Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
JEHO verzi jsem naštěstí zhlédla jako první, a to jsem pocitově chtěla automaticky začít s NÍ. Hrozně se mi líbilo, že každý prožíval a vnímal události jinak. Bylo to krásně reálné, dokázala jsem se vcítit a pochopit každého z nich. Jessica i James hrajou perfektně, jejich zamilovanost jim prostě musíte uvěřit. V JEHO verzi tápete, co se vlastně stalo, co byl důvod k jejich odcizení. Film vám to pomalu odkrývá. V JEJÍ verzi se pak dovysvětlí další věci, nad kterými jste si lámali hlavu. Závěrečná skladba z JEHO verze je naprosto úžasná. V JEJÍ verzi už není tak sugestivní. Ty drobnosti, ve kterých se verze lišily, mě hrozně bavily. A během obou snímků jsem se ani jednou nenudila. (Jeho začátek velmi vtipně připomínal Fincherovu Zmizelou; i kdyz tohle bylo první takže je to spíš naopak). Ve Varech jsem tento film vyloučila z Must See seznamu, teď na podzim mě však k němu něco přitáhlo a já nelituji. ()
Nenapadá mě, co bych tomu vytknul, avšak mě to z nějakého důvodu nesedlo. Nápad s dvěma filmy jako s dvěmi subjektivními pohledy (on+ona) nepovažuju za nejšťastnější. Byl jsem na čsfd projekci a po zhlédnutí verze „on“ už jsem tak nějak neměl sílu, celé si to zopakovat z jejího pohledu. Ačkoliv nepochybuji, že kvality to mělo stejné, tak já už jsem zkrátka neměl důvod si celý ten příběh vyslechnout znovu. Vím, že tohle není jen o tom ději samotném ale spíše o vnitřních pocitech člověka. Já ale asi holt nejsem cílová skupina. ()
V spoločne zostrihanom filme bola motorom Eleanor a tu jej absencia filmu veľmi ublížila, pretože hlavný hrdina je celý čas až príliš pasívny a vo filme sa nič nedeje . Vidieť to prvé tak ani nepokračujem. Romantický film bez baby proste nefunguje a na psychologickú drámu je to príliš povrchné a totálne chladné. Samostatne iba ďalší nezaujímavý nezávislý film 5/10 UPDATE - s verziou Her je to o dosť lepšie 7/10 ()
Nádherný, krásný, skvělý film. Těmito třemi slovy bych definoval ZER: On. Technicky dokonalý film s hereckými výkony, co překračují hranici herectví (prosím oskara pro Jess Chastain), ale hlavně revoluční projekt, který dává nový rozměr pohledu na filmové postavy. "On" je podstatně líbívější a není tak depresivní jako "Ona" a opravdu vážný spád nabere až na konci. Každopádně já jsem nadmíru spokojen. Film jsem viděl ve Varech na 49. MFF, kde o něj ani nebyl moc velký zájem, dokonce to vypadalo, že ho nakonec neuvedou, protože ještě den před projekcí chyběla celá část On. ()
Mezinárodně sdělný příběh, který bude v záplavě zpracování tématu hledání formou brigittejonesovských komedií bojovat o diváckou přízeň své generace hódně těžko i přes poctivý scénáristický a režijní přínos a gradující souhru hereckých výkonů. Velká úcta patří scénáři, který se nesnaži vytěžit asociace beatlesovské inspirace, ani nastavit zrcadlo mnohým pošetilostem a proprat všechny marnosti třicátnického žití, které v jisté fázi ztrácejí svou spotřebitelskou důležitost, a jde po ose osobního prožívání a subjektivních interpretací. I s citlivou hudbou a soundtrackem (jeho charakterizační význam jemně propojuje verze příběhu a napříč jimi stoupá) blízko 4* ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama