Reklama

Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nepříliš úspěšnému newyorskému detektivovi Fredu Williamsovi bylo svěřeno vyšetřování série vražd mladých dívek. Vrah zanechává zvláštní stopy a o jeho duševním vyšinutí není pochyb. Fred se spojí s psychoanalytikem, aby získal profil vraha, který napodobuje hlas Kačera Donalda, a zjistil, jaký je motiv jeho hrůzných činů. (Levné knihy)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (81)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je popravdě celkem smutné vidět, že se tam co chvíli rýsuje možnost být něčím víc než "brakovým" hororem, ale Fulci jako by si to neuvědomoval nebo s tím vědomě nechtěl pracovat. A je to podle mě velká škoda, protože to nakonec opravdu mohl být film o potlačovaných sexuálních úchylkách, před kterými člověk jen tak neuteče (když už je má), ať už jsou hodně bizarní nebo hodně hnusné, ale tohle téma se tam vyskytovalo jen chvílemi a ve většině scén šlo jen o to samé pořád dokola - vražda, vyšetřování, nějaká žena se bojí, vražda, vyšetřování, nějaká žena se bojí... Jako jo, ty vraždy jsou slušně natočené a vůbec gore scény má Fulci opět zmáknuté slušně, jen to prostě časem začne být dost repetitivní. Mě to teda bavilo do půlky, pak už moc ne a spíš jsem jen čekal na konec. A právě kvůli té repetitivnosti z toho nakonec bohužel je jenom průměrný horor, i přes nemalý počet zajímavých zdařilých scén a počáteční silnou atmosféru. Gialla už jsem teda viděl i lepší, ale špatné to určitě nebylo a vraždící Kačer Donald je samozřejmě best :D Slabé 3* ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Průměrný maniak poznal jak realita dokáže býti strohá, že i pro úchyla je potřebná praxe, zapomněl si otevřenou břitvu v kapse a stal se urgentním klientem u urologa. Jak to na mě všechno působí? Copak nám ten Lucio Fulci nabízí tentokráte? Jakýsi zvláštně nečitelný mix víceméně nudných, groteskně mizerných hereckých výkonů, průměrného příběhu o artikulačně nedomrdlém individuu a kupy zralé italské erotiky. To vše zabalené do balíčku s titulkem krimi-giallo na přelomu 70tých a 80tých let. Po mysteriózní The Black Cat (1981) a hororově vydatném gore House by the Cemetery z téhož roku odstartoval Fulci jakousi zámořskou misi hororově laděných kriminálek. Samotný The New York Ripper příliš nevyužívá prostředí anonymních uliček, temných zákoutí a mnohdy uvadající příběh se ku atmosferické erekci snaží přivést okatým kopirajdem Argentových barevně diskofilních hrátek v nasvícení scén. Fulci stále udržuje pravidelný oční, posléze pak alespoň prsní kontakt s divákem, dmýchá jakousi všudypřítomnou perverzi a do toho celého šlehá nijaká hudba Francesca de Masiho, jež je stejně efektní, jako velebení Boha v mešitě na předměstí Teheránu. Navíc tomu všemu vůbec nepomáhá dost šílený český dabing. I když na druhou stranu ale musím přiznat, že se z kdesi vykradlo pár slušně napínavých momentů, pobavily minirole samotného Fulciho coby policejního šéfa (Soaviho štěk mi utek, hledal sem pod křeslem zapadlou tatranku) a docela i „chutné“ žiletkové gore finále. V součtu taknějak slabý průměr, minimálně bizardní co se do nápaditosti vražd týče, maximálně bizardní pro valnou část současného publika a víceméně žánrový artefakt své doby. [final rate: 50%] ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Fulci nebol storyteller a jeho kľúčové filmy na storytellingu ani nestáli. Šlo o hypnotické sledy silných obrazov, ktorými sa etabloval ako brakový auteur vo svojej voľnej zombie tetralógií Zombi 2, City of the Living Dead, House By The Cemetery a The Beyond. Aj preto trochu nechápem ndšenie z NY Rippera ako z podareného a napínavého Giallo/Slasheru. Nebodaj ešte s dobrou pointou. Fulci berie generický thrillerový formát a vstupuje doňho pár podareným scénami oldskoolových gore vrážd (poňatými v jeho tradične expresívnom výtvarnom štýle) a jednou naozaj vydarenou snovou sekvenciou, ktorá nás ako jediná intenzívne upomína na silné stránky prác talianskych majstrov nízkorozpočtového horroru. Medzi tým však sledujeme film, ktorý zlyháva v tom úplne základnom žánrovom poslaní - budovaní atmosféry (a napätia - predsalen má ísť aj o thriller). Pritom vieme, že Fulci vie práve s ňou narábať úžasne. Kultový opar okolo filmu sa strašne rýchlo rozpúšťa. Kvak-kvak. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Ani když jsem si to před zhlédnutím filmu přečetl, nevěřil jsem tomu, ale OPRAVDU je to tak - ten zabiják při mordování skutečně vydává pazvuky jako Kačer Donald :o)) Proč, to jsem během sledování filmu nezjistil, nicméně je to k popukání a společně s "žiletkovou" scénou je to jediná zaznameníhodná věc na celém filmu. Jinak fádní nuda, nezajímaví herci, slabý scenář a pět vražd, které jsou co do gore efektnosti na Fulciho poměrně umírněné. A jen takový malý detail na okraj: ta Pomem zmíněná proslavená scéna s žiletkou není při úvodní scéně vraždy, ale až při páté na konci filmu. To jenom, kdybyste si rychloposuvem chtěli ušetřit hodinu a půl zbytečné nudy :o) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Taková jalová historka s docela málo zvraty na takovou stopáž, a to osvětlení skrzevá tu holku v nemocnici, no nevím, přišlo mi zvláštní. Po celou dobu ale nuda, pořád dokola vražda, vyšetřování, nějaký ten střípek, vražda, vyšetřování, působilo to příliš monotónně, aby to nějak bavilo. Polda se sice tváří drsně, ale vlastně nemá ten herec co hrát, chybí hlášky, nadhled. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Díky obrovské cenzuře ve Velké Británii se společnost Vipco rozhodla film ve Spojeném království nevydat. Uvedení se na ostrovech dočkal až v roce 2007. (Terva)
  • SPOILER!: Kitty (Daniela Doria) a její smrt žiletkou měla původně delší a brutálnější stopáž, která byla vydána jen na Japonské verzi DVD. (Terva)

Reklama

Reklama