VOD (3)
Obsahy(3)
Příběh filmu probíhá v šesti časových rovinách. Ty jsou vzájemně provázané, zároveň však rozlišené pomocí odlišných žánrových vzorců... V roce 1849 je na Chathamových ostrovech americký právník Adam Ewing svědkem bičování otroka Atui, při vyřizování obchodní smlouvy pro svého tchána. Auta posléze uprchne na loď, kterou se Adam plaví domů a přesvědčí ho, aby se ho zastal u posádky. Doktor Henry Goose mezitím Adamovi každý den podává lék na parazitického červa, který je ovšem jedem. Goose chce Adama nenápadně zabít, aby se mohl zmocnit jeho jmění. Při podání poslední a také smrtící dávky však Atua svého přítele Ewinga zachrání. Po návratu do své domoviny je Adam znechucen tchánovým podílem na otrokářství a se svou ženou domov opouští, aby se oba přidali k hnutí za zrušení otroctví... V roce 1936 nastoupí anglický mladý bisexuální hudebník Robert Frobisher jako učenec k významnému skladateli Vyvyanovi Ayersemu. Jeho učení Roberta tak inspiruje, že začne pracovat na sextetu s názvem Atlas mraků. Také si při tom přečte vlastní vydání deníku Adama Ewinga. Robertův učitel si hudební dílo zamiluje a pod výhružkou odhalení a skandalizaci jeho intimního života Roberta vydírá. Chce, aby se pod dílem jeho učence vyskytovalo jeho jméno. Robert Ayerse zastřelí a uprchne do hotelu, kde své mistrovské dílo dokončí a spáchá sebevraždu, ještě před tím, že ho stihne zastihnout jeho milenec Sixsmith, kterému po celou dobu psal dopisy... Píše se rok 1973 a mladá novinářka Luisa Reyová potkává již staršího Sixmithe, který se stal jaderným fyzikem. Ten ji přivede na stopu případu bezpečnosti nového jaderného reaktoru provozovaného Lloydem Hooksem. Sixmith je však zavražděn Hooksovým zabijákem o pár minut dříve, než stihne předat Luise důkazy. Reyová po jeho vraždě najde dopisy, které mu psal Frobisher. Luisa pod záminkou interview navštíví elektrárnu, kde jí vědec Isaac Sachs poskytne kopii Sixmithovy zprávy. Hooksův zabiják však odstraní i jeho a svrhne Reyovou v autě z mostu, což ovšem Luisa přežije. Pomocí přítele svého otce a zároveň šéfa elektrárenské ochranky přežije i další vražedný pokus, při kterém sám vrah zemře. Nakonec odhalí a publikuje článek o spiknutí, jehož záměrem bylo jadernou havárií podpořit zisky ropných společností... V Londýně, v roce 2012, vydavatel Timothy Cavendish náhle zbohatne, když autor knihy, kterou vydal, Dermont Hoggins, zavraždí knižního kritika a je poslán do vězení. Cavendish si svého bohatství užívá, dokud mu Hogginsovi kumpáni nezačnou vyhrožovat smrtí a nechtějí po něm pět tisíc liber. Cavendish se obrátí o pomoc na svého bohatého bratra Denholma. Ten ho léčkou, pod podmínkou, že je to hotel, zavře do pečovatelského domu, odkud Cavendish začne plánovat útěk. Nakonec se mu podaří uprchnout a dožít život se svou láskou z mládí. Obdrží rukopis románu o životě novinářky Reyové a sepíše scénář o svých příhodách v pečovatelském domě... V Soulu v roce 2144 se příběh točí okolo Sonmi-451, lidského klonu. Sonmi pracovala jako servírka v restauraci, kde byl tvrdý řád a nikdy nepoznala okolní svět. Nyní sedí u výslechu a popisuje, jak byla ze svého poddanského života vytržena velitelem Hae-Joo Changem, příslušníkem povstaleckého hnutí známého jako Unie. Návaznost tohoto příběhu na příběh minulý se ukrývá ve filmu, který při svém skrývání sledovala. Film byl založený na Cavendishových příhodách z pečovatelského domu. Unie odhalí, že klony, jako je ona sama, jsou po několika letech práce zabíjeny a recyklovány jako potrava pro nové klony. Sonmi se rozhodne, že bude bojovat proti společenskému systému, založenému na zotročování a vykořisťování klonů a uprchne na Havaj, kde veřejně odvysílá svůj příběh. Hae-Joo, do kterého se Sonmi zamilovala, je však zabit při přestřelce a sama Sonmi je dopadena a po svém výslechu popravena. (TV Prima)
(více)Diskuze
A ty to tak neděláš?:-) Ještě řekni, že o filmu, který nepochopíš, tvrdíš, že je to normálně pochopitelný... Objektivní hodnocení neexistuje, vždycky tam ta subjektivita bude a neznám nikoho, kdo by v komentáři nepoužil slova jako "těžko pochopitelný", "zmatený", "postrádající logiku" a tak podobně.;-)
1) Jakým pohledem bych se na to měl dívat aby mě to bavilo? Schválně to někdy zkusím až budu mít přebytečný 3h ;)
2) Já sem se na to jako na B právě nedíval, nic takovýho jsem netvrdil, naopak vzhledem ke score jaký jste tu vygenerovali jsem čekal 3h filmovej zážitek kterej si rád i zopakuju. To že se zábava nekoná jsem usoudil až tak po 30-40min, do tý doby jsem tomu stále dával naději...
