Obsahy(1)
Hlavní postavou dokumentu mladé švédské režisérky Martiny Carlstedtové je důchodce Claes Swandberg. Jeho největším přáním je vypravit se do nedalekého kina. Co když ale bude pršet nebo mu nebude ladit svetr ke košili? Raději tedy zůstane v bezpečí svého domova a zapne televizi. V totální izolaci svého osamělého života si totiž Claes vytvořil z ničím neopodstatněných obav z překročení prahu svého naklizeného bytu vnitřní žalář. Filmově minimalistický portrét nesmírně citlivě zachycuje Claesův život a ukazuje, co s člověkem dokáže udělat samota. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (5)
Až voyeuristicky fascinující portrét s výbornou kamerou. ()
Trochu to připomíná slavné dílo od Gončarova Oblomov o ruském šlechtici, který stále ležel v posteli. Tento senior už začínal mít nedostatkem cvičení vratkou chůzi a určit dnes už buď nežije, nebo je to ležák v ústavu. Je třeba na něj a na celý dokument pohlížet že Švédové jsou téměř všichni takto uzavření v důsledku sociálního experimentu v 50. letech a staří lidé žijí osaměle. V roce 1974 si jako první odhlasovali ideologii multikulturalismu, a tak je nyní postupně nahrazují přistěhovallci z Arábie a Afriky, kteří vytváří gangy. ()
Tento dokument je záznamem života jednoho zvláštního asociála, který aniž by prozrazoval cokoli z jeho minulosti, tak je úžasným psychologickým rozborem s obecným přesahem, týkajícím se obav ze světa. Martina Carlstedt dokázala, že je možné filmem pomáhat. ()
46th KVIFF 2011 - DOCUMENTARY FILMS IN COMPETITION - Soutěž Dokumentárních filmů (Claes / CLAES / Claes) ()
[KVIFF 2011] Základem dobrého dokumentu je nalézt zajímavé téma. Důchodce Claes a jeho problém jsou zajímaví velmi. Myslím, že na filmu je hodně znát, že režisérka studovala psychologii. ()
Galerie (1)
Photo © MFF Karlovy Vary 2011

Reklama