Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po malém nedorozumění, které nakrátko narušilo hladký chod velkého hotelu Modrá hvězda, přichází do zchátralého stejnojmenného hotýlku jeho nová mladá majitelka Zuzanka. Odhodlaná postavit upadající dědictví na nohy, začne prohánět tři mládence, kuchaře Zdeňka Junka, básníka Františka Sojku a hudebního skladatele Jirku Tůmu. Navlečeni do číšnického fraku a kuchařské čepice si mají odpracovat svůj dluh za několikaměsíční bydlení v hotelu. Jirka, stejně jako jeho dva kamarádi, podlehne kouzlu nové šéfové a doufá, že bude tím, kdo se stane jejím vyvoleným. V té chvíli ovšem přichází Vladimír Rychta Rohan, který hodlá dostát rodinné tradici a uspořádat v hotelu Modrá hvězda zásnubní hostinu. Bez ohledu na jeho stav. To se ovšem pranic nelíbí jeho svéhlavé snoubence Miladě Landové. Naštěstí je tu sympatická Zuzanka, která okouzlí neobvyklého hosta natolik, že zruší zasnoubení a dá přednost manželství s roztomilou, byť chudou hoteliérkou. Nešťastně zvolený text telegramu, kterým nadšený Vladimír oznámí své rozhodnutí rodině, je příčinou řady komplikací, které vedou nakonec k tomu, že Zuzana skončí v posteli Milady, Vladimír v uniformě recepčního a Milada s Františkem na policejní stanici. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (213)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Příjemná hudba... stará. Snad proto!" Existují filmy, jejichž vznik se datuje víc než sedm desítek let nazpátek, nesou mnohdy nekvalitní černobílý obraz, zastaralý zvuk a jiné technické nedostatky, jejich příběhy jsou často naivní, idylické závěry silně odtržené od reality a herecké výkony nejednou zapůsobí "divadelně". Přesto nesou v sobě jisté neopakovatelné kouzlo, kterému nelze odolat. Přesto (nebo snad právě proto?) se pamětnícké filmy natočené v dobách před válkou (či během ní a těsně po ní) stávají dodnes oblíbeným televizním programem diváků takřka všech generací. Hotel Modrá hvězda patří k mým oblíbeným kouskům tohoto druhu. Příběh založený na zmatcích způsobených dvěma různými hotely (jednoho luxusního moderního a druhého zanedbaného) nesoucími stejné jméno dokáže stále přinést po celou dobu nesmírně zábavnou podívanou, zvláště pohybuje-li v centru veškerého dění krásně rozervná Nataša Gollová se svým živelným temperamentem a mužskou část obsazení pak vedle úlisného gentlemana Oldřicha Nového doplní skvělé trio Pešek-Pivec-Novotný. Tak to je prostě šlágr, který chytí! "Je to chyták!" Šlágr (tedy hudební) zde jeden taky zazní a slavnou píseň Inky Zemánkové "Slunečnice" už si navždy budu pojit s tímto filmem, jemuž pro tu jedinečnou nostalgickou atmosféru odpouštím i dost uspěchaný svatební závěr. A Lišáci jsou pašáci! :) 90% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Několik dobrých hlášek a scén, jedna kultovní píseň, ale ne vždy to drží pohromadě, ne všechny scény jsou vtipné a zajímavé, natahované to je jak moje pět let staré trenky a tentokrát to ani mezi Novým a Gollovou tak nejiskří jako jindy. Možná za to můžou poněkud neujasněné typy postav, kdy se můžou mávnutím proutku měnit, jak scenáristu zrovna napadlo. Typický film "na rybu" - rychlokvaška na uvedení do kin před Vánoci. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Zdánlivě barvotiskový příběh byl režií i s očividnou chutí hrajícími herci rozehrán do bravurní veselohry, která sice nedosahuje kvalit KRISTIÁNA, ale ani za nimi příliš nezaostává. Ponuré prostředí chátrajícího hotelu se tak mění v takřka shakespearovské jeviště a nenudí ani salonní paralela skvěle zastávaná především nedoceňovanou Adinou Mandlovou. I trio Novotný-Pešek-Pivec, trio rázných, rozverných i dynamických mladíků, svou profesí se stále vracejících do neuspořádaných hospodářských a sociálních poměrů třicátých let, rázně tvrdí muziku. Přímo logem filmu je SLUNEČNICE Inky Zemánkové a ji doprovázejícího souboru Jaroslava Maliny, jednoho z nejproslulejších kapelníků a hitmakerů své doby. Rozvernost této veselohry nevychladla ani po desetiletích. Nevychládá ani divák všech generací, který ji zhlíží či již zhlédl. ()

mirkaaa 

všechny recenze uživatele

Vynikající Nataša Gollová v roli majitelky zchátralého hotelu. I zde, stejně jako ve filmu Eva tropí hlouposti ji zdatně sekunduje Oldřich Nový, tentokrát v roli nápadníka. A pozadu nezůstávají ani pánové Pivec, Pešek a Novotný - Vy jste pozůstalí? Ne, my tady spíše pozůstáváme. Nestárnoucí komedie. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

V komediích vždy naivně očekávám humor. V tomto případě jej Martin Frič jaksi pozapomněl do filmu přimíchat. Taktéž je mi záhadou, proč se vůbec někdo rozhodne zfilmovat tak krajně nezajímavý příběh. Šíleně nudná romantická naháněčka s naprosto krajně otravně napsanými postavami. Od Friče už jsem podobný film viděl padesátkrát. Hlavně, že umí kluk sám svoje filmy zparodovat. Obrovský omyl a naprosto nesmyslně vysoké hodnocení. Jestli se mi během stopáže dvakrát zvedly koutky, tak přeháním. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (17)

  • Keď sa psychiater (Vojta Novák) pýta Zuzany (Nataša Gollová) na psychiatrii, kto bol Pipin Krátky, tá odpovie, že nevie. Pipin III., nazývaný Krátky alebo Malý, bol franský majordóm a neskôr v rokoch 751 až 768 kráľ Frankov. Bol to syn Karola Martela a otec Karola Veľkého. (Raccoon.city)
  • Film má aj zaujímavú vlastnícku históriu. Po festivalovej premiére jeho výrobca a majiteľ práv Lucernafilm uviedol jeho kino premiéru 29.8.1941 v pražských kinách Adria a Lucerna s distribučným sloganom "Vtipem nabitá, česká filmová veselohra režiséra Martina Friče. To je Lucernafilm!" V roku 1954 práva na film prepadli Rozdělovne filmů Československého státního filmu. Poponáhľali sa aj s jeho obnovenou premiérou na 12.2.1954 v pražských kinách Blaník a Metro. Jeho distribučný slogan bol uvedený jednoducho: "Starší český film". 16.9.2021 mal film ďalšiu obnovenú premiéru, tentokrát už pod značkou Národní filmový archiv (NFA) pod distribučným sloganom "Film Martina Friče je zpět v kinech". (Raccoon.city)

Reklama

Reklama