pozor, já v tom žádný vyšší smysl nehledal, k mé divácké spokojenosti mi stačil fakt, že je to výborně zahraný, zrežírovaný, jednotlivé děje krásně popropojované...
Ta věta měla poukázat na to, že pokud se na to díváš stejným pohledem jako na béčka, tak tě to logicky prostě bavit nebude (o;
na příspěvěk reagoval Blayen
Napovědělo? A co? To nebyla soutěž, účelem tý věty bylo informovat o tom že nejsem nepozorný divák ;) Pomalu začínám chápat proč se vám ten film tak líbil, smysl jste si prostě vymysleli, to asi není problém když i v tak jednoduchý větě dokážete "najít" "nápovědu" k něčemu o čem ani její autor neví 8-D
na příspěvěk reagoval Tom_Lachtan
Typický příklad toho, že je každý jiný. Slovo "chaos" mě nutí k úsměvu, podle mě tam není jediná vteřina, která by někoho mohla nějak zmást. Jako celek to moji pozornost udrželo od začátku do konce a co se jednotlivých příběhů týče, neseděl mi akorát ten s Cavendishem, protože byl až příliš odlehčený a nezapadal do celku.:-)
Bohužel nejde jen o to že to nedávalo jako celek smysl, ten film ani nedokázal udržet moji plnou pozornost takže ani nemohl nějak zapůsobit a to je co říct protože jinak jsem schopnej (doma na svým kvalitním AV s projektorem) poctivě sledovat od začátku do konce i drtivou většinu trapnějších Bček. Jenomže tady to prostě nejde protože jakmile se do jednoho příběhu "vžiju" a "nasaju" jeho atmosféru tak jsem z něj v zápětí vytržen a vhozen úplně někam jinám, a když už se to stalo tak po 10. tak už jsem tím byl tak otráven že už jsem neměl ani náladu v tom hledat nějaký souvislosti... Navíc, i když přehlídnu ten chaos, většina z těch příběhů nejsou ani samy o sobě moc zajímavý nebo alespoň zábavný...
na příspěvěk reagoval Allien.9, Tom_Lachtan
Ak ti to nedávalo zmysel, tak nabudúce nechoď na mozaikový film... Určite nepozeraj 21 gramov, Amores Perros a Magnóliu. See ya.
Tak po tomhle už fakt přestávám přikládat zdejším průměrným hodnocením jakoukoliv váhu. 80% a za co omg? Vysoký rozpočet, dobří herci, vizuální stránka i hudba a to vše promrháno na nesmyslným a nudným "námětu" a scénáři. Dal jsem ** a to jen za vizulální stránku a ten příběh s těma "jídlonoškama" kterej byl jako jedinej alespoň trochu zajímavej prostředím, od půlky filmu už jsem jen čekal až odezní ten ostatní nesmysl abych se zase dozvěděl něco z uvedenýho příběhu a celou dobu sem měl pocit že vedle mě sedí jedna z mých babiček s ovladačem v ruce, která byla schopná sledovat 2 různý filmy zároveň běžící na 2 různých kanálech tím způsobem že mezi nimy neustále přepínala... ve výsledku člověk neměl nic ani z jednoho. Chápu že tohle je produkt pro diváka jenž je znuděn podobností většiny dnešních "atraktivních" titulů ale já osobně se teda řači příště kouknu na 3. remake nějaký praštěný komiksovky která alespoň dává jako celek smysl a je zábavná...
na příspěvěk reagoval Matqqo
já čekám, že mě film bude bavit, nemyslím jenom se smát jako u komedie Zvíře u které jsem se několikrát opravdu od srdce zasmál i když je to kravina, proto jsem jej ohodnotil 4* jak si napsal, já většinou hodnotím filmy podle toho, jaký dojem ve mě zanechají. Tenhle bohužel ve mě nezanechal nic, nepřekvapil, nenadchnul a ponaučení z něj jsem taky nějak nepobral.
a v čom hľadáš "poéziu" ? v tomto: http://www.csfd.cz/film/26907-zvire/ ... ktorému si nezabudol udeliť 4*, ale Cloud Atlas dáš 1* ;)
na příspěvěk reagoval MishellL.
