Reklama

Reklama

Burzovní makléř Jeffrey Desange, který po finanční krizi v roce 2008 přišel o veškerý majetek, zavraždí v záchvatu šílenství své kolegy i manželku, se kterou má dvě dcery, tříletou Victorii a roční Lily. Obě dívky odveze pryč z domova. Někde uprostřed lesů dostane na zasněžené vozovce smyk, auto sjede ze srázu a dole v rokli narazí do stromu. Při nárazu se Victorii rozbijí brýle, které musí nosit. Všichni přežijí a Jeffrey odvede dívky do nedaleké opuštěné chaty. Zde má v plánu obě dcery zabít a pak zastřelit sebe. Je ale napaden záhadnou černou postavou, která ho zabije. O pět let později Jeffreyho identické dvojče Lucas najímá záchranný tým, který obě dívky v lese našel. Dívky jsou odvezeny na kliniku dr. Dreyfusse. Hovoří o jakési „mámě“, která se o ně v lese starala. K Lucasovi jsou zpočátku nepřátelské, ale poté, co Lucas dá Victorii brýle, ta ho poznává a obejme ho. Lucas a jeho přítelkyně Annabel získají dívky do své péče… (TV Nova)

(více)

Videa (28)

Trailer 1

Recenze (1 032)

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Teprva když uvěříte v démony, budete připraveni začít s nimi bojovat... Mama je výkřik v tichu a ticho ve výkřiku, pohádka s del Torovsky výtvarnou démonologií, psychologická i fyzická. Andres Muschietti hraje od počátku riskantní partii, novošpanelská hororová vlna už má natolik charakteristický rukopis, že se pomalu začíná, stejně jako asijské duchařiny, opakovat ve výrazu. Máma má vždycky pravdu a je tak trochu lapená v temnotě, pomalu odkrývá svůj příběh, aby se minutu po minutě zdála být nepřemožitelným zlem. A za oponou toho všeho, nutně empatický příběh o síle pouta mezi dítětem a matkou, mezi sestrami. Jo, konfrontovat dítě s temnotou je sázka na jistotu, která vyjde tehdy, pokud je dítě autentické, pokud příliš nehraje, nepřehrává. Megan Charpentier, ale především nepochopitelně uvěřitelná Isabelle Nélisse , jsou samy sobě příběhem. Vizuálně působivý obal, nápaditá hra s dlouhým, ikonově poskládaným záběrem, kdy si váš zrak najde přesně to, co chtějí, aby našel, skvěle padnoucí hudba Fernanda Velázqueze. Ne, Mama není dokonalá, atmosféra je v závěru možná až příliš artová, přesto je lidská, svrchovaně somatická. A to je u moderního hororu, teda aspoň pro mě, sakra dobře! Mateřsky nekonzumních [final rate: 75%] ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Asi osmset samoúčelových lekaček, kdy se něco objeví, zavřeští, hudba zahučí a ....a pak se vlastně nic nestalo. A debilní příběh, kterej, nevím proč, ale - spoiler - vůbec nenáváže na to, proč očividně milující taťka dětí je odveze na chatu, kde je chce popravit, což se mu nepovede, protože ho sežere Mama, ale ten fotřík následně leze do snů svýho bratra, kde ho prosí, aby jeho holčičkám zachránil život. Pyčovina je to. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Na čtyři pětiny stopáže budu za devět měsíců jistě s klidem vzpomínat jako na ukázku toho nejlepšího, co se letos v rámci hororového žánru urodilo. Pomalu budovaná atmosféra, znepokojující momenty, dobří herci. Je to přibližně na úrovni loňského Sinistra, takže spokojenost veliká. O to větší je škoda závěru, který po emoční stránce dost možná fungoval na papíře (takovéhle vcelku dojemné zakončení by mohlo mít něco do sebe), ale na plátně prostě nefunguje. Může za to tuna zbytečného CGI, kdy digitální není jenom bubák (má fakt divnej ksicht, což v tomto případě nemyslím jako pozitivum), ale imho i všechno okolo (skála) - a pokud ne, tak to tak alespoň vypadá. Jak říkám, je to fakt škoda, ale ani ta závěrečná desetiminutovka pořád není tak strašná, aby zcela vygumovala předchozí hodinku a kus veskrze příjemného strašení. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Dopředu říkám, že původní tříminutový film byl o notný kus napínavější. Na třech minutách ovšem stačil slušný a hlavně dobře zrealizovaný nápad. Film oproti tomu musí mít příběh. A tam začíná problém. Stejně jako původní tříminutovka vypadá film velmi dobře vizuálně (až na ten digitální útes na konci) a třeba Annabelin sen "jak to bylo" je vyloženě lahůdka. Ty dvě holky jsou taky výborné a skvěle hrají. U toho ale nějak výčet pozitiv dochází. Největší nedostatek je psychologický vývoj postav, který není moc logický. Během filmu jsem měl dojem, jako kdyby do něj byly některé scény zařazeny v jiném pořadí, než jak by měly být (nebo někdo přeházel stránky ve scénáři). Annabel je celou dobu těžce nesympatická kráva a její náhlé citové vzplanutí je asi tak věrohodné jako politické sliby upřímnosti. Ona byla de facto během filmu jediná, které jsem nějaký ten nepěkný konec přál. Proti tomu Jaime Lannister, totiž Lucas, vypadá docela sympaticky, jenže nejdřív půlku filmu proleží v kómatu, pak bloudí noc a den a ještě noc po lese a pak „velké“ finále prospí, aniž by ho jakkoli ovlivnil. Facka scénáři za takovou amatéřinu. Co se týče dalších postav, tak psycholog si svůj konec přivodí díky klasické hororové demenci "půjdu do strašidelné chatrče v noci sám a jen s baterkou co nesvítí". Paní Podolski sice nepůsobila příliš mile, na druhou stranu to oproti Annabel pořád vlastně byla kladná postava a myslela to dobře. Navíc nemám rád, když jsou filmové postavy zjevně dopředu odsouzené k nepěkné smrti jen proto, že jaksi stojí hlavním karakterům v cestě. No a pak mi nějak ušel celý smysl snažení titulní bubáčice. Když chtěla skočit z toho útesu i s holkama, proč to neudělala celých těch pět let. Nejlépe a nejvěrohodněji napsané jsou tak nakonec ty holky. Ještě bych dodal, že filmu trochu ubližuje to, že nenechává divákovi si něco domýšlet, od začátku je všechno otevřené a prakticky nic v něm nepřekvapí. Co s tim? 55 % a škoda nevyužitého potenciálu. A teď promiňte, už mě volá mamá. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Nízké sebevědomí autorů: Dusnou a ponurou atmosféru vyšperkovali lekačkami -- pro jistotu, kdyby atmosféra na někoho nezabrala, tak "aby bodovali sichr aspoň v něčem" -- čímž u mě body naopak silně ztratili. A bohužel, když už se příběh čím dál kostrbatěji doklopýtal k finále, začal být strašlivě rozvláčný a co se mělo odbýt beze slov dvouminutovou vypjatou scénou bylo ukvílené, pětkrát popotažené, dvacetiminutové fuj se stupidní myšlenkou i animací. Ach jo. Přitom nápad o hned několika adoptivních maminkách v různém stupni životnosti, soupeřících místy dost nefér o přízeň dětí, byl výborný... ()

