Režie:
Ernie BarbarashScénář:
John TurmanKamera:
Phil ParmetHudba:
Richard FriedmanHrají:
Cuba Gooding Jr., Neal McDonough, Nicki Aycox, Yancey Arias, Danielle Nicolet, James DuMont, Thomas C. Daniel, Dane Rhodes, Ross Britz, John Edward Lee (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Držitel Ceny Akademie Cuba Gooding Jr. (Nejlepší herec ve vedlejší roli - Jerry Maguire, 1996) se představuje v roli novináře Lewise Hickse, specialisty na brutální vraždy. Když Hicks jednoho dne objeví zohavené tělo své nové přítelkyně a do ruky se mu dostane děsivý deník se jmény dalších plánovaných obětí sériového vraha, musí najít způsob, jak krvavým jatkám zabránit dřív, než bude pozdě. Tikot hodin je napínavý psychologický thriller, který navazuje na tradici filmů Mlčení jehňátek a Sedm. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (79)
CITÁT - Je to tu psáno. Tak se to musí stát. V Americkém filmu je jeden trend, když někdo vstoupí do domu, nebo nějakého pokoje, převážně se všude svítí a to i když v bytě zjevně nikdo není. V tomto snímku mě vadí, že i když vstupují do temného pokoje, nejsou schopni si rosvítit. Vím, že to je kvůli dramatičnosti, ale mě vadí že to pak postrádá logičnost. Když někam vstupuju a je tam tma, tak si proste rosvítím. CITÁT - Mohl bych se vrátit do minulosti a dát si život do pořádku. Divné herecké obsazení, herci ani tak moc nehrají, prostě se jen tak pohybujou a ani děj samotný nepřináší nic závratného na poli cestováním v čase. Lehce podprůměrný snímek, kterému vévodí charismatický Neal McDonough, kterému jsem ve své podstatě i fandil. Musím napsat a pochválit hudební a zvukový doprovod. Někdy vás dokázal tak obalamutit, že jen sedíte a koukáte co se na obrazovce děje, i když neprobíhá žádný dialog. ()
Panebože...Cubu mám rada. Neal McDonough je výborný psychopat, aj keď mohol ešte trošičku zatlačiť na pílu, ale...no ja neviem. Ernie Barabash by sa mal rozhodnúť, čo chce točit, buď výbornú krimi, na čo Tikot hodín rozhodne má alebo ďalšiu sci-fi kravinu. V popise je, že sa jedná o akčný thriller, no možno tak prvú časť, potom sa to všetko zvrhne a to že hlavná mužská postava zostáva vo svojom "absolútne bezpečnom" dome bez strachu a obáv, kde ho napadol sám vrah, vám príde ako najmenšia logická chyba. ()
scenárista a režisér mali zreteľný problém s pochopením kauzality - alebo ju úmyselne ignorovali (možno by im stačilo v rámci prípravy zhliadnuť trilógiu Návrat do budúcnosti alebo aspoň Timecop-a, čo nie sú priamo učebnice teórie relativity, ale možno by sa im týmto filmom podarilo neznechutiť každého s aspoň priemerným IQ). ()
Takto to nejako vyzerá, keď sa scénar zbúcha narýchlo. Potom aj dej je nelogický a v určitých momentoch vyznieva až trápne. Hlavne v závere filmu som sa nestíhal čudovať nad kde to má nejakú logiku. Samozrejme tomu zodpovedajú aj herecké výkony. A zrejme ani tvorcovia to nebrali nejako vážne, keď si nedokázali všímať pri natáčaní nezrovnalosti. Ako jeden príklad uvádzam, ako sa vyšetrovateľ pri vypočúvaní hlavného hrdinu v dome objavoval striedavo s gumenými rukavicami a bez nich po tom ako si ich dal s rúk dole. A takých kravín je vo filme viac než dosť. To bolo pre mňa asi aj najzaujímavejšie na celom filme, lebo som sa pritom bavil a smial neskutočne. Keď už fakt nebudete vedieť po čom siahnuť tak len kvôli tým nedostatkom sa to oplatí. Schválne, kto ich nájde viac? ()
Na obalu disku sice nějaké ťululum přirovnává tento film k Mlčení jehňátek nebo Sedm, ale nebojte se, jde o velmi, ale velmi planá slovíčka. Cuba Gooding jr. je investigativní novinář, který se specializuje na zločiny. S manželkou jsou buď rozvedeni, nebo spolu jen nežijí (ale zase mají syna ve střídavé péči), a pravděpodobně je jeho milenkou atraktivní advokátka. V den, kdy se s ní rozejde, je holka zavražděna. On, trápen výčitkami svědomí, za ní přijede, ještě tak včas, aby viděl prchajícího vraha. Pustí se za ním, ale vrah nečekaně zmizí. Zbyde po něm jen deníček, kam si pečlivě zapisuje oběti minulé i budoucí. Deníček zde až druhý den najde novinář (proč se pro něj vrahoun nevrátil sám a dřív?), odnese si jej domů a začne vypisovat jména příštích obětí (samozřejmě bez podrbností a detailů, které by mu asi až moc usnadnily pátrání), ale najednou je vrahoun u něho doma (jak ho našel?) a deníček si vezme zpátky. Ačkoliv má praxi v zabíjení, novinář mu uteče... A začne pátrat po ženách, které jsou na seznamu... Navíc najde důkaz, který přehlédlo komando policejních techniků... A to největší překvapení vás čeká po zhruba hodině filmu, kdy jste se už naladili na nepovedený thriller, protože se to celé zvrhne navíc ještě v nepovedené sci-fi, které navíc absolutně nebere v potaz jisté paradoxy. Konstrukt zde čiší z každé scény, setkání novináře s milenkou je pojaté rovnou jako rozchod, manželka a dítě jdou vždy včas stranou. V podstatě zde není kromě pár lekaček žádné napětí, postavy jsou vám ukradené, a kupodivu v určité chvíli budete nejvíc fandit vrahovi v podání charismatického Neala Mcdounougha. Vlastně jen kvůli němu a jeho pojetí vraha stojí jedině zato film vidět. Protože pojetí Cuby Goodinga jr. je takové - ukňourané. ()
Galerie (31)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Reklama