Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Jonas FrykbergKamera:
Peter MokrosinskiHudba:
Jacob GrothHrají:
Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Tehilla Blad, Hans Christian Thulin, Lena Endre, Georgi Stajkov, Micke Spreitz, Paolo Roberto, Jacob Ericksson, Sofia Ledarp (více)Obsahy(2)
Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona. Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (622)
Nudný a dokonale neinvenční thriller. Duo Alfredson Frykberg naprosto rutinně osekalo předlohu a bez větších zásahů tohoto okleštěnce převedlo do filmové podoby. Vzhledem k faktu, jak komerčně silný materiál se jim dostal pod ruky je jejich znuděný přístup řekněme až šokující. Místo aby si užívali svou chvilku slávy, zahazují možná poslední možnost ke kariérnímu stoupaní. Většinu stopáže zabírají konverzační scény sloužící k seznámení diváka s potřebnými fakty. Snad jen u jedné jediné autoři pracují i s flashbacky, ostatní jsou soustředěné kolem dvojice posluchač-vypravěč a jedinou dynamiku tak poskytuje buď chůze (případně vložka s květinou), nebo urputné soustředění poslouchajícího (v lepším případě skok pro zbraň). To co v předloze díky absenci vizuální složky funguje velmi dobře, v adaptaci až bije do očí. Film Dívka, která si hrála s ohněm je kniha zbavená většiny svých silných stránek, která v některých momentech připomíná karikaturu sebe samé. ()
Nechápu to. Téměř všichni zde mluví o tom, že oproti prvnímu dílu kvalita značně klesla. Tak to nevím, buď mám jiný vkus než většina zde (ostatně, nebylo by to poprvé) anebo mi vůbec nepřišlo, že by se něco změnilo. Noomi Rapace hraje stejně dobře, atmosféra je taky výborná (je sice jiná než v jedničce, ale to mi nevadilo) a hlavně tenhle díl nám (konečně) trochu více přibližuje samotnou Lisbeth, což je dobře. Nicméně stejně jako u prvního dílu, ani tady nemůžu dát plný počet. Nevím, ale pořád mi přijde, že tomu něco chybí. Nicméně i tento díl se u mě vyšplhal na hodně slušných 80 %. Jsem zvědavý na poslední díl... ()
Da se rict, ze druhej dil navazuje na prvni, ale ne v momente, kdy prvni skoncil a je tu samostatnej pribeh, jen s nekolika odkazama na udalosti prvniho dilu, takze je dobry videt nejdriv dil prvni, ale ne nezbytny. Problem druhyho dilu neni ani tak zmena rezisera, jako pribeh. Pres pul hodiny neni vlastne vubec jasny, o co tu pujde, neustale se predstavujou novy a novy postavy, az v nich ma clovek po chvily zmatek, obzvlast, kdyz vetsina jsou dedci. Od nejakyho detektivniho patrani se to zacina presouvat k ruznejm tajnejm vladnim organizacim a je to proste neprehledny a zmateny. Nicmene docela dost se tu zabiji, s pribejvajicim casem to zacne bejt i vcelku atmosfericky a konec je libovej, herci tradicne obstojny, takze nakonec docela spokojenost a i kdyz to na prvni dil zdaleka nema, takle mizerny hodnoceni moc nechapu. ()
Koncept podobný prvému dielu. No v porovnaní s ním dosť rozriedený. V oboch častiach išlo o násilie v rámci rodiny (potvrdzuje to tézu, že pravé peklo často netreba hľadať ďaleko od rodného hniezda). No kým v "Mužoch, ktorí nenávidia ženy" sa riešila záhada uprostred cudzej rodiny veľkopriemyselníka, tu bola záhadou rodina aktérky príbehu. Atraktívne zlo superbohatých ustúpilo o čosi menej zaujímavému zlu skrývajúceho sa invalidného dôchodcu. Motivácie spoločenských zločinov (nacizmus a neonacizmus, finančné podvody, prostitúcia) boli oveľa precíznejšie podané v predchodcovi (bolo to síce len stručné a povrchné, no v porovnaní s týmto sa jednalo takmer o hlbinný rozbor). "Dievča, ktoré sa hralo s ohňom" si vystačilo s hrou. Presúva sa z bodu A do bodu B a odtiaľ do C aby prostredníctvom odhalenia Ozrutného bieleho zla vypátralo Zlo minulosti. Skôr akcia a reakcia ako nejaký premyslený film. Udržuje si ale zároveň celkom slušné tempo a rozhodne nie je horší než drvivá väčšina televíznych kriminálok. Takže priemer. 58% ()
Dost hrozná záležitost. Televizní až na půdu, nudná a neinvenční Alfredsonova režie, skoro žádné napětí, hudba taky skoro o ničem a Michael Nyqvist jako Mikael Blomkvist je strašný. Nemá žádné charisma a divákovi je prakticky ukradený. "Dívka, která si hrála s ohněm" je jenom nudná výplň. Byl jsem z toho docela dost otrávený. Uvidíme, jak dopadne třetí část, ale po tomto zážitku jsou očekávání na bodu mrazu. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (14)
- Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli. [Bontonfilm] (POMO)
- V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)
- Jedná se o jediný film trilogie, který má stejný název v angličtině i švédštině. (Cheeker)
Reklama