Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, Ciarán Hinds, Bill Hader, William Hurt, Isabelle Huppert, Jess Weixler, Nina Arianda, Ryan Eggold (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (89)
Zaprvé měla tahle polovina nevýhodu, že jsem ji viděla jako druhou, takže už to tolik nebavilo sledovat znovu všechno dokola. Zadruhé měla tato verze nevýhodu, že jsem ji viděla jako druhou bezprostředně po první, takže mne hrozně vyrušovaly takové ty rozdíly ve scénách jako: "v On měl v týhle scéně světlou košili...", zatřetí jsem přesvědčená, že On by mohl být samostatný film se vším všudy, ale Ona by se sama použít nedala, bylo by to příliš nepochopitelné a zmatečné. A hlavně mne její přístup není vůbec blízký. ()
|| Scenár: Ned Benson | Hudba: Son Lux | Distribúcia: The Weinstein Company | Štúdio: Division Films, Dreambridge Films, Myriad Pictures, Unison Films | Rozpočet: 3 milióny $ | Tržby: 985,007 $ | Ocenenia: Spolu - 3 nominácie || Kriste na nebi! Keď sa už autor rozhodne, že chce rozdeliť svoju filmovú predstavu na dva snímky, tak ať sú sakra odlišné!!! Tých pár scén a pár detailov, ktoré boli iné a vyjadrovali odlyšné vnímanie ženy a muža, boli len esenciálnou odlyšnosťou, ktoré nedodávali žiaden zmysel pre samostatné filmy. Z môjho uhlu pohľadu je to veľmi nepodarený experiment, ktorý je zaujímavejší svojími dvoma názvamy, než samotným obsahom. Totálna nuda. 2 len pre to, pretože je asi umenie natočiť to isté, ale so záberom na inú postavu... 30% | Atlas Praha, 7.11.2014 | ()
Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()
Je zcela nutné a žádoucí vidět Eleanor v pořadí "On->Ona". V jiném pořadí či počtu snímků je zážitek a prožitek sotva poloviční. Ideální je podle mého taky minimálně několikadenní pauza mezi oběma filmy. Pokud splníte všechny předešlé podmínky, vystavujete se pravděpodobnosti, že vás při závěrečných "Ona" titulcích zaplaví vskutku zajímavý pocit a zážitek. Eleanor má totiž svůj film zcela ve své moci a je emocionálně mnohem silnější, než "On". Navíc má v rukou osvědčené trumfy v podobě finálních kousků skládačky, kterou tolik chcete dokončit. A když jí dokončíte, zjistíte, že víc než výslednou podobu, jste si vlastně užili ten průběh, který vás k ní dovedl. 8/10 ()
Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.___Druhý film Ona se mi líbil asi o něco více než On. Jenže kdybych Jeho neviděl před Ní, Ji bych si dost pravděpodobně tolik nevychutnal. Spousta děje by mi scházela. Před scenáristou a režisérem nicméně smekám klobouk. Ten jiný pohled na stejnou věc je nesmírně osvěžující nápad a z chladné Eleanor, která v Něm zkrátka bůhvíproč a bůhvíkam zmizela, se díky tomu stala Eleanor úplně jiná, křehká, tápající a hledající, kterou už není problém pochopit. Oporu hledá v rodině (úžasní William Hurt a Isabelle Huppert) a tím, kým byl v Jeho příběhu Conorův otec, je tentokrát profesorka Friedmanová v podání Violy Davis. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (1)
- Když se Eleanor (Jessica Chastain) vrátí do svého pokoje z dětství, několikrát je možné zahlédnout na zdi plakát k filmu Clauda Leloucha Muž a žena (1966). (=woody=)
Reklama