Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Dardennové jednou dokonale ovládly svoji realistickou metodu a je jen dobře, že se jí zuby nehty drží, i když je někdo může nařknout z opakování a recyklování. Kluk na kole je působivým důkazem toho, že geniální tvůrci stále existují, jakkoli je kacířské to takto naplno říct. Kluk na kole nezaujme ani tak nenápadným a jednoduchým příběhem, jako jeho podáním - jde o skutečný dotek života, z něhož až mrazí. A malý Thomas Doret se může hrdě postavit do řady "rozhněvaných lidí z okraje" - po bok Rossety ze stejnojmeného filmu, i Richarda Burtona z Ohlédni se v hněvu. Vrcholná ukázka filmového realismu, na němž je nejcennější to, že je zcela a s přehledem ovládán dvojící tvůrců a nevypomáhá si náhodami a improvizací, na níž stavěl neorealismus. Není toto ukázka teprve ukázka geniality? ()
Pozoruhodná záležitost v několika ohledech, především nadčasové téma odloženého dítěte a pěstounství je pro mě rezonující, Thomas Doret v roli dospívajícího Cyrila natolik přesvědčivý, že bych se bála mít ho doma a na druhou stranu Cécile de France až zcela nepochopitelně trpělivá, hodná, milá, že se postupně stávala neuvěřitelnou.. Na mě příliš rychlé tempo, tvůrci to vrhli kvapíkem a já se domnívám, že skutečné, trvalé a pevné pouto vzniká časem, přála bych si s nimi strávit víc chvil, víc okamžiků, momentů, kdy bych měla možnost těm dvěma ten nový vztah uvěřit.. ()
Značka "Dardenne" je pro mě již od prvního setkání s ní zárukou té nejvyšší filmařské kvality. A nezklamal mě ani dlouho očekávaný snímek Kluk na kole. Příběh dítěte, jehož odloží lhostejný a sobecký otec (Jéremie Renier) do dětského domova, je od počátku vyprávěn velmi poutavě a svižně. Navíc v něm nechybí momenty překvapení a scény, ze kterých až mrazí v zádech. Další skvělá studie lidských charakterů. A tak možná můžu jen litovat, že jsem se díky vlastní nedočkavosti, připravila o možnost zhlédnout napoprvé film v kině. Ale bůh ví, jestli v březnu 2012 dorazí Kluk na kole i do zlínských kin. Moc tomu nevěřím. ()
Je to jenom kluk na kole, ale během toho, co ho sledujeme, toho prožije tolik, že by to jinému dítěti vydalo na jedno dětství. Na jednu stranu dětství zkažené, na druhou ale i krásné. Herecky naprosto výborný film, jenž ukazuje, že stačí opravdu málo, jen to dobře natočit a celkově dobře podat, abychom sledovali výborný snímek. ()
Celkem povedené drama o chlapci s nelehkým osudem. To co mi tu chybělo bylo trošku více souvislostí- protože snímek, jakoby byl pouhou výsečí z celého příběhu. Pro to, co bylo cílem filmu to naprosto stačilo a možná by bylo zbytečné tam něco přidávat, ale pro mě osobně to bylo místy celkem ploché. Líbila se mi kamera a celkový způsob realizace příběhu. (Tím myslím zajímavé a všeříkající zachycení- ke kterému už ani nebyl potřeba nic říkat.) ()
Reklama