Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Christopher George, Catriona MacColl, Giovanni Lombardo Radice, Michele Soavi, Venantino Venantini, Adriana Asti, Perry Pirkanen, Lucio Fulci (více)Obsahy(2)
V malém jižanském městě páchá kněz Thomas sebevraždu na hřbitově před zvláštním náhrobním kamenem. V téže chvíli v New Yorku při spiritistické seanci umírá mladá dívka Mary potom, co v tranzu viděla knězovu smrt. To vyvolá značný zájem novináře Bella, který se zúčastní jejího pohřbu. Po ukončení obřadu uslyší z nitra hrobu výkřiky a zachrání Mary, která byla jen zdánlivě mrtvá. Dívka mu pak vypráví, že při seanci viděla nejen knězovu smrt, ale i její pokračování vyvolané starou legendou, která byla vytesána na náhrobním kameni. Krvavý boj se záhrobím začíná... (Q FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (152)
Páter Thomas je z gore-fest anti-dejovej trilógie, čo Fulci nakrútil na začiatku 80s, jednoznačne najucelenejší kúsok: zápletka tu vydá azda aj na súvetie. Atmosféra je viac než obstojná a finále je priam vynikajúce. To ale nič nemení na tom, že je tu kvantum hluchých miest, má to ledva zápletku, nieto príbeh a celý dôraz je na (skvelom) gore, umelej hmle a modrastých filtroch. ()
Příjemně přímočarý scenář, který si po celou dobu uchovává tajemství a ta pochmurná nálada je k nezaplacení. Tohle je typický Fulci, jak ho mám rád - provokativní v naturalistickém zobrazování násilí (pro mnoho lidí až příliš detailní a nechutné) a silný v navození dusné hororové atmosféry. A k tomu dnes již legendární scéna s vrtačkou v mozku. No neberte to. ()
Noční můra v jednom městečku (co se týče logiky a děje). Film sice pokazí slabé finále, působící dojmem, že tvůrcům došly peníze a museli prostě splácat nějaký konec, ale jinak to má důležité atributy Fulciho klasik - originální brutalita (biologicky trefná nevolnost v autě), temná atmosféra, vyšší rozpočet, Fabio Frizzi jako autor soundtracku a dvorní herečka Catriona MacColl. ()
Děsná kravina! Páter Thomas je natočený, pokud se to dá vůbec tak nazvat, jako slátaninu veškerého možného hnusu a nechutností, zato s naprostou absencí děje a logiky. Jediné vysvětlení snad může být jen fakt, že autor scénáře musel být sám duševně vyšinutý a měl by následovat stejnou cestu, jako jeho filmový páter! ()
V dětství vyděsilo, v pubertě nebavilo, v dospělosti potěšilo. Páter Thomas je jedním z kultovních hororů, který tu na přelomu osmdesátých a devadesátých let koloval v několikanásobných kopiích a vyděsil tehdy nemálo hororových paniců, kterými jsme v té době byli téměř všichni, někteří nejen hororovými a nejen tehdy, ale to už sem nepatří. Své kouzlo neztrácí ani dnes v době dlouhovlasých duchů, záleží však na tom, zda se dokážete naladit na hrátky se smrtí Lucia Fulciho a umíte patřičně ocenit krásu vrtáku pomalu se nořícího do tváře či se koupat v dešti červů, pokud Vás nejen tohle láká, zvolili jste správně, podobně jako já, a to i přes příběhovou nedostatečnost téhle Fulciho až surrealistické fresky. ()
Galerie (59)
Photo © Medusa Distribuzione
Zajímavosti (9)
- První část Fulciho trilogie filmů The Beyond (1981) a Dům u hřbitova (1981). (Chatterer)
- Režisér Lucio Fulci si vo filme strihol cameo úlohu patológa. (Michal123)
- Všetky nemecké verzie filmu boli zakázané viac ako 20 rokov. (misterz)
Reklama