VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(2)
Po 250 letech strávených v hibernaci je oživený vězeň, který si může vydobýt svobodu jediným způsobem: musí zjistit, kdo je vrah. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (244)
Vizuální žranice a velkolepá produkce v podání Netflixu. Kombinace Westworldu, Blade Runnera a Matrixu, detektivky a kdovíčeho dalšího. V seriálech jeden z vrcholů letošního roku. Hlavní hrdinové sympaťáci, na začátku netušíte o co jde, ale brzy se vám to dostane pod kůži a vy se tak netrpělivě těšíte na další díl. Nakonec z toho nejsem sice tak odvařenej, jak jsem si zhruba uprostřed sezony říkal, ale i přesto je tam něco, co vyzdvihuje tento seriál nad většinou současné produkce. Gore efekty, sexuální scény a několik moneyshotů, na které budu myslet ještě dlouho (Lizzie v akci, souboj s klony nebo výtahová scéna). 85% ()
Po hodně letech první odvážný scifi seriál. Těla jako pouzdra pro duše (vědomí), které je nahrané v (pradávné) technologii. Obrovské možnosti, potenciál a dobré obsazení bylo využito v mix, který podle mě nebude vyhovovat moc divákům, ale scifi fanoušky potěší. Kyberpunk je zde tažen do extrému a dovoluje tvůrcům mnoho paranoidních (a extrémních) situací. Jsem zvědav, zda dojde k další sezoně a v jaké formě. ()
Kyberpunková sci-fi detektivka, která sice vizuální podobu velkoměsta budoucnosti dost okatě vykrádá z Blade Runnera (i když to udělalo asi každý druhý futuristický sci-fi) a v první polovině jsem s dějem trochu bojoval, ale minimálně od hardcore výtahové scény v pátém dílu už to byla téměř bezchybná jízda se sevřeným, slušně nepředvídatelným a náramně vtahujícím příběhem. Detektivní zápletka je poměrně složitá, ale ke konci se celá krásně a přehledně rozplete, zásadní akční scény jsou originální a příjemně drsné a záporáci velmi rozmanití a působiví (u mě vede asi slizký kníratý Asiat). A v hlavní roli můj čím dál tím oblíbenější drsný švédský sympaťák Joel Kinnaman. Jsem zvědav, jestli vznikne další série, ale i pokud ne, se zakončením této řady jsem dostatečně spokojený. S01: 80 % ()
1. série: Netflix je mi sympatický v jedné věci. Zkouší to. Míchá žánry a nebojí se šlápnout do neznáma. AC mě bavil. V tom, že přivedl k životu nový svět. Sice trošku sterilní, ale uvěřitelný. Dokázal postavy vyvíjet různými směry. Chvíli jste někoho nemuseli, aby jste se za dva díly o něj báli. Přitom přerody často byli poměrně v kvapíku, ale ne křečovitě. Hlavní zápletka sice není kdo ví jaká, přesto mě rozuzlení zajímalo. Navíc se postupně nabalil a přidával další aspekt, který ke konci poměrně neotřele vygraduje. Závěr není taková jízda jak jsem očekával, ale pro mě má své kouzlo a kvalitu. Jo a Ortegová je kost. Díky dobrým postavám, fajn konci a odvaze jít do něčeho takového dávám první sérii a tím i seriálu jako takovému 90 procent a jdu na druhou řadu. ----- 2. série Tak tomu říkám sešup, nadějně rozjetého projektu. Kde začít? Tak třeba světem. Vše je minimálně o level niž. Kde je ten svět, který jsem viděl v první sérii? Teď se díváte na odporné kulisy a špinavé ulice. Další věc je naprosto nepovedený casting. Do příchodu původního Takeshiho mě nezajímala a nebavila ani jedna z postav. Sympatickou Ortegovou nahradila nesympatická lovkyně odměn. Poe se polovinu času lituje a zamilovává se do dalšího stroje. A Mackie jako hlavní postava? Šílený provar. Stejný xicht od první do poslední minuty. Děj je místy fajn, ale předfinále mě vše co nabídla první série pokazilo. Poslední díl zachránil třetí hvězdu. Alespoň ten si určitým způsobem zasloužil nějaké měřítko. 60 procent. ()
„KDYŽ MU ZEMŘELA PRINCEZNA, VENKOVAN VANDROVAL PO SVĚTĚ. ZTRATIL SE V BEZNADĚJI. JEDNOHO DNE NARAZIL NA NESMRTELNÉHO, KTERÝ MU ŘEKL, ŽE JEHO PRINCEZNU UNESLI, ŽE BYLA ZAKLETA. TAKŽE TEĎ JI HLEDÁ PO VŠECH MOŽNÝCH SVĚTECH, PROTOŽE NĚKDE, KDE JE UKRYTÁ POD ZMRZLÝM SKLEM A HUSTÝMI KEŘI PLNÝMI TRNÍ, SPÍ A ČEKÁ, AŽ JI PROBUDÍ. A JEDNOHO DNE SE MU JI NEPOCHYBNĚ PODAŘÍ NALÉZT…“ /// Dlouho nevím, co si vo tom mám myslet. Svět ovládaj nejmodernější technologie a lidi mněněj pouzdra i ksichty jak osoba s obsedantní kompulzivní poruchou fusky. V každým díle trochu akce, ale jinak exhibicionistický představení technologií ve světě bez sluníčka. Možná až moc kýčovitejch obrázků… nevadí, neruší – jen konstatuju. Nestříkal jsem z toho do trenek. Technická stránka parádní, ale jakoby šlo hlavně vo ní. Šejkspírovský finále (po spoustě akce) už jen dokazuje, že Netflix umí seriály líp než filmy. Ale… no prostě nemusím se udělat ze všeho… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Šukám s Windowsama (? … neříkali…). 2.) Mám robotickou ruku (a šetřím na čuráka). 3.) Thx za titule „lukascoolarik“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Galerie (136)
Zajímavosti (10)
- Město, kde se seriál odehrává (Bay City), je původně San Francisco. (UncleMorty)
- Umělá inteligence Poe z hotelu The Raven je inspirována a pojmenována podle spisovatele Edgara Allana Poea, a hotel nese jméno jednoho z jeho nejslavnějších děl – „Havran“. (Tomas_TM)
- V seriálu je nad nápisem „Police“ na policejních autech ještě jeden nápis v hindštině, a to „Raksha Karna“, což znamená „chránit“. (Tomas_TM)
Reklama