Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Tomáš Vorel st.Hrají:
Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Podzimková, Zuzana Bydžovská, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Filip Vorel, Lukáš Cína, Jakub Kohák, David Vávra, Tomáš Vorel st. (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)
(více)Videa (2)
Recenze (737)
Přijde debil, pozér a trapák do baru a barman povídá: "Tak co si dáš, Ištváne?". No, tak jsme se zasmáli, vtip sice na hovno, zato pořád úsměvnější, než cokoliv z této tragikomické frašky. Spíš teda tragické, než komické. Nedovedu si představit souvislostí neznalého diváka, jenž dle neadekvátní anotace šel na údajnou komedii a nakonec se mu v kině dostalo pekelné substance nejvražednější nudy a trapnosti level Tak jde čas z edice Babovřesky. Člověk musel být zmaten jak gynekolog malé mořské víly a tu piču nakonec udělat sám ze sebe, aby se aspoň trošku pobavil. Nerad bych se však dotkl sněhobílých citů diváků, kterým se to líbilo, proto dodávám slovy klasika: "Peace, zmrdi!". ()
SPOILER. Čím dál míň chápu, jak může Vorel tu svou absurdní snůšku hovadin, která jako by vypadla z nasrané diskuze na Novinkách, považovat za přesné ztvárnění reality. Proto v duchu svého oblíbeného hesla „na každou svini se vaří voda“ mentálně režíruju alternativní verzi, v níž na Krause vlítne finančák, Josefková skončí jako vyžilá heráčnická kurva, Jůnior kvůli vlastní debilitě přijde o životní šanci a konečně pochopí koncept osobního vlastnictví, když mu brácha potaguje fasádu, a nakonec Mádl bude ohlášen jako protagonista dalšího dílu s názvem Pracák. Vida, stačí trocha závěrečného profackování a najednou to není ozajstná chujovina. ()
Identicky natočené ako predošlý Gympel, taktiež aj kvalitatívne na veľmi podobnej úrovni, pričom druhá časť mi prišla o nejaký ten kus podobnejšia realite. Mádl opäť skvelý, Vorel priemerný a Josefíková (Julie)?. "To já jsem myslela, že ta Julie je taková slušná holka, ne?" - "Normální kurva je to." ()
Celkový "kabátek" filmu mnohem lepší než Gympl a celkový dojem je takový, že Vejška je určitě o stupeň výše než Gympl. Celý film určitě táhne duo Kolmanů, Kraus a Mádl a jako bonus jsou zde skvělé hlášky. Navíc je vidět, že Mádl si svoji postavu nadmíru užívá. Hudba od Mika T a Vladimira 518 tomu dodá tu správnou atmosféru. Navíc je to český film a mé hodnocení k tomu také přihlíží. Vzhledem k tomu, že jsem po přečtení některých komentářů váhal, zda-li má vůbec cenu jít do kina, tak jsem spokojen. "Tak sem č*rák no!" Za mě krásných 75% ()
Některé věci se stanou, ale už se s nimi vůbec nepracuje. Ač mohly být pro další vývoj děje, pokud o něčem takovém můžeme hovořit, zajímavé. Námět postrádá jakýkoliv posun do nějakých zajímavých vod. Jeden se prodírá vysokou ekonomickou, druhý sní o umění, oba to dál táhne k nočním dobrodružstvím se sprejem pod bundou. Pryč jsou přihloupé kousky o panicích, kteří chtějí poprvé souložit. Vorel starší se pokouší o jakousi generační výpověď, ač i v ní všichni zasunují docela často. Jenže do toho rve i hodně dost pitomého humoru, takže ani on sám nevěděl, co vlastně točí. Nějaký společensko-kritický rozměr by látce docela slušel. Jenže Mádl jen balí kočky ze školy, podvádí při zkouškách, fetuje, chlastá, balamutí všechny okolo, včetně movitého fotra. Vorel mladší pije neperlivou vodu, nefetuje a asi to chce někam dotáhnout. A hlavně se zabouchl do zkažené studentské femme fatale s tváří Evy Josefíkové. Celé je to takový kalkul, ale za to velmi solidně natočený a z poloviny i velmi slušně zahraný. Ostatně je patrný ten rozdíl: na jedné straně dokonale přidrzlý spratek Mádl, výborná alkoholička Zuzana Bydžovská nebo Jan Kraus, který nemusí moc měnit ze svého moderátorského umu, páč jeho překvapení, že už nejde kdekoho podmáznout, je výtečné. A na straně druhé je to smutné herecké přihrávání vedlejších postav (policajtů, pedagogů i samotného Vorla mladšího, ze kterého herec nikdy nebude). Kromě těla Evy Josefíkové potěší i docela sympatické výlety noční Prahou s rapem v pozadí. Vejška není ucelená, Vejška ale není na české poměry vůbec špatná, jak jsem původně očekával. Takže vlastně spokojenost!! ()
Galerie (35)
Zajímavosti (34)
- Jako profesora ekonomie si režisér Vorel přál Václava Klause a profesora UMPRUM Milana Knížáka, ale ti hrát nechtěli. Profesora na VŠE tak hraje David Vávra a profesora na katedře grafiky Jakub Kohák. (MTHRFCKR)
- Ve scéně, kdy Kolman st. (Jan Kraus) utíká před svou rozzuřenou ženou (Ivana Chýlková) a nasedá do před garáží stojícího auta, tak cesta okolo auta je suchá. Když ale vzápětí odjíždí, zbydou po něm mokré stopy po celé ploše zabírané cesty, auto tedy muselo pro natočení jen odjezdu z místa přijet na místo zvlášť a v krátkém intervalu zase odjet. (Petsuchos)
- Když filmaři v květnu dotočili v klubu Lávka u Karlova mostu, přišly dva dny nato povodně a polovina filmových lokací se ocitla pod vodou. (MTHRFCKR)
Reklama