Režie:
Joe WrightScénář:
Tom StoppardKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Dario MarianelliHrají:
Keira Knightley, Jude Law, Aaron Taylor-Johnson, Kelly Macdonald, Matthew Macfadyen, Alexandra Roach, Domhnall Gleeson, Alicia Vikander, Emily Watson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mladá a krásná Anna je manželkou vysoce postaveného carského úředníka Karenina, se kterým má syna. Je oddanou manželkou a milující matkou, žije poklidným, i když trochu nudným životem. Poté, co dostane dopis od svého záletného bratra Oblonského, ve kterém ji žádá, aby mu přijela pomoci zachránit manželství s Dolly, odjíždí Anna do Moskvy. Na cestě se seznámí s hraběnkou Vronskou, na kterou na nádraží čeká její syn, charismatický důstojník jezdectva. Anna se do něj bezhlavě zamiluje a stane se jeho milenkou. Vášnivá aféra vyvolá v petrohradské společnosti skandál. Karenin se zpočátku snaží zachovat dekorum, Anninu nevěru však bere jako obrovské osobní ponížení. Hrdá Anna je přesvědčená, že má právo svou lásku neskrývat, zachází stále dál a dál... (TV Nova)
(více)Recenze (780)
"Wright, opilý vlastními možnostmi, nabízí množství "úžasných" scén... ze kterých se postupně jaksi vytrácí smysl. Soustředit se na herce a na postavy je v rozměru 130 minut stále těžší. Nová Anna Karenina tak vypadá spíš jako něco od Baze Luhrmanna." více
"Joe Wright s Tomem Stoppardem rozehráli opravdu velkolepé divadlo, v němž sází na výpravu, kostýmy, dekorace, práci s kamerou a celkovou koncepční stylizaci díla. Pod ní ale bohužel úpí psychologie postav. Doplácejí na to herci, jejichž motivace nejsou dostatečně prokresleny. Přesto jde o dílo…" více
"Ve finále mohu říct pouze to, že Anna Karenina (2012) je vysoce kultivovaný film s extrémně duchaplnou zápletkou a poskytuje svým způsobem velmi zajímavý pohled na literární dílo, i když v jistých aspektech určitě nedostává své předlohy, to bych ovšem, pokud tedy nejste literární „hnidopich“,…" více
"Anna Karenina je v istom zmysle zaujímavým experimentom, ale neviem si predstaviť, že by cieľom tohto filmu bolo niečo iné ako objektívne pozorovanie. Film je chladný a vo vzťahu k divákovi iba platonický. To z neho robí viac intelektuálnu rozpravu či neurčitú štúdiu imperiálneho Ruska než drámu a…" více
"Keira Knightley exceluje nejen díky své kráse a šmrncu… Svět Anny je vyplněn buďto slabými, nebo vyhaslými muži. Její manžel Alexej (Jude Law) zvlášť zde připomíná směšnou postavičku z Tintina a ani hrabě Vronskij (Aaron Taylor-Johnson ) není v soukromém životě zrovna silná osobnost. I když je tak…" více
"Výjimečná výprava, kostýmy, úchvatná stylizace a povedený dobový feeling jsou klady, které do jisté míry zakrývají fakt, že nakonec hraje prim způsob, jakým je nám obsah předkládán, nikoliv obsah samotný." více
"Tento originální přístup se Wrightovi bohužel nepodařilo udržet, takže postupem času se film přesune do normálních interiérů či exteriérů bez jakékoli další stylizace, vyjma dobové. Když pak po nějaké době opět zavítáme do divadla, už to působí spíš nuceným, a rozhodně ne konzistentním dojmem." více
"Začiatok vás prekvapí práve takýmito scénami, kde kamera v jednom kuse lieta a zoznamuje nás s postavami, pričom sa reálne menia kulisy a rekvizity. Je to bravúrne natočené, vtipné (hlavne Annin brat) a dobre zahrané. Vrcholom je najladnejšia tanečná scéna akú som kedy videl (resp. si na nič…" více
"Anna Karenina není Moulin Rouge. Není tak zásadním zářezem do filmové historie. Je "jen" jednou velmi osobitou a velmi povedenou adaptací slavného románu. Což je úspěch. Joe Wright prostě opět dokázal, že dokáže spojit vkusný kýč a silnou romantiku a spolehlivě dojmout zástupy snílků. A na to jsme…" více
