Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parodie na detektivní příběhy o šlechetných lordech a nebezpečných zločincích... V pražském Smetanově divadle probíhá představení Bizetovy "Carmen". Postarší hudebník Emil (O. Nový) hraje na bicí nástroje, a má proto dost času, aby mezi jednotlivými úkony mohl číst román Fantom Morrisvillu. Jako sir Hanibal tak ve svých představách prožívá velká dobrodružství: Hanibalovy svatby s krásnou Clarence (K. Fialová) se zúčastní i inspektor Brumpby (J. Marvan) a mladý kriminální reportér Allan Pinkerton (V. Olmer). Po obřadu se objeví v Clarencině pokoji její bývalý manžel, považovaný za mrtvého, dobrodruh a zločinec Manuel Diaz (W. Matuška). Ten se chce zmocnit Clarence, ale především jejího majetku, kterého by nabyla po smrti svého nového manžela. Proto začne Diaz usilovat o Hanibalův život… (Česká televize)

(více)

Recenze (172)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Povedená filmová parodie na brakové čtivo...potažmo brakové filmy. Bořivoj Zeman rozvíjí to, co začal Martin Frič ve své Pytlákově schovance (propojení v podobě Oldřicha Nového i v osobě scenáristy Františka Vlčka) a co posléze mistrovsky dovedli k dokonalosti pánové Oldřich Lipský a Jiří Brdečka...což je v podstatě celá linie české filmové parodické školy... ()

ArdathBay 

všechny recenze uživatele

Vybroušenost dialogů, výborné herecké výkony. Nádherná parodie, kterou si užijí především milovníci dobrodružných románů tzv. RoDoKAPSů. Já mezi ně také patřil a jsem na to hrdý. Četl jsem je pod lavicí stejně jako prvorepublikový elegán Nový při hraní v orchestřišti. Vtipy jsou příjemně a hlavně nenásilně vloženy do děje, který rozhodně ani na chvíli nenudí. Květuška Fialová je zde neskutečně sexy. Jen bych mezi děj nevkládal záběry na Nového v orchestru. Ruší to a děj nikam neposouvá, mimo finální scény. ()

Reklama

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Humournost scénáře je do značné míry postavena na tom, že někdo se k někomu připlíží a udeří ho zezadu tupým předmětem do hlavy. Krom toho je tam ale pár podařených fórů, které u nás vzbudily dokonce hlasité výbuchy smíchu. Vzhledem k tomu, že si uvědomuji, jak je nesnadné natočit vtipnou komedii, uvažoval jsem o čtyřech hvězdičkách, ale pak jsem si vzpomněl na Matušku a jeho odporné krákání ve filmu, a moje nadšení ochladlo. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

A zase Bořivoj Zeman. Ze všeho, na co ten chlap sáhl, je cítit nadhled a šmrnc, a když si v hostivařských ateliérech přibral na pomoc ještě Vlčkův scénář s neskutečně promakanou výstavbou i vybroušenými dialogy, pravý prvorepublikový šarm Oldřicha Nového, hlas a dar sdělného pohybového herectví Waldy Matušky a všechny ostatní skvěle obsazené i okostýmované herce, vyšla mu z toho láskyplná rodokapsová parodie, která u mě pravým suchým anglickým humorem i (ne vždycky humornými, ale stejně sympaticky understated) střihovými rafinovanostmi, z nichž porůznu roztroušené mžikové záběry fantomovy tváře patří k těm nápadnějším, vyhrává nad Limonádníkem, Adélou i Schovankou, o vraždících drahoušcích, vražděných Jessiích a psu pana Foustky nemluvě. ()

HH 

všechny recenze uživatele

Zpívající Manuel Waldemar Matuška a jeho Alelujá zakončené střelbou...co víc k tomu dodat. A vezmeme-li v úvahu ještě výkon Víta Olmera coby Alana Pinkertona, vycházejí nám z toho jasné čtyři hvězdičky. Ovšem vrcholná scéna je první vstup Františka Filipovského do podzemí...vzpomeňte na to ticho, z něhož se ozve jenom plesknutí facky :-) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Jednu z hlavních ženských rolí hrála tehdy nadějná mladá herečka Jana Nováková, která byla nedlouho po natáčení zavražděna. Zabil ji přehnaně žárlivý manžel, za kterého se v roce 1968 provdala. (Rodriguez)
  • Píseň "Náměsíčník",jež hraje při scéně u trezoru, nazpíval sám Oldřich Nový o 23 let dříve ve filmu Čtrnáctý u stolu (1943). (HJ-FILIP)
  • Sídlo, sousedící se sídlem Morrisvillů, je ve skutečnosti lovecký letohrádek v pražské Stromovce. (rakovnik)

Reklama

Reklama