Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHrají:
Lynn Carlin, Buck Henry, Georgia Engel, Tony Harvey, Audra Lindley, Paul Benedict, Vincent Schiavelli, Tina Turner, Philip Bruns, Allen Garfield, Kathy Bates (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Manželům Larrymu a Lynn, kteří jsou navenek spokojeni se svým životem, jednoho dne nečekaně zmizí dcera Jeannie. Začíná pátrání, v němž se ukazují marné snahy „rozumně“ objasnit její dobrovolný odchod, stejně jako nalézt místo, kde se ukrývá… Takový je ve zkratce příběh, který natočil režisér Miloš Forman v USA poté, co zde dlouho hledal vhodnou látku pro svůj nový film. Navázal v něm na svoji českou tvorbu (zejména na snímek Konkurs) a zároveň satirickým až zlomyslným způsobem postihl způsob života některých Američanů. Není proto divu, že byl mnohem lépe přijat evropskými diváky. Získal za něj ocenění britské akademie BAFTA za nejlepší režii a na MFF v Cannes Cenu za nejlepší film. Současně otevřel Miloši Formanovi cestu k další umělecké činnosti a možnost přesvědčivě se prosadit mezi hollywoodskými tvůrci. (Česká televize)
(více)Recenze (222)
Miloš Forman si neváží svého diváka? Vždyť prvních 30 minut jsem se díval na jeho první (nebo druhý) film Konkurs! Jako odkaz nebo pojítko je to fajn, jen kdyby to netrvalo tak dlouho. Dívat se znovu (tentokrát na americké) zpěvačky mě tedy opravdu nebavilo. Vlastně tam celá tahle větev byla úplně zbytečná a do děje nezasáhla (na vykreslení atmosféry 60. let to asi nebylo úplně ideální prostředí). Do děje velmi prostého, nutno dodat. Dialogy a scény byly místy velmi poučné, někdy dokonce i vtipné, někdy zas dost nedotáhnuté. Dále škoda, že ta sympatická dívka nedostala více prostoru, její rodiče, kteří ho měli habaděj, bych snad raději hned zmasakroval. Střih zajímavý, konec nijaký....no a to je asi všechno... ()
Jakožto zdejší největší filmový odborník, jsem nemohl opomenout odchod největšího českého režiséra. Jeho památku jsem snad nemohl uctít snímkem s příznačnějším názvem. Byl jsem nadšený a fascinovaný tím, jak se Milošovi podařilo přenést vtipný český humor filmů jako jsou Lásky jedné plavovlásky nebo Hoří, má panenko a napasovat ho na americké herce, kteří byli vybráni fenomenálním způsobem. Bránice mi opět zakmitala. Správně zvolenými hudebními skladbami mi dal pocit, že se nacházím v centru dění éry hippies. Miloš měl velkou výhodu, že byl vlastníkem humoru podobného tomu mému, tudíž jaksi nemohla nastat situace, že by vtipný někdy nebyl. Zajímavý děj, šíleně příjemná atmosféra a hromada luxusních kreativních nápadů a úžasného humoru. Co si člověk může přát víc. Odpočívejte v pokoji, mistře! Máte můj nekončící obdiv, což je ta nejcennější věc, jaké se vám mohlo v životě dostat. ()
No není to pech, když se dítě konečeně vrátí domů a najde taťku křepčícího na stole jak ho pánbůh stvořil a mamku se záchvatem smíchu oben ohne? Mr. Forman nám chtěl asi naznačit generační propast mezi rodiči a dětmi, dokonce přišel s pár zajímavými nápady, jak ji překonat (např. hromadná kuřba marjány na setkání rodičů pohřešovaných dětí), přesto mi uniká, proč musel diváky vystavovat neustálým záběrům na pěvecký konkurz. Největší slabota, co jsem od Formana kdy viděla. ()
Nevěděl jsem, co od toho čekat, ale jak zní název jednoho filmu: Zahulíme, uvidíme! má marihuana pozitivní vliv i na rodiče a ti pak díky tomu jsou schopní tropit větší hlouposti než jejich dospívající ratolesti:) Forman se ukázal...:)) velmi vtipné scénky a působivé obsazení. ***** hvězdiček to jistí. ()
Moc milý náhled na to, jak jedna generace hledá sama sebe a druhá zas tu první. Forman tak trošku rozšířil svůj (první?) film Konkurs - kdyby dnes na Superstar chodily interpretky s podobným repertoárem jako na začátku 70. let, byl bych u TV nalepený i já :) Taking Off je jiný hlavně tím, jak je vlídný a klidný a mně připadá, že Formanovým záměrem skutečně bylo podívat se na problém generačních rozdílů s velkým nadhledem až od stropu plného dýmu z marijánky. Pěkné. 8/10 ()
Galerie (36)
Photo © Mokép
Zajímavosti (28)
- Forman dostal zadání, aby natočil film o Hippies, ale když je sledoval, zjistil, že jsou pro film naprosto nezajímaví a nudní. Povalovali se celé dny pod vlivem drog a večer žebrali v ulcích o trochu peněz. Pochopil, že drama se děje v rodinách, ze kterých ty děti odešly, a tak se věnoval tématu rodičů dětí, ale po svém, tedy velmi ironicky. Ale film nepobrali američtí diváci ani kritici, podle Formanových slov chybělo málo a skončila tím jeho kariéra v samém počátku. (sator)
- Jedná se o první zahraniční film Miloše Formana. (R´Hell)
- Miloš Forman na své první natáčení v angličtině později vzpomínal: "Já nevím, jestli jsem tak blbý nebo arogantní, ale mně nikdy nic nepřipadalo moc těžké. Svědčí to taky o určité drzosti. Když jsem nechal herce v Taking Off improvizovat, ani jsem pořádně nevěděl, co říkají. Vždycky jsem se podíval na Bucka Henryho, on je taky scenárista a režisér, jestli to v té scéně sedí, a když kývl, tak jsem řekl: 'Dobře, jedeme dál', a když zavrtěl hlavou, tak jsem řekl: 'Zkusíme to ještě jednou.'" Důležitý byl také cit pro rozpoznání intonace: "Mnohokrát jsem poznal, jestli je to, co herec říká, pravda, podle melodie hlasu. Podle melodie věty, kterou herec vyslovuje, tuším, jestli to je, nebo není dobré." (NIRO)
Reklama