"V tomhle má Wrightova adaptace značnou výpovědní hodnotu o dnešku. Ale dohadovat se, jestli chtěli tvůrci být k současnému publiku tak přísní, když už ho ostatně do oné narcistní pozice dostali stylem svého díla sami, se moc neodvažuju usuzovat. Spíš to tak nějak nechtěně vyšlo a tvůrci mohou být…" více
"Technicky hlavně v první půli strhující, vizuálně bohaté, dějově chabé a citově otupělé. Anna Karenina je krásný šperk z chladného kovu, který nesedne každému. 70 %" více
"Tvůrci si zvolili nesmírně těžký úkol, vzít tak známou a obsáhlou předlohu, která se odehrává v naprosto odlišném světě, a stvořit z ní moderní filmový hit, který je odvážný nejen zpracováním, ale i hloubkou tématu. U filmu je třeba hodně přemýšlet o paralelách se současným světem a s vlastními…" více
"Jestli jste již unavení z klasických amerických romantických komedií, rozhodně si nenechte tento snímek ujít. Přestože zde láska hraje hlavní roli, nabízí víc než tisíckrát obehrané náměty těchto filmů. Výborné herecké obsazení, kvalitní režisér a umělecky natočené záběry ve Vás vyvolají pocity…" více
"Ale co film nemá do obsahu, to má do vizuální podoby. A když si počkáte do titulků, pochopíte. On totiž autorem není podle Američanů Lev Tolstoj, nýbrž Leo Tolstoj, což odkazuje k tomu, jak si Američani dílo přetvořili, aby bylo jednodušší, hezké a nedělalo nám hlavně problémy s čtením hlubších…" více
"Mimochodem Joe Wright si stále drží schopnost skvělé harmonizace obrazu a zvuku (viz zvuk psacího stroje v Pokání), Dario Marianelli opět na výbornou včetně ruských venkovských písní. Opomenuta nezůstala symbolika vlaků či barev a v čistě britské produkci zůstala atmosféra carského Ruska. Takže…" více
"I tak ale stojí za úvahu, či novodobá Anna Karenina nevďačí za všetko dobré práve literárnej predlohe. Skutočne ťažko sa hľadajú dôvody prečo áno: prečo uprednostniť knihu pred filmom, prečo ísť na film po prečítaní knihy. No nenájde sa ani žiadne veľké prečo nie. Wrightova Karenina zásadne…" více
"Vše je ve filmu po estetické stránce promyšlené až do posledního detailu, což se projevuje na úkor psychologie postav. Nejsou dobře propracované, protože na ně kvůli složitým obrazům jednoduše není prostor ani čas." více
"Kostýmy, kamera nebo hudba jsou pochopitelně prvotřídní, nic z toho byste ale tak neocenili, kdyby to Wright nesjednotil do ucelené a značně originální vize, z níž si minimálně taneční scéna (opět!) zaslouží tesat do kinematografického kamene. Jeho spolupracovníci, včetně slavného dramatika a…" více
"Od Wrighta lze v případě adaptací historických romancí čekat nejedno zajímavé překvapení a Anna Karenina není výjimkou. Film je komponován jako opulentní divadelní hra s několika exteriérovými záběry, jinak vše se odehrává zásadně v interiérech i s výměnou kulis. Takže vlastně jdete do kina i do…" více
"Joe Wright, jenž režíroval například filmy Pokání nebo Pýcha a předsudek, se rozhodl zpracovat jeden z nejlepších románů vůbec, Annu Kareninu. Dílo Lva Nikolajeviče Tolstého se dočkalo mnoha více či méně zdařilých adaptací. Wright spojil síly se scenáristou Tomem Stoppardem, který v roce 1998…" více
"Už od první minuty je nová Anna Karenina jiná než její předchůdkyně. Postavy se ve filmu pohybují jako na velkém jevišti, kdy se kolem nich mění kulisy jedna za druhou. Román byl už sice nespočetněkrát zpracován v divadelní hru, například v Česku ji hrála brněnská Reduta nebo pražské Divadlo ABC.…" více
"Kromě alegorického vyjadřování povrchem – interiér divadla a vystavěné kulisy – se film poněkud netypicky věnuje přímo vnitřním impresím (ztvárněným exteriéry v přírodě) a stav Anny ilustruje kromě jiného i letní zelenobílou loukou (salut Claude Monet). Kontrast lze zaznamenat i v porovnání…" více