Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (733)

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Jedničku miluju a považuju jí za jednu z nejlepších komediálně/dramatických satir dnešní doby.Komediální scény mají sílu a ty dramatické jsou výtečně mrazivé (např. Hanák je doslova odporný), takže jsem se pokračování docela těšil.Jen docela, protože Vorel starší má tendenci mršit svá kultovní díla zcela zbytečným pokračováním (Cesta do lesa je naprosto příšerná hippie blitka) u Vejšky to nedopadlo tak zle, ale žádná sláva to taky není.Z Kolmana se stal mrdák, takže všechno co mu nešlo v jedničce mu tady jde, veškerý humor stojí a padá s Mádlem.Všechny jeho hlášky, všechny scény jak bere fet a šuká kundy, to je jediný humor ve filmu a jediná dobře zahraná role.Josefíkovou nemůžu vystát už od začátku její zbytečné kariéry a chápu, že má Tom rád svýho syna, ale prostě hrát neumí, neuměl a nebude umět.Příběh je o ničem, zase se sprejuje, zase se zdrhá.Humor se vypařil jak pára nad hrncem a Vorel fňuká, jak je život těžkej a nefér, to ale my všichni víme.Ve filmu se nestane nic zásadního, co by nějak stálo za zfilmování.Postavy z jedničky skoro nejsou, citelně chybí ujetý školní kolektiv učitelů z Gymplu, Krumbachová je pryč a nic o ní nevíme, nic nevíme ani o Kocourkově bývalé Pavle.Hudba, další věc která citelně utrpěla, Vladímír 518 prostě není Wich a celej film jedou dokola tři vesměs otravné melodie, nejvíc mi chyběla drsná a všeříkající úvodní píseň z jedničky, kterou miluju.Ukázkový příklad prázdného pokračovaní, který pobaví snad jen pár scénami a smutným faktem, že ač je to ilm zcela průměrný, pořád je to řemeslně skvělá práce a Vorel jasně dokazuje, že mezi českými autory nemá svým způsobem konkurenci, ale strašně postrádá komplexní scénáře.Průměrný film, který byl ale jedním z 5 českých snímků, který jsem za posledních 10 let navštívil v kině.55%. ()

Reklama

FTP 

všechny recenze uživatele

Bez Jirky Mádla bych si to absolutně nedokázal představit, scény bez něho jsou nudný jak ksicht režisérova synáčka. Vorel mladší prostě není herec, a svýmu multifunkčnímu taťkovi jenom škodí, mladej si holt musí nějak vydělávat. Pan Kraus svými gesty a ksichty pobavil, a moc příjemná Josefíková dělala scény s Vorlátkem aspoň trošku zajímavé. Hodně jsem se smál a bavil (Mádl, Kraus, Bydžovská), a hodina a půl utekla jako voda. Čili jediným, leč velikým, záporem mi byl hlavní "herec". Čtyři hvězdičky pro českou komedii, kterou hodnotím a oceňuji úplně jinak než zahraniční filmy. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Gymplácké dobrodružství stavím určitě výše, nicméně je příjemné se znovu setkat s našimi hrdiny. Škoda jen že tenhle sraz po létech se neprotáhl do pozdějších hodin. 75 minut se nedá skoro považovat ani za pilotní díl seriálu. V malinké roli potěší Péťa Čtvrtníček. V českém rybníku se jedná o jedno z povedenějších navázání, nicméně se u mě často dostavuje pocit, že to mohlo dopadnout i o dost lépe, protože Gympl byl vynikající. 55% ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Pokud bych musel koukat další hodinu na Tomáše Vorla a jeho neherecké umění, tak bych s hodnocením šel ještě níž. Délka je hodně stravitelná a tudíž se to jednou zvládnout dalo, ale tím to hasne. Po druhé se Vejšce vyhnu obloukem, párkrát jsem se sice zasmál, ale jednička byla o stupeň lepší. Vejška je Gympl v jiném obale, což je místy dost otravné. Silné zklamání, čekal jsem více .. 4/10 = 40% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Na väčšinu nebezpečných scén mali herci dalbérov a kaskadérov. Avšak Jiří Mádl (Michal Kolman) si svoje "šoférske" scény - aj tie nebezpečné - odšoféroval všetky sám. (De Large)
  • Ve Vejšce zazní tři skladby od Vladimira 518. "Děti prázdnoty" a "Planeta Praha" už existovaly, skladbu "Zdrhej" zkomponoval Vladimir 518 přímo pro film. (MTHRFCKR)
  • V úvodních titulcích je pod kostýmy podepsána Dagmar Pomajblíková, v závěrečných titulcích je již uvedené správné jméno - Pomajbíková. Ohledně vedoucí kostymérky se tvůrci titulků vyřádili i na závěrečných titulcích, kdy je pro změnu uvedeno chybné křestní jméno Dagamara, místo Dagmar.
    (Ricci)

Reklama

Reklama