Série(2) / Epizody(32)
Obsahy(1)
Seriál Smash vypráví příběhy skupiny lidí podílejících se na uvedení velkolepého muzikálu o životě sexsymbolu 20. století - Marilyn Monroe. Pokud věříte, že drama naleznete jen na pódiu, jste na omylu. To, co se děje v zákulisí je mnohdy daleko horší. A také cesta za hvězdnými sny nemusí být vždy předem prohraná. (Napp)
Videa (15)
Recenze (46)
Smash obsahuje všechny typické ingredience seriálu pro ženy - pozlátko, city, intriky, krásní lidé - takže si nejsem jistá, jak moc se může líbit mužským divákům. S diváky ovšem tenhle seriál hraje otevřenou hru a netváří se, že je něčím víc než oddechovým seriálem (byli jste varovaní!). Většina písní navíc na rozdíl od Glee není karaoke, ale původní čísla, takže už za to musím dát palec nahoru. Pro mě osobně seriál táhnou sympaťanda Debra Messing s čupřinou jak z katalogu na vlasové výrobky, naprosto přesná Maegan Marylin Hilty a striktní profesionál Jack Davenport, který jenom svým přízvukem dokáže všechny postavit do latě. ()
Na muzikály nejsem, ale tohle mě baví; je to asi to nejlepší z letošní slabé zimy. Debru mám rád z Will & Grace (a mimikou, hlasem a dikcí mi připomíná Jennifer Aniston), Jack opravdu válí (Coupling – dobrej, v Pirátech taky, ale tady je tahoun), Katherine neznám, ale plní dobře roli milé hodné holky-neviňátka (a když poprvé zpívala, měl jsem za to, že slyším Aguileru). Není záplava humoru, moc jsem se nenasmál, ale o tom to není, komedie je spíš druhořadá, hlavní je děj. Zatím mě baví, seriál řadím do sledovaných a uvidíme, co přijde dál. # 1x08 - vizuálně hodně povedené číslo Katharine McPhee, vypadá jako videoklip. ()
Před pár lety vtrhlo na televizní obrazovky Glee. Rozujchaný teen muzikál plný sebezesměšňování a parodií hýřící barvičkami a dobrou náladou. Ukázalo se, že obecenstvo miluje muzikál, producenti v tom ovšem viděli především multimediální dojnou krávu. Televize, reklama, mp3 za menší či větší poplatek a tak dále. A tak chtěl americký televizní titán NBC napodobit FOX a pořídit si vlastní kravičku. K tomu si najal nejlepší producenty (Spielberg), zkušené scénáristy (tvůrkyně Theresa Rebeck je podepsaná pod desítkami scénářů televizních seriálů a hlavně je autorkou několika her z Broadwaye i mimo ní) a především hvězdné obsazení (roztomilá sympatická Debra Messing, důstojně stárnoucí Anjelica Huston či ďábelsky charismatický Jack Davenport). Smash měl proto všechny předpoklady se stát velikým hitem. Přesto se tak z několika důvodů nestalo. V samém jádru příběhu stojí rozpustilá neurotická spisovatelka Julia (Messing) a její nejlepší přítel, skladatel Tom (Borle). Ti dva si usmyslí vytvořit muzikál na motivy života božské Marilyn a nastartují kolotoč castingů, zkoušek, intrik a zákulisních dramat. Poměrně velká část vztahových okamžiků ale tak docela nefunguje, ať už kvůli naprostému nedostatku chemie mezi představiteli (Karen/Dev) nebo prostě proto, že je to nudná linka (problémy s Leem). Vůbec největší svízel je pak v konceptu nejzásadnějšího průběžného konfliktu, konkurence mezi nezkušeným kuřetem s božským hlasem Karen (McPhee) a protřelou Ivy (Hilty), která ani po letech tvrdé dřiny ne a ne se prosadit. Ten sám o sobě velice baví a táhne děj kupředu, problém