Režie:
Paul WeitzScénář:
Paul WeitzKamera:
Declan QuinnHudba:
Damon GoughHrají:
Robert De Niro, Paul Dano, Olivia Thirlby, Julianne Moore, Katherine Waterston, William Sadler, Victor Rasuk, Michael Buscemi, Eddie Rouse, Dale Dickey (více)Obsahy(2)
Nick Flynn je mladý spisovatel, který se pokouší najít sám sebe. Jeho otec Jonathan, který se prodírá životem po svém, neviděl svého syna celých 18 let. Až když přijme Nick práci sociálního pracovníka v útulku pro bezdomovce, nachází smysl svého osobního i pracovního života. Jednoho dne se zde náhle objeví Jonathan, který přišel hledat nocleh a útočiště. Pro oba je to přímý výstřel do skutečné a možná i společné budoucnosti. Přijme Nick vlastního otce a podaří se mu nahradit prázdné vzpomínky skutečnou budoucností? V tomto přesvědčivém snímku o neporušeném, a přesto velmi křehkém, poutu mezi rodičem a jeho potomkem podali Robert De Niro, Paul Dano a Julianne Moore neuvěřitelné herecké výkony. Scénáře a režie se ujal úspěšný Paul Weitz (Jak na věc). (oficiální text distributora)
(více)Videa (18)
Recenze (67)
Reminiscence na Taxikáře trvá jen pár úvodních minut, pak se Flynn senior stává špínou, proti které Travis Bickle vždy bojoval. Rozvíjí se vztah syna a otce, jenž žije ve svém světě plném přesvědčení o vlastní genialitě. Bezpochyby šlo z tématu vypráskat mnohem více než prosté povrchnosti, nebýt za kamerou rutinér, neboť více než vztah obou protagonistů funguje náhled do sebevnímání bezdomovce jím samým a okolím. Může to být přehnané, ale stejně dobře se to může týkat i desítek reálných lidí. ()
Snímok vznikol podľa poetických memoárov skutočného Nicka Flynna a obom hlavným predstaviteľom ponúka vďačné dramatické úlohy. Zvlášť Robert De Niro si užíva svoju ďalšiu postavu taxikára s averziou k černochom a záchvatmi násilného hnevu. Jeho herecký partner Paul Dano patrí napriek svojej mladosti k vyhľadávaným charakterným interpretom a svoje kvality dokazuje aj v tejto úlohe. Ale ostatné zvučné mená moc priestoru nedostali, napríklad moja obľúbená Julianne Moore bola dohromady na plátne ani nie 2 minúty. Škoda, ale ako jednohubka to fungovať môže. Film sprevádza nekonvenčná hudba britského speváka Damona Gougha, známeho pod umeleckým menom Badly Drawn Boy. Je to veľmi smutná snímka. ()
Uplne nechapem to nizke hodnotenie tohto filmu. Asi ludi prilis nezaujal pribeh, ale aspon nesporne kvality samotneho filmu mohli ocenit. No co uz. Mna uplne nadchol aj pribeh, co ma vlastne celkom prekvapilo, lebo rozobera vztah otca a jeho syna, co je tema, ktora ma bezne prilis neberie. Do velkej miery za to môze obsadenie dvoch najlepsich hercov svojej generacie. Osvedceny matador De Niro tu po dlhsej dobe dostal prilezitost znova naplno vyniknut a v ulohe luzra, ktory si neustale nahovara aky je uchvatny spisovatel a postupne padne na uplne dno az sa z neho stane bezdomovec, podava sthrujuci vykon. Aj napriek vsetkym tym srackoidnym komediam dokazuje, ze stale patri medzi herecku spicku. No a druhy herecky koncert predvadza nenapadny herec Paul Dano, ktory si starostlivo vybera svoje ulohy a dokazuje, ze vie drzat krok ci uz s De Nirom alebo aj Daniel Day-Lewisom vo filme za ktory dostal Oscara. Tentoraz hra cloveka, ktory sa nevie zmierit so svojou minulostou a stale sa v zivote hlada. Z ostatnych stoji za zmienku aspon nadherna Olivia Thirlby. Cele je to perfektne napisane a zrezirovane, takze ja som z filmu stale nadseny aj po druhom pozreti. Mozno trochu necakane pôsobi dokonaly happyend, ale obcas dobre padne, ked sa nejaky smutny film skonci dobre. 9/10. ()
Ale tak nějak jakože i vlastně teda docela jo... Švihle dekadentní De Niro je zase jednou po delší době bezchybný a naštěstí pro Paula Dano/u/a (-nehodící se škrtni) se v Being Flynn objevuje často a zachraňuje tak co může. Ono i ten scénář vlastně není úplně hloupý a když to vezmu kolem a kolem tak sice pořád nechápu proč zrovna De Niro do těch Weitzových filmů leze, ale já se tentokrát docela dobře zabavil. Tři hvězdy to tentokrát vystihují docela přesně. America has produced only three classic writers - Mark Twain, J.D. Salinger and me. ()
Being Flynn je poměrně zvláštní film, který stojí především na výjimečném herectví ústředního dua Robert De Niro a Paul Dano, což jsou pro mě osobně dvě obrovské filmové osobnosti a zde to prokázali více než dostatečně. Pro film samotný je to navíc pak fakt o to důležitější, že bez nich by šlo jinak o skutečně hodně slabou a nevýraznou podívanou, která nemá praktiky vůbec co nabídnout. Žánrově se tedy jedná o čistokrevné vztahové drama, které se ovšem po celou dobu pohybuje jen tak pozvolna po povrchu, což ve výsledku zapříčinilo, že se tu nesetkáme prakticky s žádnými emocemi, vypjatými scénami, působivými momenty, prostě celé to působí velice chladně, samotná zápletka je pak vážně nezáživná a za celou dobu nenabídne snad ani jeden zajímavější či vzrušivější moment. Závěr na mě zapůsobil též spíš jako jen výstřel do prázdna, bez jakéhokoliv vyústění a v podstatě i pointy. Větší zájem a oživení vzbudí alespoň tedy nevšední způsob vyprávění, ale pravdou stejně zůstává, že Paul Weitz prostě neumí točit působivé filmy. V tátově stínu je zkrátka film, kde si divák může vychutnat akorát tak skvělé herecké výkony, zbytek ale za pozornost bohužel nestojí ani trochu. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Počas prestávky medzi natáčaním jednotlivých scén sa Robert De Niro v kostýme vybral do hotela The Greenwich, ktorého je spoluvlastník. Ochranka ho však nespoznala a nepustila dovnútra. (m.a.t.o.)
- Celý film bol natočený v americkom meste New York. (MikaelSVK)
- Pôvodný názov filmu mal byť Another Bullshit Night in Suck City. (m.a.t.o.)
Reklama