Režie:
Martin FričKamera:
Ferdinand PečenkaHudba:
Sláva Eman NováčekHrají:
Nataša Gollová, Oldřich Nový, Adina Mandlová, Karel Černý, Theodor Pištěk, Ladislav Pešek, Jan Pivec, Antonín Novotný, Ferenc Futurista, Jára Kohout (více)Obsahy(1)
Po malém nedorozumění, které nakrátko narušilo hladký chod velkého hotelu Modrá hvězda, přichází do zchátralého stejnojmenného hotýlku jeho nová mladá majitelka Zuzanka. Odhodlaná postavit upadající dědictví na nohy, začne prohánět tři mládence, kuchaře Zdeňka Junka, básníka Františka Sojku a hudebního skladatele Jirku Tůmu. Navlečeni do číšnického fraku a kuchařské čepice si mají odpracovat svůj dluh za několikaměsíční bydlení v hotelu. Jirka, stejně jako jeho dva kamarádi, podlehne kouzlu nové šéfové a doufá, že bude tím, kdo se stane jejím vyvoleným. V té chvíli ovšem přichází Vladimír Rychta Rohan, který hodlá dostát rodinné tradici a uspořádat v hotelu Modrá hvězda zásnubní hostinu. Bez ohledu na jeho stav. To se ovšem pranic nelíbí jeho svéhlavé snoubence Miladě Landové. Naštěstí je tu sympatická Zuzanka, která okouzlí neobvyklého hosta natolik, že zruší zasnoubení a dá přednost manželství s roztomilou, byť chudou hoteliérkou. Nešťastně zvolený text telegramu, kterým nadšený Vladimír oznámí své rozhodnutí rodině, je příčinou řady komplikací, které vedou nakonec k tomu, že Zuzana skončí v posteli Milady, Vladimír v uniformě recepčního a Milada s Františkem na policejní stanici. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (214)
"Zuzanko, vy jste žena, kterou jsem dlouho hledal, ale musíte propustit personál, protože je drzý. Vladimír" S Natašou Gollovou si budu muset sehnat další filmy, protože mi její projev byl velmi sympatický. První polovina filmu byla zábavnější než ta druhá, rozhodně se ale nebudu bránit opakovaným projekcím. Skoro 4*. ()
Je málo černobílých filmů, který mám rád, ale zrovna tento, ne jenže ho mám rád jako černobílý film pro pamětníky, ale patří do mé top 10. Nataša Gollová a Oldřich Nový jsou skvělá dvojka. Akorát ten song Slunečnice mi lezl na nervy, já bych to osvěžil troškou diska :D. Chtěl by jsem žít v tak pohodovém světě ve kterém se odehrává právě Hotel Modrá hvězda a další tyto povedené snímky... ()
Nestárnoucí klenot českého filmu zrozený v těžkých časech okupace. Razantní rozjezd sice po propuštění z psychiatrie trošku ztrácí tempo, ale jen proto, aby ho více než plnohodnotně nahradil jiskřivými dialogy a zábavně netradiční romancí. Co role, to nezapomenutelný herecký klenot, ať už jde o hlavní trojici Gollová–Nový–Mandlová nebo epizodky, jaké si střihnul třeba skvělý Ferenc Futurista. Stejně zapomenutelní jsou i Jan Pivec s Ladislavem Peškem v jejichž stínu zůstává méně výrazný Antonín Novotný. Jeden z těch filmů, které nestárnou a i po sedmdesáti letech jsou stále stejně svěží, zábavné a milé. ()
V komediích vždy naivně očekávám humor. V tomto případě jej Martin Frič jaksi pozapomněl do filmu přimíchat. Taktéž je mi záhadou, proč se vůbec někdo rozhodne zfilmovat tak krajně nezajímavý příběh. Šíleně nudná romantická naháněčka s naprosto krajně otravně napsanými postavami. Od Friče už jsem podobný film viděl padesátkrát. Hlavně, že umí kluk sám svoje filmy zparodovat. Obrovský omyl a naprosto nesmyslně vysoké hodnocení. Jestli se mi během stopáže dvakrát zvedly koutky, tak přeháním. ()
Vynikající Nataša Gollová v roli majitelky zchátralého hotelu. I zde, stejně jako ve filmu Eva tropí hlouposti ji zdatně sekunduje Oldřich Nový, tentokrát v roli nápadníka. A pozadu nezůstávají ani pánové Pivec, Pešek a Novotný - Vy jste pozůstalí? Ne, my tady spíše pozůstáváme. Nestárnoucí komedie. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (17)
- Antonín Novotný (František Sojka) se v tomto snímku objevil před kamerou naposledy. Po válce nastoupil kariéru úspěšného chemika. (Kulmon)
- Film byl poprvé uveden 31. 7. 1941 na Filmových žních ve Zlíně, kde také získal cenu města Zlín. (ČSFD)
- Scenárista Václav Wasserman predkladal svoj scenár, ktorý sa vtedy volal iba "Modrá hvězda", na posúdenie Vladislavi Vančurovi, ktorý bol od konca 30. rokov až do konca protektorátu lektor nových filmových projektov a scenárov. Jeho posudok znel: "Texty filmu skôr pripomínajú texty operetné a nedbajú príliš občianskej logiky." (Raccoon.city)
Reklama