Režie:
Michael HanekeScénář:
Michael HanekeKamera:
Darius KhondjiHrají:
Jean-Louis Trintignant, Emmanuelle Riva, Isabelle Huppert, William Shimell, Ramón Agirre, Rita Blanco, Carole Franck, Dinara Drukarova, Alexandre Tharaud (více)VOD (3)
Obsahy(2)
"Jakmile člověk dosáhne určitého věku, musí se vypořádat s útrapami lidí, které miluje: rodičů, svého partnera. To je nevyhnutelné," řekl Haneke. "Je velmi obtížné vidět trpět své milované," dodal Haneke. Film zachycuje útrapy stárnoucího manželského páru ve věku kolem 80 let, kdy se žena stane závislou na trvalé péči. Hlavní postavy Anne a George, jsou spolu už dlouho, mají dceru a stále se ještě mají rádi. Anne však jednoho dne postihne mozková mrtvice, která jí ochromí polovinu těla. Muž ji nechce dát do domova důchodců a stará se o ni sám. Ale po její druhé mrtvici se situace dramaticky zhorší. (Česká televize)
(více)Recenze (326)
"Hanekeho Láska tak není snímkem, který by usiloval diváky dojmout: je nelítostnou a chladnou analýzou životní situace, do které se jednou velmi pravděpodobně dostane – jako potomek, partner i aktér – drtivá většina z nás. Otázku, proč Michael Haneke takový film natočil a proč se na něj vlastně máme…" více
"Hanekeho film je plný bolesti, ponížení a psychicky vyčerpávajícího zápasu s nevyhnutelným, ale i zvláštní milosti, která nás smiřuje s realitou odchodu nás i našich nejbližších. Jeho tázání o významu slova láska je ze všech letošních kandidátů na Oscara nejméně nápadné, ale rozhodně nejosobitější,…" více
"Pro člověka, který nikdy s ničím podobným nepřišel do styku, se bude jednat o plnohodnotný zážitek, divák, který už měl možnost několik obdobných snímku zhlédnout, nebude za půl roku vědět, o čem to přesně bylo a v paměti mu pravděpodobně utkví jen silná herecká dvojice a skvělá minimalistická…" více
"Za druhé, zasadiť film do rámca drámy, nazvať ho Amour a následne takmer nič nepovedať a ponechať všetky motivácie a pocity skryté, nepôsobí ani umelecky, ani tajomne – čo sú zrejme efekty, o ktoré Hanekemu išlo. Naopak, na mňa to pôsobí neschopne. Výsledkom toho je, že film nehovorí nič relevantné…" více
"V první polovině filmu je znát důraz na každičký moment, a když uvážíme nepřítomnost stylizace Hanekeho obrazu a dialogu, je to vše takové milé, ale skoro až obyčejné. Čím komplikací přibývá, tím víc dokážeme chápat kontext a zpětně vývoj ocenit, než se dostaneme k pointě. Pár záběrů na konci je i…" více
"Popravdě moc nevím, komu Lásku doporučit. Obsahově snímek určitě více osloví starší diváky, mladší budou spíš svědky něčeho, o čem zatím nechtějí nebo nejsou schopni uvažovat. Pro fanoušky režisérovy tvorby se jedná o povinnou návštěvu kina, ačkoliv se možná rozdělí na dva názorové protipóly." více
"Haneke natočil Lásku se svým obvyklým obrazovým minimalismem, takže použil minimum herců, skoro žádné rekvizity, děj se odehrává z 99% výhradně v jednom bytě. Celý film se skládá převážně z dlouhých, táhlých a pomalých záběrů, kdy je kamera umístěna většinou staticky, jen občas se pootočí nebo…" více
"Příběh není prvoplánovým útokem na divákovy city, naopak Hanekeho až naturalistické ztvárnění rozkladu lidského zdraví, fyzického i psychického, vychází z tvrdé reality. Není to předně soucit s Anne a Georgesem, co nás vyvádí z míry. Je to hluboký vhled do reality, která nás všechny jednou čeká a…" více
"Michael Haneke neztratil nic na své preciznosti, ztratil však na schopnosti vybírat témata, na která ji má smysl uplatňovat. Snad jde jen o chvilkovou slabost." více
"Film na mě silně zapůsobil svým námětem i celkovým zpracováním. Vzhledem k věku režiséra chápu, že se pro něj téma stáří, nemoci a smrti stalo aktuální. Oceňuji takt a citlivost, jak je film natočen. O výborných hereckých výkonech hlavních herců nelze pochybovat. Přesto si myslím, že samotný příběh…" více
"Je to drama, které se smrti věnuje bez sentimentu a ve svém pomalém plynutí neztrácí čas hledáním nástrojů k přesvědčení o „velikosti“ tématu. Učiním prognózu: pokud se někomu Láska může opravdu líbit, pak nejspíš asi těm, co si dovedou představit život a zvláště čtrnáctý únor i bez valentýnského…" více
"Ve světě se dnes najde jen málo režisérů, kteří by dokázali tváří v tvář publiku předstoupit s takovou odvahou jako Haneke. Právě tím je opravdu výjimečný, stejně jako jeho zatím poslední počin jménem Láska, nenápadný, ale možná nejvíce osobitý účastník letošního oscarového klání. Pomyslně kráčeje…" více
"Po formální stránce se jedná o výtečně zrealizovaný snímek, nic jiného se ani čekat nedá. Nehybná kamera a úsporné kompozice, skrze něž na diváka dopadá interiérový chlad. Výkony Trintignanta a Rivaové jsou dokonale minimalistické a přesné, jak se na herecké doyeny sluší. Přes veškeré klady zde…" více
"Hanekeho snímek se vymezuje spíše směrem k nejbližšímu rodinnému příslušníkovi (manžel) a je třeba číst v náznacích, jak se tento s celou situací vyrovnává. Ani on se však nevyhýbá zejména negativním aspektům nemoci (vztek, rezignace, přístup okolí), kterou neschovává za plentu nemocničního lůžka.…" více
"„Láska“ je snímkem ryzího tvůrčího pojetí, s minimalistickým vhledem. Postavená na psychologickém „obrazci“ postav. Zaujme smělým přístupem i otevřeností k tématu a jeho zpracováním, bez klišovitých „nánosů.“ Zároveň otevírá divácký prostor k přemýšlení a úvahám. Kam až jsme schopni zajít, když…" více