Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

Temná britská minisérie natočená podle bestselleru Michela Fabera se odehrává za časů viktoriánské Anglie a vypráví příběh prostitutky, která se svou přičinlivostí dostane až do londýnské vilové čtvrti. (Ant)

Recenze (35)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Vzostup a pád Sugar. Karikaturisticky hororová verzia, hlavne zo začiatku. Londýn, temnejšie 19.te storočie jak v Mooreovi, čo je - dá sa povedať, presne opačná atmosféra, než akú mala kniha - tá bola skôr také príjemné čítanie k čaju. Romola je dobrá Sugar, aj keď ja som si ju predstavoval inak, ale našli skvelú Agnes. Celkovo je cast ok. A je to presná adaptácia, často až doslovná. Akurát pri knihe, u ktorej 90 percent pôsobivosti vychádza z jazyku a štýlu autora, to má zmysel, asi jak adaptovať básne. 70% ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Neskutečně poutavá čtyřdílná série z viktoriánské Anglie, kterou jsem dala nerada-ráda v jednom zátahu. Na limonády mě neužije, ale tohle plíživé lehounce se vznášející psycho s krajkami a sametem od bláta se mi vskutku trefilo do nálady. Jsem unešená z perfektně sladěného a klapajícího celku, podmanivé atmosféry a spousty nečekaných překvapení. Tak třeba "ajťák" Chris O´Dowd v roli zbabělého manžílka, kdo by to řekl, v ničem nezaostal za skvělými výkony provařených "kostýmových" tváří. Scénář mě přivedl k jménu autora knižní předlohy a chuti si ji teď hned přečíst a umocnit si zážitek. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Nadmíru vydařené košaté kostýmní drama z barvitého prostředí staroanglických bordelů a současně vyšší společnosti. Příběh se rozbíhá do několika linií, z nichž ani jedna neruší druhou, postavy procházejí vývojem, aniž to scénárista viditelně ohýbá, sem tam vtípek, nějaká slza, nečekané dramatické zvraty a v jednom kuse zvědavost, jak to půjde dál. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

BBC mi opět vytřelo zrak a stává se z něj pro mě takový britský ekvivalent HBO. Crimson Petal... je silný příběh prostitutky, která se díky svému pudu sebezáchovy dokáže dostat z londýského ghetta viktoriánské doby do luxusní vilové čtvrti. Jedna z nejlepších věcí na celé minisérii je ta, že bez servítek ukazuje všechny neduhy té doby. Celé je to temné, špinavé a hodně realistické. Hudba je ve spojení se skvělou kamerou místy tak děsivě nepříjemná, až mi z ní běhal mráz po zádech. Romola Garai mě tu opět nadchla dokonalým splynutím s postavou. Na celém seriálu mě prakticky zklamal jen ten konec, který mohl být pro postavy mnohem fatálnější a méně smířlivý. 85% ()

SlecnaSmilly 

všechny recenze uživatele

Jako by madam Austen někdo dupnul na růžové brýle romantické lásky, ona se naštvala a napsala realistický román. Ve skutečném světě těžko narazíte na pana Darcyho, ale lidé podobní Williamu Rackhamovi určitě existují. Je to pisálek bez talentu, kterej kam šlápne, tam tráva deset let neroste, jenže je z aristokratické rodinky, takže ho tatík jistí a on tak může své hojné neúspěchy chodit ventilovat do vykřičené čtvrti, kde jednoho dne narazí na údajně krásnou Sugar (mě zase tolik neohromila), která je nadstandardně vyvinutá, teda myšleno hlavně po intelektuální stránce, že jo. Tato padlá dáma zavětří příležitost dostat se do lepší společnosti a začne to na přitroublého Williama hrát na city. Docela se divím, že autor předlohy, tedy muž, byl ke svému druhu tak necitelný a vykreslil pány tvorstva v dosti nelichotivém světle, jako klidně mohl hlavnímu hrdinovi přiznat i nějaké pěkné vlastnosti kromě nesmírného bohatsvtví. Jasně, je to trochu Pretty Woman zasazená do napudrované éry královny Viktorie, ale má to něco do sebe, už jen kvůli poměrně překvapivému konci. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (4)

  • Původně měl být místo seriálu motiv zpracován jako film s Kirsten Dunst v hlavní roli. (R´Hell)
  • Na otázku ohledně nahoty Chris O'Dowd (William Rackham) odpověděl, že mu připadala pro roli důležitá a připadalo by mu velice hloupé se ostýchat, když Romola Garai (Sugar) zacházela ve své roli mnohem dále. (IQ Tiqe)
  • Ve 12. minutě 3. epizody a na 27. minutě 4. epizody můžeme spatřit postavičku (panenku) Golliwogga. Jeho autorkou je spisovatelka Florence Kate Upton a poprvé ho použila ve své dětské knize „The Adventures of Two Dutch Dutch Dolls and Golliwogg“ z roku 1895, která se v Británii stala velmi populární a pro mnohé generace tato panenka symbolizovala jejich dětství. Ačkoliv postava byla obdařena kladnými vlastnostmi, v současné době je považována za rasistickou z důvodu jejího stereotypního ztvárnění černocha. (Petsuchos)

Reklama

Reklama