Režie:
Tomáš ŘehořekScénář:
Tomáš ŘehořekKamera:
Tomáš ŘehořekHrají:
Rostislav Novák ml., Miloslav König, Štěpán Benoni, Simona Zmrzlá, Vanda Hybnerová, Jiří Černý, Adam Kraus, Dita Zábranská, Jan Plouhar, Eva Podzimková (více)Obsahy(1)
Původně byl projekt zamýšlen jako celovečerní dokument, ve kterém byly konfrontovány životní příběhy trojice mužů, jejichž osudy různým způsobem determinovala droga. Jeden patřil k nejvýraznějším vynálezcům a „vařičům“ pervitinu u nás, druhý léta působil v protidrogovém oddělení policie a třetí, známý rocker, propadl drogové závislosti. Dramatické zvraty v osudech této trojice reálných hrdinů inspirovaly posléze producenty a tvůrce filmu k nápadu zkombinovat dokumentární výpověď s hranými sekvencemi. V nich se zrcadlí strhující pád na samé dno a „cesta z pekla“ zpátky do života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (199)
Viděla jsem Řehořkův pokus číslo jedna a vůbec se mi nelíbil. Piko je výborný. Spojení hraného a dokumentárního je výborný tah neboť spojuje napětí s nepopíratelnou pravdivostí příběhu a navíc vizuálně mi to přišlo výborné. Jediné co snad ubírá body (a možná je to jen moje nepochopení) je, že jsem se ztrácela v tom, kdo je kdo....Ale 4 hvězdičky bez debat, 80%. ()
Polodokument - "polokomentovaný" .. polo? ne ne, ani náhodou. A vůbec nechci srovnávat s Katkou Heleny Třeštíkové, k čemuž se, koukám, některé komentáře tady uchýlily, je to nesrovnatelné. A ne ve smyslu kvality či já nevím čeho. Jde zkrátka o zcela odlišně uchopené společné téma - drogy. Katka je syrovější a tím možná i drsnější na první pohled, ale Piko vnímám drsné v tom, že zde vidíme zrod pervitinu .. a že se tomu nechtěnému miminku v naší zemi sakra zalíbilo. Je to pro mě až jakási retrospektiva. Děsivá ale přesto to tak vnímám. Formát filmu se mi líbil, polodokument obohacený komentáři hlasem či písmem, závěrečné setkání face to face v jakési besedě. A Rosťa Novák hodně dobrý. Ale to mě už nějaký čas vůbec nepřekvapuje. Takže žádné polo ale pořádně silný zážitek. ()
Piko má hodnotu experimentu a od diváka vyžaduje pozornost, kterou si ovšem umí technickými parametry náležitě vynutit. Výsledkem je film nejen s výbornou kamerou, ale i dráždivými zvukovými efekty. Rostislav Novák "Pavel" pak na sebe přirozeným výkonem v hlavní roli strhává pozornost, což sice v důsledku znamená, že zbytek hereckého obsazení tu žije v jeho stínu, ale rozhodně nejde o žádné lajdácké figurkaření. Například Miloslav König "Fífa" rozbaluje od Tajností naprosto odlišný výrazový rejstřík a je to zajímavá proměna. Tomáš Řehořek stvořil silný film. Nejen svým obsahem, ale především formou. ()
Jako hraný dokument je PIKO dobrý film. Jen nevím, proč se namísto hudby poplatné tehdejší době užilo muziky (neplatí však pro celou stopáž filmu), jak kdyby to mělo připomínat českou obdobu Trainspottingu. Jinak prokládání s přímými účastníky dodalo rekonstrukci příběhu více na autenticitě, možná bych jen závěrečnému „posezení“ dal trochu více prostoru. Na každý pád záslužná práce o neúsměvném tématu, které si filmové zpracování jistě zasluhovalo. ()
Zklamání, bohužel, čekal jsem více. Jediným plusem za mě osobně je získání přehledu o této problematice a slušný výkon Rostislava Nováka, díky němuž se tu a tam ve filmu objevila i silnější scéna. Koncepce snímku (dokument + hraný film) mi neseděla, vadila mi kamera a špatná výprava - neměl jsem pocit, že se nacházím v 70.-80. letech. Herecký výkon policajta, Miloslava Königa, je zde na úrovni filmového projektu základní školy. Dále mě iritovala spousta nesmyslů - drum'n'bass v 70. letech, nestárnoucí matka a stárnoucí matka (v polovině snímku je stejná jako na začátku, zatímco syn zestárl o 15 let, v poslední třetině už naopak zestárla a syn je stejný jako v 70. letech). Nedostavilo se zhnusení jako v případě Katky, My děti ze stanice ZOO atd. V neposlední řadě mi chybělo vykreslení člověka pod vlivem (když nepočítám krátký moment ke konci) - co látka vlastně způsobuje - jako tomu bylo např. v LSD made in ČSSR. Škoda... /45%/ ()
Galerie (25)
Zajímavosti (4)
- Film byl natáčen pod názvem "Cestou z pekla", posléze byl přejmenován na "P" s podtitulem "Cesta z pekla" a až nakonec se tvůrci rozhodli pro název PIKO. (darek kartac)
- Ve filmu si zahrálo i několik skutečných policistů z Národní protidrogové centrály ČR. (Indy21)
- Exteriéry se točily v dramatických kulisách, které dokumentují chmurnou atmosféru příběhu a tvoří mu výmluvné kulisy. Depresivní prostředí našli filmaři v krematoriu, na hřbitově, v márnici, na hlavním nádraží, ve zničených a polorozpadlých domech, za zdmi vězení a také v areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích. [Zdroj: Falcon] (POMO)
Reklama