Režie:
William FriedkinKamera:
Robby MüllerHudba:
Wang ChungHrají:
William Petersen, Willem Dafoe, John Pankow, John Turturro, Debra Feuer, Darlanne Fluegel, Dean Stockwell, Robert Downey Sr., Michael Greene (více)Obsahy(1)
Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
Pro Friedkina znamenali vosumdesátky kvalitativní sešup. Ono se taky není čemu divit po dekádě s Francouzskou spojkou, Exorcistem, Mzdou strachu. V To Live and Die in L.A. po letech zas neskrblí jak na nápaditosti tak trademarcích. Základ určitě dodala předloha, stejně jsem ale měl pocit, že je opět ve svém živlu. Drsné scény, nepředvídatelný děj, automobilové honičky. Jen tomu Petersenovi jsem umanutého poldu co se neštítí nějaké té špatnosti moc nevěřil. A děsivý dobový soundtrack, to už je kapitola sama o sobě ! ()
Průměrný akční thriller, ve kterém mi ale utkvěla scéna automobilové honičky. Ta sice sama o sobě není nic moc, ale má skvělý bezvýchodný feeling, protože v ní utíkají dva policajti poté - SPOJLER - co omylem zastřelili policajta vydávajícího se za zločince a teď po nich jde celé město. A taky mě překvapilo, že jeden z hrdinů zařval těsně před koncem. ()
Rázné. Stejně jako se legendární znělka Wang Chung při úvodních titulcích pomalu noří s vycházejícím sluncem nad L.A., aby pak agresivními beaty udeřila na divákovy smysly, i celý Friedkinův snímek neustále přináší do pomalu plynoucího neo-noir příběhu překvapivé zvraty a návaly estetické brutality, aby nakonec došel do naprosto nihilistického finále. Tedy vše, co mám rád. Žít a zemřít v L. A. znamená ryzí osmdesátky a zároveň pamětihodný thriller se stylem jako žádný jiný. Můj nejoblíbenější Friedkin. A film, který bych si rád někdy dal na velkém plátně s pokud možno nejkvalitnějším zvukem. ()
Pořádný thriller má být napínavý a nepředvídatelný a tento opomíjený klenot obojí dovádí k dokonalosti. Elipticky vyprávěnou kriminálku vystavěnou mimo žánrová klišé a zažité struktury nesou především postavy. Obsesivně umanuté, nihilistické, politováníhodné a prospěchářské charaktery cíleně působí odtažitě, čímž podporují naprostou nevyzpytatelnost syrově realistického filmu, a současně fungují jako výmluvná kritika americké společnosti 80. let. Tuto rovinu podporuje i filmem prezentovaná zkažená podoba titulního města byznysu a rozkoše. ()
Drsná kriminálka s hutnou atmosférou a nepředvídatelným příběhem.. Hlavní postava je rozporuplná, dlouze by se dalo polemizovat nad pracovními postupy, charakterem, morálkou.. Záporák je ovšem skvělý, Willem Dafoe nemá chybu, osobně bych mu udělila doživotí.. Závěr si s divákem (ne)pěkně pohraje, tedy u mě spokojenost.. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (56)
- Aj napriek snahám filmárov sa falošné doláre dostali do obehu, pretože ich kvalita bola veľmi vysoká. Zozbierať ich trvalo Tajnej službe pomerne dlho, všetky boli zozbierané niekedy po dokončení natáčania. Rozoznať ich bolo možné podľa písmena X na pečiatke ministerstva financií, keďže X Federálna rezervná banka nepoužíva. (Real Tom Hardy)
- William Friedkin vyslovene požiadal Wang Chung, aby nespravili ústrednú pieseň "To Live and Die in L.A.", tí ju však aj napriek tomu urobili, pustili ju Friedkinovi a ten si ju instantne zamiloval. (Real Tom Hardy)
- Film, ktorý sleduje v televízii Cody (Turturro) so svojou ženou, je Of Human Bondage (1934). (Real Tom Hardy)
Reklama