Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Petr MalásekHrají:
Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška, Eva Holubová, Nela Boudová, Jiří Langmajer, Roman Vojtek, Martha Issová, Filip Antonio, Milan Šteindler (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Lékař záchranky František se odstěhuje od své ženy Bohuny ke své nové lásce Heleně. Ta má za sebou několik let trvající manželství s úspěšným spisovatelem Karlem. V něm však díky manželovým záletům nebyla nikterak šťastná. Zdá se, že Františka i Helenu čekají konečně poklidné dny a budou moci teď, na prahu padesátky, konečně prožít svou spokojenou lásku. Jejich nadšení však nesdílejí jejich minulí partneři. Karel i Bohuna si totiž uvědomují, že jim jejich bývalí manželé začínají chybět. A tak se oba, každý způsobem sobě vlastním, snaží vztah milenců rozbít. Když už toho má František dost, opatří pro sebe a Helenu zájezd do Maroka. Je přesvědčen, že zde prožije pěknou dovolenou po boku své milované. Jenže v Maroku se jim ztratí kufry i s penězi a doklady a každého z nich nenapadne nic lepšího než zavolat svému minulému partnerovi o pomoc. Výsledkem je to, že na cestu za nimi se vydává nejen Karel, ale i Bohuna. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (462)
Líbáš jako Bůh mě v rámci mezí příjemně překvapilo, Líbáš jako ďábel jsem už po dvaceti minutách chtěla vypnout a navždy zapomenout, že takový film existuje. Znáte takovou tu základní scénáristickou poučku, podle které by každá scéna měla nějak posunout příběh dále, měla by být důležitá v retrospektivním pohledu nebo by měla divákovi ukázat dosud neznázorněnou vlastnost některého z hrdinů? No tak zatímco západní filmaři "nedůležité" scény z filmů vystříhávají, Marie Poledňáková poskládala za sebe do téměř dvouhodinového celku. Kdyby to bylo vtipné, i bych jí tu příběhovou beznaděj, ve které neustále někomu ujíždí dopravní prostředek, odpustila. Jenže já se (velmi decentně) zasmála jen jednou; u scény s arabskou seznamkou. Zbytek jsem bez jakékoliv snahy o přehánění doslova protrpěla. ()
Je třeba popravdě říct, že Líbás jako ďábel na předchozí film navazuje nejen co do "děje", ale také co do kvality. S tím rozdílem, že tentokrát mě už ani Oldřich Kaiser moc nebavil, chvíli se mi líbila hudba Petra Maláska (než se oposlouchala) a kamera Vladimíra Smutného zajistila, že to celé nevypadalo tak amatérsky, jak by si zasloužilo. Proč a jak Marie Poledňáková vede některé jinak vcelku dobré herce k tomu, že jejich projev vypadá tak nesmírně křečovitě, nechápu. ()
Předsvatební cesta do Cassablancy? Eva Holubová jedoucí na velbloudovi? Střelné zbraně, harémy a neuvěřitelné množství pečených placek, eur a Arabů... to teď zřejmě bude nový trend, kterým se bude ubírat český film a la Poledňáková (tedy klasik české komedie). Vtipný tu byl snad jen ten frňák Evy Holubové, jinak to byla krize. Další český film, u kterého se mi chce brečet. Nikoli z přemíry humoru, lásky anebo dojetí, ale z kýčovitého zachycení klasické československé rodinky. ()
Lol tak se paní Poledňáková trochu dost nepředvedla. Jako ze začátku to vypadá, že by to mohla být taková lehce oddechová situační vztahová komedie, která by se při té správné náladě dala shlédnout a člověka pobaví. Ale pak to začíná být fakt děs. Vtipný to není skoro vůbec, čím dál více přitažený za vlasy a totální nuda. Tady bych oddech fakt moc nehledal... ()
Jednotka bola o rodinných vzťahoch a dvojka o Marockom dobrodružstve, ktoré má našich zamilovaných preveriť o ich láske. Pani Polednaková stavila na istotu a tak sa z toho stala len neoriginálna jedno hubka, ktorá má byť okrem vtipu aj akčná a vypätá, ale nič z toho sa jej do tohto filmu nepodarilo dostáť. Herci si to tento krát riadne užívali, ale divák už určite menej. A aj dialógy boli ešte trápnejšie ako jednotke, ale tvárili sa tak inteligentne, no neboli. Kvoli hercom dám tie 3*, lebo sa mi zdali, že oproti jednotke ich toto baví oveľa viac, tak slabé 3*. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (11)
- V době, kdy měli být v Maroku filmařské práce už v plném proudu, vybuchla na náměstí bomba, která smetla restauraci s kavárnou, kde ještě předtím při prvních obhlídkách míst k natáčení Poledňáková se svým štábem obědvala. (SONY_)
- Celý film byl realizován během 47 natáčecích dní, přičemž 20 se jich odehrálo v Maroku. Štáb tam však pobyl rovných 40 dní. (Robbi)
- Nejen ve filmu se nestíhaly dopravní prostředky. Tereza Kostková s Evou Holubovou málem zmeškaly letadlo v Madridu. Na stejném letišti se zatoulal při návratu i jeden z členů filmového štábu a dorazil do Prahy až za dva dny. (Robbi)
Reklama