Uživatel Allien.9 smazal svůj příspěvek.
Vyhněte se dabingu. Právě jsem ho slyšela (jen jsem to proklikala, celý film bych nevydržela) a je to fakt zvěrstvo. Vedle Zkrocené hory je tohle další, naprosto nechutný dabing, u kterého nevíte, jestli to dabéři myslí vážně, nebo jestli si z vás dělají p*del.:-(
To s tou reinkarnací jsem pochopil, no ale každopádně díky tvému příspěvku mi došlo že jsem pár věcí přehlédl, na podruhé musím dávat větší pozor. :)
Pardon, to byl dosti trapný omyl - to jsem si zase jednou chtěla hrát na vtipnou a chytrou, a pochopitelně se mi to nepodařilo (jedno ani druhé). Adam o inkriminovaný kus oděvu i s příslušnými knoflíky přišel, což jsem si honem neuvědomila. "Atlas mraků" naštěstí nefunguje tak, že by byl každý dobrý skutek po zásluze potrestán - to by možná částečně ztratil na síle. Tušila jsem, že se do žádných podrobností nemám pouštět předtím, nežli se kouknu na DVD - jenomže jsem se tím neřídila.
Uživatel pakobylka smazal svůj příspěvek.
Jinak doporučuju tenhle článek (je sice v AJ, ale zkoušela jsem ho hodit do překladače a výjimečně to dává smysl). Je to perfektní rozbor těch činů, které ovliňily další činy.;-) Ale teorii, že jsou postavy s kometkou svou vlastní reinkarnací, autor(ka) zavrhuje. Naopak tvrdí, že svou vlastní reinkarnaci jsou postavy, které hrají stejní herci. A argumenty se mi líbí.;-)
Je to podobní film jako Počátek ? Nebylo to špatní film.
na příspěvěk reagoval Tom_Lachtan, Allien.9, maddy
Myslíš ten oficiální text distributora? No, třeba ten "laskavý skutek v přítomnosti", který "vyvolá revoluci v daleké budoucnosti" naprosto sedí. I když ne tak okatě, jak by to asi někteří chtěli. Sedí to za předpokladu, že ten, kdo má kometku, je reinkarnací toho, kdo měl kometku před ním. Např. Adam Ewing (s kometkou) žijící v 19. století , který měl skvělé předpoklady pro to, aby se stal dalším z řad otrokářů, prožil něco, co ho donutilo obrátit o 180°. Díky němu a dalším takovým postupně zaniklo otroctví, popřípadě čistý rasismus (OK, alespoň z většiny) a díky tomu měla Luisa Rey (s kometkou), což byla černoška, možnost zabránit v 70. letech jaderné katastrofě. Na tu ji mimochodem upozornil Rufus Sixsmith z dalšího příběhu (ten sice kometku neměl, ale jeho přítel ano). Timothy Cavendish (s kometkou) ze současnosti zase prožil něco, o čem napsal knihu, podle níž vznikl film. Jeho "svobodomyslnou" část si přehrála jedna ze servírek v budoucnosti, ukázala ho Sonmi 451 (s kometkou) a ta pak toužila po stejné svobodě jako filmový Cavendish. Sonmiina "vzpoura" vedla až k tomu, že ji začaly další generace a tudíž i hrdina dalšího příběhu Zachary (s kometkou) uctívat... Všechno se od sebe nějakým způsobem odvíjelo, ale musí se hledat.:-)
Myslím, že "Atlas mraků" nemá zapotřebí směřovat k nějakému velkolepému finále. Je složený z príběhů několika jedinců, kteří žijí v různých historických epochách - a závěr nemůže jejich osudy jen tak přebít a upozadit. Ti lidé nejsou výjimeční, přesto každý z nich nějakým způsobem ovlivní dějiny - a kromě toho je schopný měnit své názory na základě toho, co prožil. Narozdíl od jednotlivců je lidstvo jako celek nepoučitelné a tak dlouho si zahrává, až skončí tam, kde skončí - tudíž se konec filmu dá brát jako zbrusu nový začátek historie lidského rodu. To samo o sobě je pro mě velkolepé až dost - právě tahle pointa je naprosto dokonalá. Jen po mně nechtějte, abych tady a teď "Atlas mraků" dál rozebírala, poněvadž paměť mám přece jenom děravou, tudíž bych ho nutně musela vidět znova.