Obsahy(1)
Roman Tichomirov natočil tuto adaptaci jak v intencích Puškina (autora literární předlohy), tak Čajkovského, jehož stejnojmenná opera je vrcholem jeho moskevského období. Kamera Jevgenije Šapira (nasnímal i následující film-operu Piková dáma) zobrazí přesně venkovskou idylu plnou žluté, zimní předěl, kdy začíná dramatizace osudů na malém salonním bále, temný souboj, kdy jde proti sobě chladný dandy Oněgin (mírně upozaděný) a rozevlátý romantik Lenskij (mírně zdůrazněný), až k závěrečnému velkému plesu, kdy už se Taťjana stala ženou velkého světa Petrohradu a romantická dívenka je dávno pryč. Pokud bývá Čajkovskij označován za mistra psychologické opery, tak tato interpretace Oněgina to jen dokazuje. (Seminář ruských filmů)
(více)Recenze (2)
Roman Tichomirov natočil tuto adaptaci jak v intencích Puškina (autora literární předlohy), tak Čajkovského, jehož stejnojmenná opera je vrcholem jeho moskevského období. Kamera Jevgenije Šapira (nasnímal i následující film-operu Piková dáma) zobrazí přesně venkovskou idylu plnou žluté, zimní předěl, kdy začíná dramatizace osudů na malém salonním bále, temný souboj, kdy jde proti sobě chladný dandy Oněgin (mírně upozaděný) a rozevlátý romantik Lenskij (mírně zdůrazněný), až k závěrečnému velkému plesu, kdy už se Taťjana stala ženou velkého světa Petrohradu a romantická dívenka je dávno pryč. Pokud bývá Čajkovskij označován za mistra psychologické opery, tak tato interpretace Oněgina to jen dokazuje. P. S. Tak koukám, že Seminář ruských filmů zkopíroval z csfd můj komentář. Má být člověk potěšen? ()
Nizsi kvalita obrazu (barvy) i zvuku nesnizuje jinak velmi dobre podani orchestru i vykon zpevacek a zpevaku. Povedena je i lyricka atmosfera prostredi ruskeho venkova 19. stoleti. A Cajkovsky napsal prekrasnou muziku, od ktere se clovek tezko odtrhne. ()
Galerie (14)
Photo © Lenfilm Studio
Reklama