichni víme pro filmy s vláčky slabost, takže k tomu je taky třeba přihlédnout. Já jsem spokojenej jenom možná, že ten rozjezd bych trochu zkrátil, protože extra sympatii k postavám jsem si nevypěstoval, ale jinak ok.75% ()

Galerie (51)

Zajímavosti (8)

  • Roli letounů účtočících na konci filmu na vlak si zahrály Messerschmitty Bf 108 Taifun. Tyto letouny byly ve skutečnosti používány jako spojovací a kurýrní, nikoliv jako stíhačky. Navíc nikdy nenesly výzbroj, už vůbec ne pak neřízené rakety, které se začaly používat v roce 1944 - ve filmu je ale zmíněn rok 1943. (Foxhound#1)
  • První stanice na trati, kterou vlak projíždí, nese název “Firenze SMN“ nebo také “Santa Maria Novella“. Ve skutečnosti ale průjezdní stanicí není. (džanik)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Westheimera. (Hans.)

Reklama

Reklama