Galerie (59)

Zajímavosti (22)

  • V roce 2008 stejnojmenný tříminutový snímek Barbary Muschietti zaujal Guillerma del Tora natolik, že se rozhodl financovat celovečerní film na stejné téma. (Chatterer)
  • Andy Muschietti ztvárnil postavu Mama díky inspiraci obrazu od Italského-židovského umělce Amedeo Modigliani. (ARI50)
  • Keď Annabel (Jessica Chastain) ide do izby dievčat, aby im oznámila, že je neskoro a musia ísť spať, cez okná sa valí denné svetlo. (Arsenal83)

Související novinky

Muschietti míří od Flashe k Batmanovi

Muschietti míří od Flashe k Batmanovi

17.06.2023

Nadějně rozjetý Andy Muschietti, režisér původem z Argentiny, si v Hollywoodu udělal jméno efektivními horory Mama, To a To kapitola 2. Právě tento čtvrtek do našich kin vstoupil i jeho nejnovější… (více)

Druhé To nabírá obsazení

Druhé To nabírá obsazení

14.04.2018

Studio Warner Bros. se adaptace hororu To bálo do takové míry, že vyhnalo původního režiséra Caryho Fukunagu, který film nechtěl natočit za pouhých 35 milionů dolarů. Jeho náhradník Andy Muschietti… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Horor To je zpátky ve hře

Horor To je zpátky ve hře

20.07.2015

Novou adaptaci románu To od Stephena Kinga měl natočit Cary Fukunaga (Temný případ). Kalifornský režisér se ale nedohodl s producenty na rozpočtu a projekt opustil, což většinu lidí vedlo k závěru,… (více)

Reklama

Reklama