Režie:
Mark RobsonKamera:
William H. DanielsHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Frank Sinatra, Trevor Howard, Raffaella Carrà, Brad Dexter, Sergio Fantoni, John Leyton, Edward Mulhare, Wolfgang Preiss, James Brolin, John Van Dreelen (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Když unikne jen jediný, bude to vítězství. Frank Sinatra jako strůjce troufalého útěku za hranice fašistické Itálie... Na sklonku fašistické diktatury Benita Mussoliniho se plukovník letectva americké armády Joseph Ryan ocitá v italském zajateckém táboře. Jako zajatec s nejvyšší hodností se stává vůdcem spojeneckých vojáků, kteří plánují útěk z tábora řízeného italským tyranem Battagliou. Po kapitulaci Itálie se podaří vězňům dostat na svobodu, záhy se ovšem ocitnou v rukou německé jednotky, která jim vystaví jednosměrnou jízdenku do Říše. Plukovník Ryan ale vymyslí plán, jak se zmocnit celé vlakové soupravy pod přísným dohledem vrchního nacistického vedení. Stačí využít vhodné příležitosti k převzetí německého expresu. Začíná zběsilá vlaková jízda za nepřátelskou linii v režii neohroženého Ryana, jehož ztvárnil hvězdný Frank Sinatra. Když se podaří dostat za hranice Itálie alespoň jednomu, bude to představovat vítězství. (Česká televize)
(více)Recenze (114)
Úvodní pasáž v italském zajateckém táboře připomínala spíš parodickou grotesku na útrapy války a je faktem, že snímek se komediálnímu odlehčování nevyhýbal ani dále. Obsazení a únos transportního vlaku a jeho průjezd okupovaným územím však již poskytly odlišný, zasazením jedinečný dramatický obrázek, vrcholící slavnou finální scénou. ()
Důvod puštění: Film se odehrává ve vlaku; útěk. Nedosahuje kvalit válečných Kellyho hrdinů nebo Velkého útěku, o Tuctu špinavců nemluvě, ale je to nadprůměrný snímek kterému chybí trochu víc napětí a doprovodné hudby. 3* málo 4 moc. # [viděno: TV, 5.1] # příběh 7 | hudba 0/7 | humor 1 | akce 3 | napětí 2 | pustil bych si znovu 6 ()
Jak říká Gemini, Frank Sinatra je herec daleko lepší, než Elvis (s jednou malou výhradou a to, že Elvis neumí hrát). Určitě je to jeden z nejpůsobivějších válečných filmů, pro mě stojí někde mezi skupinkou zahrnujících kusy jako: Tucet špinavců , Velký útěk, Kam orli nelítají, Děla z Navarone, Oddíl 10 z Navarone. Frankie v roli, občas mi přijde, že až spíš nedobrovolného amíckýho velitele a letce, pod jehož střízlivým přístupem se podaří utéct ne jednomu, ale téměř všem zajatcům, předvádí svůj standard, což znamená skvělý, ale ne oskarový výkon. A ten konec je opravdu nečekanej. Takhle končí velmi málo snímků, a ještě u míň z nich vám takovéto zakončení vadí. Děj je inteligentní a propracovanej a samozřejmě taky dost zamotanej a napnutej. ()
Velice kvalitní válečná záležitost. Zručná režie plus dravá akce a není moc možností se nudit. Navíc já mám, jak všichni víme pro filmy s vláčky slabost, takže k tomu je taky třeba přihlédnout. Já jsem spokojenej jenom možná, že ten rozjezd bych trochu zkrátil, protože extra sympatii k postavám jsem si nevypěstoval, ale jinak ok.75% ()
Taková malá milá povinnost pro všechny, kteří mají rádi filmy o útěcích ze zajateckých táborů. Začátek trochu připomíná Most přes řeku Kwai, ovšem po půl hodině zjistíme, že gró bude trochu jinde. Ve vlaku, který je plný válečných zajatců, jež by se rádi dostali z okupované Itálie. Frank Sinatra boduje, ovšem, že byl skvělý herec vím minimálně z filmu Odtud až na věčnost (1953). K dokonalosti sice chybí nějaký význačný bod, ke kterému by se divák mohl upnout a ve vzpomínkách se k němu vracet, ale i tak klasika. A dobrá! ()
Galerie (51)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (8)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Westheimera. (Hans.)
- První stanice na trati, kterou vlak projíždí, nese název “Firenze SMN“ nebo také “Santa Maria Novella“. Ve skutečnosti ale průjezdní stanicí není. (džanik)
- Frank Sinatra trval na tom, aby se natáčelo ve studiích Panavision a ne v předpokládaných prostorech, patřících studiu 20th Century Fox. (TheSantiago)
Reklama