Režie:
MadonnaKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Andrea Riseborough, Abbie Cornish, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer (více)Obsahy(2)
Madonnino romantické drama se točí kolem dvou podivných vztahů. První románek vzniká mezi králem Edwardem VIII. a rozvedenou Američankou paní Wallis Simpsonovou, zatímco protagonisty druhého jsou vdaná dáma a ruský člen tělesné gardy. Když vezmeme v úvahu okolnosti, můžeme předem tušit, že ani jeden z obou vztahů nebude bezproblémový. (AMC Czech)
(více)Videa (18)
Recenze (62)
Romantické drama zabalené do elegance a cigaretového kouře v režii Madonny, která nejspíš objevila svůj talent (pokud jí v tom někdo tajně nepomáhal). Scénář byla jedna báseň a Abel Korzeniowski, jeden z nejlepších hudebních skladatelů součastnosti potvrdil své nadání. U jeho hudby jsem opět nedýchal. Použití filtrů bylo vhodné, nečekané a rozhodně to filmu prospělo. S hodnocením se jděte všichni zahrabat, buď nepoznáte kvalitní film nebo nenávistně hodnotíte na Madonnině jméně. Fraška. ()
Madonna se obvykle se*re do věcí, o kterých nemá ani páru (zpěv, herectví), ale režisérské křeslo je pro ni kupodivu jako dělané. Příběh o skandální lásce mezi vdanou Američankou a budoucím králem, jenž kdysi šokovala nejen Anglii, ale i celý svět zasahuje do přítomnosti a života Wally, která sdílí podobný osud. To, jak osobně Wally v dnešním New Yorku prožívala život Wallis mi nápadně připomínalo Elle s'appelait Sarah, ovšem Madonna to vzala spíše z umělečtější stránky. Ale pod tím vším cigaretovým oparem, sklenkami Martini, elegancí a krásnými interiéry se skrývá poutavý a citlivě podaný příběh plný smysluplných dialogů, který mne nenudil ani minutu. Nakonec musím vyzdvihnout výkon Abbie Cornish, zahrála to skvěle..A mimochodem to, že má někdo problém s Madonnou samotnou je jeho věc, ale prosila bych objektivnější hodnocení, film si takové podcenění vážně nezaslouží. ()
Podělat zajímavý příběh dokáže jak prostá neschopnost tak přemíra ambicí. U Madonny je to kombinace obojího. Její popová kariéra je odrazem kombinace sebedůvěry, agresivního marketingu a image těžící z minulosti. Stejně jako v popu i ve filmu se snaží Madonna vykrádat co se dá, s tím že ve filmu se orientuje podstaně hůř. Banální story nezakryje ani prolínání dvou příběhů a rádoby poetické dlouhé záběry. Pozoruhodné mi přišlo jen to, jak mizerně jdou Madonně mužské postavy, s minimem porozumění je vykresluje jako machistické hovada nebo schematicky jako naivy. U údajného sexsymbolu své doby zajímavý poznatek. ()
Ale zas takový zlo to nakonec nebylo. Sice trochu přestylizovaný, feministický á la žena trpitelka napříč stoletím a kontinenty, ale ku podivu co to pro mě skutečně nejvíc zabilo byla stopáž, film měl prostě končit tak ve svých dvou třetinách, neboť právě tehdy, světe div se a ke svému vlastnímu překvapení, jsem dokonce ještě uvažovala nad 3 hvězdama. Co ve filmu fungovalo až nečekaně výborě bylo prolínání rovin obou příběhů, to klobouk dolů, stejně tak byla výborná kamera, která tomu všemu dodávala (mylně a marně) jakýsi artový nádech. Ovšem moje největší plus filmu a dost možná jedna samostatná hvězda, je hudba, Abel je prostě Bůh, což už tak nějak tuším od Single mana. Co ovšem nefungovalo a mě osobně nechalo lhostejnou až téměř znuděnou, byl samotý příběh, a to zejméně ten ze století dvacátého. Ono je to prostě tím, že každý si tuhle lafstory natočil tolikrát a zároveň tolikrát jinak, že se vám těžko uvěří, respektive vůbec bude chtít věřit, že to takhle nějak vůbec mohlo být a vzhledem k té koňské dávce feminismu jdoucí ruku v ruce s W.I. a i častečně s W.II., toto madonnino poselství berete ještě víc s úsměvem, než byste byli bývali čekali. Totální zabiják pak je konec a jakýsi vrchol adorace k postavě Wallis ze strany Wallis, to už si seriózně říkáte, že Madonně fakt krutě hráblo a neví, co by dalšího ještě do diváka nahustila, aby ho donutila Wallise milovat, adorovat, a soucítit s ní za každou cenu, výsledek byl opačný, samozřejmě. Ale i tak, čekala jsem to horší, kdyby se to pořádně osekalo, mohl z toho být i průměrný film, překvapivě. ()
Film rozhodně stojí za shlédnutí a i když u mě zrovna nesplnil všechna má očekávání, tak něco na tom filmu kouzelné je. Mluvím teď o hercích a soundtracku. Hudba je vážně na tom filmu to nejlepší, vážně moc se mi líbil kontrast staré hudby s novou dobou. Příběh je už trochu slabší, ale koukat se na to dá a navíc titulky s úžasnou písní Masterpiece od Madonny. ()
Reklama