Reklama

Reklama

Nebojácná a věčně optimistická Anna se vydává na velkolepou výpravu v doprovodu drsného horala Kristoffa a jeho věrného soba Svena, aby nalezla svou sestru Elsu, jejíž ledová kouzla uvěznila království Arendelle do věčné zimy. Na své pouti se Anna a Kristoff setkávají s podmínkami, které si nezadají s nejvyššími velehorami světa, mýtickými trolly a legračním sněhulákem Olafem, a navzdory drsným živlům se zoufale pokoušejí dosáhnout svého cíle dříve, než bude zcela pozdě. (Falcon)

(více)

Videa (29)

Trailer 1

Recenze (1 295)

HAL 

všechny recenze uživatele

Všechno co jsem kdy nesnášel na plytkých Disneyovkách v koncentrované podobě, velice povedenému Na Vlásku to nesahá ani po sobí hovno u nohou. Nejen ale že je to zoufale debilní, s nulovým nadhledem, a plné patetických otravných muzikálových písniček které vyhřezly někde z padesátek, roztomilých žvatlajících příšerek, vykrádání nápadů, a celkově nudného primitivismu. Já hlavně absolutně nepochopím jak tohle může kdokoli považovat za dobrý a fungující film. Bez ohledu na mé subjektivní antipatie - čistě objektivně z hlediska výstavby příběhu a pravidel pohádkového žánru. Není tu žádný smysluplný příběh, komplet všechno je tu dílem neporozumění mezi postavami a dílem náhody, není tu žádné směřování ke šťastnému konci - protože všichni jsou tu takřka dokonale happy už na začátku, v průběhu, i na konci, nezmění se tu vůbec nic, i smrt je tu podaná tak mazlivě že by i dvouleté šklebany rozesmála. Jediný náznak jakkoli záporné postavy a skutečně fungující zápletky, nějakého dramatu se kterým se musí hrdinové porvat, se tu objeví po hodině a čtvrt, a to jen na pár vteřin a naprosto retardovaným způsobem. A i ta oscarová písnička - ve filmu funguje, ale přímo tam z ní čiší jak brutální je to kalkul, vysoustružený z dekád Disneyovského vyrábění jímavých songů. Vedle tohoto je i Miley Cyrus avantgardní umělkyně. Seriously, sice řemeslné kvality to má nezpochybnitelné, vizuálně paráda, je to zručný továrenský produkt, ale teď v tuhle chvíli mám chuť dát tomu skoro "odpad". ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ľadová disneyovka na sto percent plní svoju funkciu v iných klasických atribútoch. Vedľajšie charaktery sú mimoriadne podarené na čele s vtipným snehuliakom Olafom, ktorý má len jedinú chybu a to že príde až po 40 minútach. Je skvelý, má podarené jednovetné vtipy, sám si zaslúži extra bod. V rozprávke musí byť povedané, čo je dobré a čo zlé, aby sme vedeli komu fandiť. Na druhej strane dej obsahuje viaceré dramatické scény a vo finále môžete mať pocit, že ste videli prešpekulovaný a bohatý film, pestrý mix rozprávkových momentov, len neboli zhodne rozložené sily. Ľadové kráľovstvo je nadpriemerná disneyovka, ktorá je síce dejovo prešpekulovaná a chýba jej silnejší záporák, no bohaté dianie, vtipné postavičky, kvalitné piesne a výborná animácia sú silné lákadlá. ()

