Reklama

Reklama

Psycho IV: Začátek

(TV film)
  • USA Psycho IV: The Beginning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Čtvrtý díl slavné série je současně jakýmsi prologem k prvnímu filmu, který v roce 1960 natočil slavný Alfred Hitchcock. Odehrává se v současnosti, kdy už je Norman Bates, muž, který ve svém motelu zabil několik žen, vyléčen a volný. Je dokonce šťastně ženatý a čeká se svou manželkou dítě. Volá do rozhlasové talk show na téma matkovražda a svěří se moderátorce, že před lety zabil svou matku a nyní mu prý nezbývá nic jiného, než zabít znovu. Moderátorka se ho snaží udržet na telefonu a jeho záměr mu rozmluvit. Zpovídá ho a Norman se ve vyprávění dostává až na počátek svého děsivého příběhu. Jak mu zemřel otec, když byl ještě malý, jak ho jako kluka jeho šílená matka mučila a dováděla k zoufalství, a to tak dlouho, až ji nakonec v záchvatu žárlivosti, když si domů přivedla nového milence, zabil stejně jako jeho. Tím však začaly jeho skutečné potíže a v motelu, který zdědil, na to doplatilo životem několik žen. Norman prozradí, že ten, koho se chystá zabít nyní, je jeho milovaná manželka, protože se bojí, aby se s jeho dítětem děsivá historie neopakovala. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

borec999 

všechny recenze uživatele

Po slabučkej trojke zlepšenie: dejovo, herecky a aj po technickej stránke (a v neposlednom rade potešilo aj znova počuť tóny Bernarda Herrmanna prevzaté z originálu). Henry Thomas ako mladý Norman Bates a Olivia Hussey ako pani Batesová boli správne kastingové voľby, prequelová časť (objasnenie mladosti Normana, ich vzťahu s matkou a samotnej vraždy) ma bez výhrad bavila. Druhá dejová línia zasadená v súčasnosti (Norman plánujúci finálnu vraždu a rádiohovor) je slabšia, no stále dokázala udržať moju pozornosť. Kameňom úrazu je finále v Batesovom moteli, ktoré je jednak z pohľadu Normanovej manželky (prečo kurva neodišla?!) absolútne nelogické, ale ako metafora o tom, že Norman konečne našiel pokoj a šťastie v podstate funguje. Natočené a podané je to však veľmi nešťastne a miestami bolelo v týchto momentoch na film pozerať. Od originálu (a aj dvojky) o triedu slabšie, no podľa mňa nie úplne zbytočné pokračovanie: ako posledná rozlúčka s Normanom Batesom, resp. Anthony Perkinsom ma štvorka neurazila. Aj keď určite mohla byť ešte lepšia. 55% a 3* ()

Gothic 

všechny recenze uživatele

Hloupoučké zakončení série, tenhle film nedýchá, nežije. Pár kýčovitých podobenství a návrat do dětství, to nic dobrého nevěští. Čas utíká a Anthony stárne, už to není Psycho, jen trocha hlíny tvárné, Hlíny z hrobu kde spočinout musí, kdo miloval jedničku, čtyřka se mu hnusí. Plačte lidičky za odcházejícími dějinami, tenhle díl však zůstal za branami. ()

Reklama

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

Tenhle díl se jediný vymanil ze zajetého vzorce: krásná žena + motel u cesty = co s tělem? Poprvé má Norman Bates strach ne o to že ho odhalí, ale o to, že děs bude pokračovat, když se narodí jeho dítě. Proto se musí vrátit do rodného domu a z démonem minulosti skoncovat jednou provždy. Tenhle film je jediným pokračováním, protože předešlé dva jsou jenom plagiáty. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Vzhledem ke zdravotnímu stavu Anthonyho Perkinse v době natáčení by se to spíš mělo jmenovat "Psycho HIV: Konec", ch. Řekl bych, že tohle je jediné pokračování Hitchcockova Psycha, které dává smysl. Ovšem není to zas kdovíjak chytré. Nápad s voláním do rádia je opravdu debilní a vůbec nechápu, co by Normana Batese vedlo k tomu, aby se takhle veřejně svěřoval (mimochodem se představí jako Ed, což je asi odkaz na vraha a úchyla Eda Geina, kterým se inspirovala postava Normana). Ještě že nám moderátorka prozradí, co je to matkovražda: "Tak se nazývá to, když zabijete svou matku", chch, fakt? Divné mi bylo, že ve trojce ho zatkli a měli zavřít někam na doživotí, ale teď je najednou zas volnej a dokonce má za manželku ženskou, která o jeho minulosti ví, protože ho sbalila v ústavu. Takže logika často úplně mimo. Ale ten pohled do minulosti bylo něco, co mě zaujalo. Ten počátek, ty jeho prapůvodní motivace a konečně odhalení toho, co vše mu ta matka prováděla a jaký mezi nimi byl vztah. A hlavně tady opět bylo použito hudební theme od Bernarda Herrmanna, což v jinejch sequelech chybělo. PS: á, už jsem na to přišel - podle IMDB se události z Psycho 2 a 3 v tomto díle ignorují, a proto to místama nedává smysl. Hned je mi líp, taky bych je nejraději neviděl. ()

Šimpy 

všechny recenze uživatele

Opět úplně jiný film...takvoý telefonní thriler. Škoda, že je místy odbitý...když si Norman před první vraždou lehá ke své matce (v té době už preparované), je vidět, jak mrká řasami a krčí se. První oběť (ta blon´datá mrcha) kouká tuhá do kamery a cuknou jí víčka. :-D Jinak celkem sranda. Ten kluk to uhraje a komu by se nestala podobná nehoda, kdyby ležel na Olivii Hussey? :-D V závěru se ta ženská taky chová nelogicky (mohla utýct kdykoliv) , ale asi tam chtěla zůstat...záběr na sklep a dětský pláč jsou vše říkající pokus o mindfuck. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Název psychologa je dr. Leo Richmond. Psycholog, který vysvětlil Normanův stav v prvním díle, se jmenoval dr. Fred Richmond. (Benjamin-L)
  • První film, který se natáčel v Universal Studios na Floridě. (Benjamin-L)

Reklama

Reklama