Kamera:
Raymond Pierre LemoigneHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam, Robert Dalban, Albert Dagnant, Christian Toma, Michel Duplaix, Olivier de Funès, Florence Blot (více)Obsahy(1)
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (304)
Fantomas opustil Paříž a přesunul se do Říma na kongres. V patách má vrchního komisaře Juvea a novináře Fandora i se svojí snoubenkou Helenou. Přibylo převleků, nyní je již užívají i lovci Fantomase, takže o veselé situce díky záměnám tu není nouze. Helena už nenosí přiléhavé blůzky na ostro jako v prvním Fantomasovi což je škoda :-) ! Narážky na Bonda jsou tu zjevné. Oproti prvnímu Fantomasovi kde se o vraždách jen mluví a kde i po výbuchu výbušnin nikomu nic není zde o mrtvé není nouze. Sám komisař Juve svojí třetí rukou osobně zastřelí několik Fantomasových otroků... * * * * ()
Funes vytvořil opravdu vtipný herecký typ, ale měl většinou smůlu na filmy, v nichž hrál. Z velkého množství věcí, co natočil, je hodně blbostí, ale občas se najde nějaký režisér, který se nenechá Funesem převálcovat, ale který ho dokáže využít. Z té lepší části je i tato geniální trilogie. Konečně má Funes rovnocenné protihráče a jeho postava má svoji funkci (tj. smích není vyvoláván jen tím, že by pobíhal před kamerou a zlostně cosi pokřikoval). Tento díl se mi navíc z celé trilogie líbí nejvíce. Hlavně kvůli kouzelné scéně ve vlaku. ()
Druhej dil je nejlepsi z cele trilogie. Koncne je v hlavni roli Funes a ten to umi spravne rozjet. Uz dela svoje tradicni grimasy, neustale meni prevleky a dokonce sejme i par zaporaku. Ale krome toho, ze dostal vetsi prostor Funes a celej film je vic akcni a komickej, se o nem da v podstate napsat to samy co o prvnim, opet slusnej pribeh atd. Na 5* to neni, ale nejlepsi dil to je. ()
Ano jsem to já, Fantomas. :) Těsně můj asi nejoblíbenější díl. Super obsazení, Louis tu opravdu jede - ty převleky, vynálezy, krytí, skeče ve vlaku - super!, Fantomas se zmocňuje vědců a světových zbraní a koulí zase očima. :) :) Prostředí Paříže, Říma, mladý Olivier, atletický novinář Marais, děsná kočka Myléne a Bertrand (Míša) ...já nevím, odmala jsem to měla ráda. Supr komedie, na kterou vždycky ráda kouknu a zasměju se těm vymakaným Fantomasovým vynálezům a nejlepšímu francouzskému komisaři, který se v Římě octne v blázinci. :) pozn. jen ten profesor Lefebvre byla děsná maska :) ()
Fantomasovi zůstala výtečně neosobní maska, nezapomenutelné hudební téma a schopnost mít jakoukoliv tvář. Juve si urval svůj prostor před objektivem a předvádí obvyklé výstupy plné rozmáchlých gest, divokých pohybů, pitvorné mimiky a zmatených slov, jež z něj padají kulometnou frekvencí. Ani obvyklá posedlost Funèsových postav Řádem čestné legie nechybí. Oblíbené záměny a převleky doplňují bondovské serepetičky, jejichž užití, byť účinné, narozdíl od 007 míří spíše na bránici. Výstupy s umělou rukou jsou brilantní. Škoda, že to neplatí o neumělé ruce scénáristově, která umístila do dění nepotřebnou manekýnu, stejně užitečné manekýně a k tomu poněkud umělými kroky dostává postavy do potřebných situací, tj. pohazuje jimi jak figurkami. ()
Galerie (43)
Photo © Société Nouvelle des Établissements Gaumont
Zajímavosti (38)
- Při sledování televizního přenosu komisaře Juvea (Louis de Funès), při kterém je i s redaktorem svázán a vystřídán Fantomasem (Jean Marais), je televizor evidentně černobílý. Fantomasovo vysílání však tento televizor ukazuje barevně (maska, růžové okolí očí atd.) (rmarx)
- Komisař Juve (Louis de Funès) vystřelí ze svého doutníku na jednoho muže z Fantomasovy (Jean Marais) bandy. Ten umírá, avšak ve 3. díle se opět objevuje. (CrownThomas)
- Louis de Funès pôvodne v druhom diele Fantômasa nemal vôbec hrať. Pokračovanie napísané počas natáčania prvého filmu už totiž neobsahovalo jeho postavu komisára Juvea. Louis de Funès sa však medzičasom stal hviezdou i vďaka filmom Smoliar (1965) a Žandár zo Saint Tropez (1964). André Hunebelle a Jean Halain sa ho preto rozhodli znovu uviesť do scenára. (Arsenal83)
Reklama