Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pačína jsem měl spojeného s určitě jinými rolemi. Člověk si řekne, hraje tady detektiva v přestrojení ok, jenže. William Friedkin natočil hodně nepříjemnou sondu do nočního života Gayů. Pot, uniformy, nahé zadky, kdepak tohle není žádná Modrá ústřice. Al mě tentokráte nepřipadal herecky nějak zajímavý. 60% ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý Friedkinův film, o kterém se dneska radši moc nemluví, protože prezentuje buzeranty jako perverzní úchyláky a vrahy. Nejzábavnější jsou bezesporu záběry z klubů bukvičáků, kde se to hemží fistingem až po loket a klony Freddie Mercuryho s kadencí 4 čůráků v prdeli na metr čtvereční. Tím mě Friedkin pobavil asi nejvíc. Vůbec se nedivim, že to schytal od kritiků, ale spíš mě překvapuje, že mu na něco takovýho dal vůbec někdo prachy. Troufám si říct, že dneska by to už vůbec neprošlo. Ne po aféře s Kevinem Spaceym. Přes kontroverzní obsah se však jedná o lehký nadprůměr. Otázkou zůstává, jestli to nebude spíš 40 minuty vystříhaného materiálu. Možná by stálo za to podívat se hlouběji do análů a vydat director's cut. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je to celé takové divné. Skoro celý film to má tu správně "slizkou", nepříjemnou a temnou atmosféru, která mi zpočátku přišla dost podmanivá, ale v poslední třetině už mě moc nebrala, protože celý ten film je zbytečně roztahaný dlouhými scénami ze všemožných gay barů, z nichž některé by se úplně bez problémů daly vystřihnout. Vůbec je to celé divně natočené - na jednu stranu to z drtivé většiny homosexuálů div nedělá naprosté úchyly (a upřímně, natočit to Friedkin v dnešní době, tak ho v USA všichni ukamenují...), ale na tu druhou stranu je tady těch scén s homosexuály tolik, že jsem měl chvílemi pocit, jestli v tom i sám Friedkin nemá zalíbení. Ono na jedno zhlédnutí je to celkem slušná atmosférická podívaná, která je na rok vzniku celkem odvážná a musíte u ní překousnout všechnu tu úchylnost, ale čím víc nad tím přemýšlím, tím míň se mi ten film líbil. Na lovu je totiž fakt jenom jednoduchá kriminálka (asi? tady vraha známe od začátku, ale zase není pořádně vidět, kdo to je), která by bohatě vystačila na hodinu, ale všemi těmi pomalými úchylnými scénami je natažená úplně zbytečně na 102 minut. Neříkám, jak už jsem psal, atmosféru to většinu času mělo, ale stejně se během toho dalo mnohem víc rozpracovat, třeba postava toho jeho homosexuálního souseda. A můj dojem nezachránil ani závěr, který nejen že mi přišel předvídatelný, ale docela i pitomý. Sice se tu pak dá mluvit i o nějaké psychologii, ale takhle to na mě působilo spíš jako prvoplánový "šokující" zvrat. Natočené i zahrané je to dost slušně, ale víc jak slabé 3* dát fakt nemůžu. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Podle hodnocení ne úplně doceněná záležitost. William Friedkin v tomhle období skutečně točil jako o život a CRUISING je svým způsobem malý zázrak. Vůbec nechápu, kde vzal peníze na takhle odvážný projekt, protože tahle temná kriminálka z fetišistického gay prostředí si skutečně nebere moc servítky. Má to vynikající feeling, nasnímané hodně podobně jako Francouzská spojka, Al Pacino fenomenální, Nitzcheho avantgardní freejazz soundtrack super a trochu hloubavý závěr. Tohle by určitě mělo vidět víc lidí. Zapadlý klenot. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

6/10 Postupem casu se z hustoatmosfericke kriminalky, kde tece sperma a krew z kozenych cepic proudem stal jen zbrkly utek do finale, aby neodradili aspon tech par vytrvalejsich divaku se silnejsimi zalud(k)y. Psychologie je nacrtnuta ve velmi ledabylych tazich, jak na strane teplouske, tak na strane policejni ci osobni. Bohuzel spousta veci zustane nedodelanych a rozdelanych se spustenymi kalhotami na pul zerdi, takze o pohnutkach a jejich eventualnim vyusteni si musime asi jenom precist v originalni predloze. Skoda, jistych lapsu mohl to byt jeste silnejsi zazitek - tentokrat dostal divak az moc volnosti... ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Demonstranti obléhali kina v takřka 300 městech po celých USA. I kvůli těmto protestům General Film Corporation prohlásila, že hodnocení R, které film dostal od Americké asociace filmů, je benevolentní a měl mít X, a tak zrušila plánované promítaní ve 30 svých kinech. (Zetwenka)
  • Film je založený na skutečných událostech. V letech 1977–1978 došlo v New Yorku k řade vražd mezi gay komunitou, která se scházela v S/M klubech. Z vražd byl usvědčen jistý Paul Bateson, který údajně přistoupil na dohodu s policií a přiznal se k více vraždám, než sám spáchal, kvůli snížení trestu. Policie tak měla případ vyřešený. Třešničkou na dortu však je, že Paula Batesona osobně znal i sám režisér, William Friedkin, z natáčení Vymítače ďábla (1973), kde si Bateson střihl malou roli asistentka na radiologii, protože tutéž pozici v nemocnici v té době zastával. Když si o vraždách Friedkin přečetl v novinách, rozpoznal Batesonovo jméno a poté jej i navštívil ve věžení. Bateson pak posloužil jako konzultant filmu. (Eldrick)

Reklama

Reklama