Režie:
Dušan Klein, Jan Hřebejk, Andrea Sedláčková, Jiří Strach, Milan Růžička, Jaroslav Hanuš (více)Scénář:
Jan Míka, Jiří Drejnar, Egon Fialka, Otto Zelenka, Andrea Sedláčková, Petr Jarchovský (více)Hrají:
Marek Eben (průvodce), Sabina Laurinová, Jiří Langmajer, Pavel Trávníček, Lubomír Lipský st., Klára Jandová, Jan Hartl, Miroslava Pleštilová, Jaromír Dulava, Miroslav Vladyka, Jitka Smutná (více)Epizody(20)
-
Genová inženýrka (E01)
-
Zákeřná diagnóza (E02)
-
Ukradený automobil (E03)
-
Facka (E04)
-
Překvapení (E05)
-
Jak jsme si přečetli Čapka (E06)
-
Milenka dvou pánů (E07)
-
Polobotky (E08)
-
Poslední koncert (E09)
-
Lakomec (E10)
-
Zlatá česká hlavička (E11)
-
Pražák (E12)
-
Širák (E13)
-
Generální zkouška (E14)
-
In flagranti (E15)
-
Smolař (E16)
-
Dobrá zpráva (E17)
-
Brýle (E18)
-
Konečně v novém (E19)
-
Ztráty a nálezy (E20)
Recenze (16)
Kdysi dávno jsem to sledoval a tak nějak jsem se bavil, ale na půl. Někdy se mi to líbilo, někdy moc ne a někdy vůbec ne. Se shrnutím můžu tak konstatovat, že se jedná o pouhý a celkem slabý průměr. Celkový dojem není nejhorší ale, nápad tu byl dobrý. Takže to je u mě na hraně mezi 2 a 3 hvězdou. Tentokrát ale musím nekompromisně zaokrouhlit dolů. Takže hodnotím na vydřených a ještě tak uspokojivých 49% = ** ()
Bakaláři jsou kultovní cyklus krátkých povídek různorodé kvality. Některé jsou úžasné od začátku do konce. Jiné nestojí za nic, ale poslední minuta svým vyvrcholením to celé změní. A další jsou úplně marné. Stejně jako tomu bývá v jakýchkoliv povídkách. Tyhle přece mají v sobě něco svého, a to ten svůj kult. Ty slavné československé herce, kteří v nich hráli a především to retro, které na vás dýchne z každého dílu. [1675. hodnocení, 16. komentář, 69%] ()
Zákeřná diagnóza (opravdu zákeřná diagnóza :-D ) a Ukradený automobil (Hartl - šílený vědec, Jiří Strach a Petr Rajchert byli legrační policisté) byly hezké příběhy , uvádí "SkoroVáleček" Marek Eben. Mladá sexy učitelka vyškolí za pomoci žáků tatínka Bobana , který jako namyšlený podnikatel si šel na ní vyšlápnout za Facku danou synovi. Překvapení No Brousek byl nejlepší zvláště s maskou. Jak jsme přečetli Čapka píše se rok 1952 a profesor se podivuje na příkazem ministra na vyhození knih z knihovny. Vysvětlení komunistického ředitele proč : Proč vyřadit celého Čapka? Za Masarykem byl taky celý. Ostatní příběhy si nepamatuju bohužel, doplním až to dozopakují ()
Jsem si zapla bednu jen tak z prdele a bylo milé vidět s odstupem doby některé naše méně(více) dobré herce. V každém z dílů byl minimálně jeden z těch lepších. V Brejlích to byla kouzelná babka kořenářka Ljuba Skořepová, která hrála sama sebe a výborně. Ve Ztrátách a nálezech zahráli skvěle vyšilující rodiče ztracených dětí Vydra a Bydžovská. Ovšem díl Konečně v novém byl nejlepší a to jsem nejdřív obracela oči, když přišel na scénu Vladyka. Právě on měl vtipný part pyžamového úchyláka a vůbec celý díl stál za ztrátu času i vzpomínku na staré dávné zašlé časy našich slavných komedií. ()
Bakaláři 97 / Milenka dvou pánů Polobotky Poslední koncert // Bakaláři 97 / Lakomec Zlatá česká hlavička Pražák // Bakaláři 97 / Princ Svatba Úraz // Bakaláři 97 / Genová inženýrka Zákeřná diagnóza Ukradený automobil // Bakaláři 97 / Báječný lázeňský život Hotelová vášeň Inzerát // Bakaláři 97 / Facka Překvapení Jak jsme přečetli Čapka // Bakaláři 97 / Brýle Konečně v novém Ztráty a nálezy // Bakaláři 97 / Dobrá zpráva Okno Past // Bakaláři 97 / Generální zkouška In flagranti Já, truchlivý korepetitor // ()
Galerie (82)
Photo © Česká televize / Václav Beneš
Zajímavosti (12)
- Povídka byla natočena podle skutečné události Anny Bláhové z Ostravy-Poruby. (M.B)
- Ke svému názvu přišli Bakaláři až později po svém vzniku. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit. Manžel poté nalezený kufr za dveřmi považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. (Paity)
- Na závěr každého vysílání bylo losování televizní loterie Mates. Do studia přicházeli autoři námětů jednotlivých příběhů. Diváky zajímalo, jak vypadají, co jsou zač ti, jejichž příběh se objevil na obrazovce. Losování se vysílalo živě, to přinášelo spoustu úskalí. Už jenom to, že má být televizi v jedenáct večer někdo, kdo kvůli tomu musí přicestovat z opačného konce republiky, která tehdy zahrnovala i Slovensko. Účinkování s lidmi, kteří se neuměli pohybovat před kamerou, měli trému, trpěli různými deklamačními vadami, vyžadovalo někdy značnou diplomacii. (Paity)
Reklama