Reklama

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Moc písniček (i když povedených), děj lehce dementní (i když ani zdaleka ne tak jak popisuje Fuka) a málo zábavy pro odrostlejší. Frozen občas vystrčí růžky a především díky Kristoffovi (Flynn Rychlík) a jeho sobovi (Maximus) připomene, že tohle mělo a mohlo být druhé Na vlásku, ale většinu děje na tuhle "klasiku" nemá ani omylem. 3,5* ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Nerozumím tomu nadšení, které kolem Ledového království panuje. Události zde nemají příčiny,prostě se jenom dějí. Hrdinové nemají jasné motivace, jen se tak klišoidně proplétají ubíhajícím dějem. Humor tomu víceméně chybí a ten vizuál taky nic světoborného není. Prostě je to zase další poslabší taškařice na otřepané téma. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Prvních 10 minut bylo nadějných. Měly atmosféru, vyvolaly ve mně náladu a zájem. Ale jejich potenciál zapadl pod led. Je to o lásce dvou sester, a přitom se vlastně nemá šanci kromě těch 10 minut nijak rozvíjet, měnit nebo něco. Jen se dojde k základní premise a to je všechno. To za prvé. Za druhé, co vídám v pohádkách čím dál častěji, absolutní zbytečnost mužských postav. Není to tak silné, jako v mnou nedávno zcela shozené Rebelce, ale ve skutečnosti žádná mužská postava děj jako takový neovlivní, neučiní jediné rozhodnutí, změnu směřování, nic. Jediným smyslem jejich existence je, že "je to přece pohádka, tak by tam něco takového mělo být," ale bez skutečného významu pro děj. Jen si to vemte od chvíle, kdy se Anna potká s Kristoffem. Ona ho založí. Ona ho zachrání před vlky. Ona ho zachrání před pádem do propasti. Ona oba zachrání před sněžným obrem (kterého vyčarovala její milující sestra a který je málem zabije). A tak dále. Kristoff je prostě vedlejšák jak vyšitý, jestliže se předtím kritizuje, že se Anna zasnoubila s Hansem po jednom dni, tak s Kristoffem měla ve filmu prostoru na rozvinutí vztahu prakticky ještě míň. V přístupu ke Kristoffovi mi to dost připomnělo asi před rokem viděný horor Mamá: taky hlavní mužskou postavu scénář vůbec nedokáže do příběhu zasadit tak, aby tam dotyčný k něčemu byl, nějak děj nasměroval, ovlivnil. A ne, není to má misogynní netolerance k samostatným ženám. Naopak soudím, že by to asi fungovalo líp, kdyby film byl naopak více jen o Else a Anně a neřešily se lásky a zrady či si čas nekradly zpívánky a trapný humor. Opravdu, co si z toho má vzít mužský divák, neřkuli kluk. Holky vás budou zachraňovat, takže se o nic nesnažte, nevyvíjejte žádnou vlastní aktivitu? Kurňa už. Pak tu máme Olafa, který je otravný skoro jako Jar-Jar Binks, aneb tohle má být humorná postava? Alespoň sob celkem ujde. Další problém je, že spousta věcí je nelogických, a to i na pohádku. Zvrat s Hansem byl opravdu pitomý, stejně tak to, že Hanse nejdřív v království všichni milují, a pak zase tleskají jeho konci, aniž v tu chvíli ještě mohli vědět, co měl za lubem. Jo, pobavilo mě to samé co Františka Fuku, když záliv tál, čekal jsem, že se všichni pěkně namočí a ona jako na potvoru se zrovna pod nimi vynořila loď. Ach jo. Potenciál tam rozhodně byl, jestli se o tom dá u animáku mluvit, tak vizuál je pěkný a má to skvělé kostýmy :) Takové lepší dvě. Chtělo to prostě jiný scénář, který napíše někdo s mozkem. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (84)

  • Světová premiéra proběhla 19. listopadu 2013 v kině El Capitan v Hollywoodu. (Varan)
  • Když Anna jede hledat Elsu, je večer. V další scéně s Annou je světlo, jenže když se její kůň splaší a ona pak jde po svých, je opět tma. To znamená, že ze zámku odjela večer, na koni jela přes den a poté šla pěšky několik hodin až do dalšího večera. Vzhledem k jejímu oblečení by do té doby umrzla. (JimmyBook)
  • Až na jednu výjimku všichni čeští dabéři a dabérky své role namluvili i nazpívali. O Elsu se podělily Andrea Elsnerová mluveným slovem a Monika Absolonová zpěvem. Společnost Disney totiž schvaluje dabéry ve svých filmech a Moniku schválila pouze pro zpěv. (funhouse)

Související novinky

Symfonická show Christmas in Hollywood

Symfonická show Christmas in Hollywood

02.12.2023

Orchestr Prague Pop Symphonics připravuje velkolepý koncert filmové hudby, na kterém představí oblíbené melodie z filmů, bez kterých si období nejkrásnějších svátků v roce neumíme už ani představit.… (více)

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

17.11.2023

Disney dlouhodobě sází na jistoty. Vzhledem k tomu, že nejvýdělečnější filmová sága všech dob, tvořená superhrdiny od Marvelu, je v nemalých problémech, jež byly jen zdůrazněny obrovským kasovním… (více)

Barbie má miliardu

Barbie má miliardu

07.08.2023

Ačkoliv Margot Robbie studiu Warner Bros., když pro projekt sháněla financování, slíbila, že Barbie může vydělat miliardu, sama tomu příliš nevěřila. Měla ale pravdu. Komedie na motivy ikonické… (více)

Reklama

Reklama