Reklama

Reklama

Nesahejte na prachy

  • Francie Touchez pas au grisbi (více)
Trailer

Měla to být poslední akce před odchodem z podsvětí. Jean Gabin volí mezi přátelstvím a penězi. Max je všemi uznávaný muž podsvětí, muž pevných zásad. Ve svém věku už chce mít klid a zajistit se na stáří. To mu má umožnit poslední akce – uloupení velkého množství zlata. Max je chytrý, nikomu nevěří, a tak o všem ví jen jeho nejbližší přítel Riton. Ale Riton je přesný opak Maxe, nemá jeho zásady ani vůli. Osud Maxova „důchodu" je ohrožen... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nesahejte na prachy, tedy spíš na zlato, protože pan Max k němu má poněkud majetnický vztah. Já tedy na nic z toho sahat nebudu, protože mé tělo není příliš odolné kulkám ze samopalu, ale jiní by si sáhnout mohli. Třeba tankový Angelo by si rád sáhnul a Ramon taky, takže válka gangsterů je na světě. Nic proti tomu, mrtvý mafián = dobrý mafián, ale v tomto případě je skutečně snadné stát na straně pánů Maxe, Ritona a Pierrota, neboť tito absolventi staré gangsterské školy mají charisma, styl a smysl pro čest. Mně to na slušnou zábavu stačilo. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Další z řady vynikajících snímků s Jeanem Gabinem, tentokrát více laděný jako gangstera, což není vysloveně jeho parketa, ale podařilo se mu to na výbornou. Ve své první filmové roli se skvěle blýskl Lino Ventura. Výkony všech herců byly velmi přesvědčivé, podpořené dobou hudbou Jeana Wienera a také černobílým obrazem. Užil jsem si to. ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Skvělá francouzská záležitost, která teprve dává stále užívanému sousloví "ze staré školy" ten správný rozměr. Věčně otrávený Jean Gabin hraje toho nejstylovějšího gangstera, jehož návyky by byly správnou průpravou i pro bratříčky z amerického filmu noir. Pokouší se definitivně zbavit starých hříchů a připravit se na klidné stáří, ale... Vyprávění o posledních akcích jsou leitmotivem s těch nejvíce vděčných, ve filmu Jacquese Beckera se s dějovou osnovou revolučně nehýbe, vše zůstává, jak určují ustálená pravidla žánru. Naštěstí to nevadí, pokud na place pochoduje takové vybraná společnost. A protivník Gabina je velký kalibr - sám Lino Ventura. Bývalý zápasník, který si zde střihnul vůbec první roli, je možná ještě příliš mladý, ale přes omezený prostor naznačuje mnohé. Je to výtečná gangsterka, negraduje každou vteřinou, pohodlně ubíhá a byť se v ní stane minimum, vtáhne bezpečně do svého světa. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od jiných si nemyslím, že by tenhle film „táhnul“ jenom Jean Gabin. Což při vší úctě ke zde komentujícím vyplývá z neznalosti dalších herců. Protože například Dora Doll tu byla nejen velmi krásná, ale i dobrá (a zastiňující často zmiňovanou Jeanne Moreau). Gabin tady razí (s ohledem na další filmy nijak originální) teorii, že když jde o kšeft, nevykecat to ženskejm, přitom sám si hrábne, kde může (včetně bývalé americké Miss Marylin Buferd). Jako celek se to nicméně krapánek táhne, víc se mluví, než koná, výsledku to ovšem nijak neubližuje. A jako Rosalinda jásám nad hudbou Jeana Wienera, i když se nemůžu zbavit dojmu, že ty první tóny mi pořád připomínaly ústřední motiv z Kmotra. Já dávám dobrou. Dobrá je za tři. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $131,548Tržby Celosvetovo $-Kino Návštevnosť: 4,710,496 (Francúzsko)║ Herecky slušné ale ten nekompaktný príbeh moc nepomáha. /videl v kine: 40%/ (videl na festivale Cinematik 2012) ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Názvy nočných klubov na námestí Pigalle vytvárajú svet fantázie a predstavivosti. Svetelné tabule, ktoré ich identifikujú, patria do reálneho sveta. Viacero filmárov využilo nakrútenie scény tak, že postavy zo skutočných ulíc Pigalle prešli do vymysleného priestoru tak, že najprv sa ocitli na prahu reálne existujúceho nočného klubu a keď ho prekročili, na druhej strane už vstúpili do štúdiovej sekvencie. Pri prechode z exteriéru definovaného pouličnými elektrickými tabuľami do interiéru, kde je využitý komplex štúdiových svetiel, je znateľná zmena tónu obrazu. V tejto snímke je kompletne zmenený názov nočného klubu – reálny názov Fétiche de Paris na ulici Frochot je nahradený fiktívnym Mystific. V scéne je značný kontrast medzi tmavým nočným exteriérom a vysvieteným interiérom nočného klubu. (Biopler)
  • Stret amerikanizmu a francúzskosti snímky je v tom, že hoci harmoniková melódia je púšťaná v jukeboxe a na automatizovanom gramofóne, hlavný herec je hrdá francúzska hviezda stvárnená Jeanom Gabinom, ktorý prijatím roly chytil druhý dych v kariére. Napriek tomu, že jeho Max je negatívna postava z podsvetia, je nehanebne buržoázna, čím odzrkadľuje vzostup krajiny v 50. rokoch. (Biopler)
  • Během natáčení filmu se spřátelili nejen Jean Gabin a Lino Ventura, ale i jejich rodiny. Gabin se posléze stal kmotrem Ventruova třetího potomka, dcery Lindy. Gabin a Ventura se před kamerou pak setkali ještě pětkrát. (vesper001)

Reklama

Reklama