ovšem spočívá ve faktu, že scénář (či jeho tvůrci) si očividně přeje, aby divák "fandil" Karen, já ale prostě nedokážu držet palce někomu, kdo si nemusel jít tvrdě za svým, nemusel na sobě makat a dlouhé roky nacvičovat, a prakticky mu všechno spadlo k nohám, tím spíš, když je to oproti někomu, kdo má minimálně srovnatelný talent a k tomu hromadu zkušeností navrch. A do toho je tu hrstka z nejotravnějších televizních postav vůbec (kdo v první sezóně umírá z Ellise, kterého jsem se nakonec dokonce naučil mít rád, připravte se, že ve druhé přijde někdo mnohem horší). Přes všechno řečené má Smash pár trumfů v rukávě. Několik postav je napsaných vyloženě skvěle (Julia, Derek a Ivy především), herci jsou převážně vynikající (nechci se opakovat, ale Messing, Davenport a Hilty především), a pokud nejsou vynikající herecky, alespoň zpívají jak o život (McPhee). Aura Marilyn Monroe je chtě nechtě magická, veškerá zákulisní dramata neuvěřitelně baví, a když sem tam padne nějaké bombastické hudební číslo, je těžké nemít na tváři spokojený široký úsměv. Právě za něj se nakonec musím přiklonit k té čtvrté hvězdě, která až do poslední chvíle o fous unikala. ()
Loňské hledání Marilyn bylo rozhodně zajímavé, mělo parádní hudební čísla, ale (jak už to u tohohle běhu na dlouhou trať bývá) také spoustu vaty (těch dílů klidně mohlo být o 2 méně a tempu by to jenom prospělo). Příběh se naštěstí celkem uzavřel a druhá sezóna už bude o něčem trochu jiném. Boužel se bude muset obejít beze mě (těch seriálů je totiž neskutečné množství). 6/10 ()
Nenapadlo mě, že seriál o muzikálu může být tak napínavý, jako mě to nenapadlo u seriálu vláda. Ale má to všechno, co si můžu představit. Je to muzikál. Je to o muzikálu. Ten muzikál je o Marylin Monroe. Odehrává se to v New Yorku. Jsou tam sympatické postavy a příležitosti pro posuty hereček a zpěvaček jako Uma Thurman, Jennifer Hudson, Liza Minnelli… A všemu vévodí Anjelica Huston. A obdivuji, že po první ucelené řadě dokázali přijít s druhou, stejně originální a s konceptem dvou paralelních muzikálů, což navíc přinese i nové možnosti pro písně. I want more... ()
Galerie (260)
Zajímavosti (3)
- Becky Ann Baker a Dylan Baker, kteří hrají rodiče Karen, jsou manželé i ve skutečném životě. Oba manželé současně patřili i ke stálicím muzikálů na Broadwayi. (novoten)
- Ve skutečnosti už proběhlo několik pokusů o muzikálovou adaptaci života Marilyn Monroe. Nejznámější neúspěch se zrodil v roce 1983, kdy se představení „Marilyn: An American Fable“ dočkalo jen sedmnácti repríz. Režii měl na starost Kenny Ortega. V hlavních rolích účinkovali Alyson Reed jako Marilyn a Scott Bakula jako Joe DiMaggio. (novoten)
- Několik herců ze seriálu skutečně účinkovalo v broadwayských muzikálech. Megan Hilty (Ivy) hrála Glindu ve slavném „Wicked“, Christian Borle (Tom) si zahrál v kontroverním „Spamalotu“. Brian d’Arcy James (Frank) se objevil v muzikálových verzích „Titanicu“ a „Shreka“, Wesley Taylor (Bobby) pak v „Addamsově rodině“ nebo „Rock of Ages“. Will Chase (Michael Swift) účinkoval v „Rent“, „Aidě“ nebo „Billym Elliotovi“. Anjelica Houston (Eileen) nikdy v muzikálu nehrála, ale v roce 1969 ztvárnila Ofélii v broadwayské produkci „Hamleta“. (novoten)
Reklama