Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká část filmu se odehrává v nákupním centru v čase Vánoc. Prolnou se tu příběhy čtyř přátel, kteří zde pracují. Jedním je optik Tomáš (Richard Krajčo). Vystudovaný oční lékař má rád volnost a ženy, žije v obytném přívěsu na poli nedaleko obchodního centra, kde se prohání jeho kůň. Hezká Nina (Vica Kerekes) balí dárky ve stánku a provokuje výstředním oblékáním i přidrzlou otevřeností. Jejím krédem je nemilovat, aby nemohla být zraňována. Ráďa (David Novotný), nejstarší z přátel, pracuje v supermarketu jako manažer prodeje a bydlí s početnou rodinou v malém bytě. I když ji má rád, někdy by nejradši od toho chaosu utekl někam daleko.Zajíc (Jakub Prachař),čerstvě vystudovaný herec, marně obchází castingy a vlastně málokdo ví, jak se doopravdy jmenuje. Všichni ho vnímají v kostýmu ušáka, který rozdává dětem balonky. Každý z našich přátel má své touhy a sny a právě Vánoce jsou časem, kdy se mohou plnit. Dejme šanci zázrakům! Copak se pohádky nemohou žít? (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (494)

maseer2 

všechny recenze uživatele

těžko počítat, kolikrát jsem během první řekněme půlhodiny obracel oči v sloup nad hloupostí scénáře a prkennými hereckými výkony.. později, když člověk akceptuje tu zvláštní zápletku a alespoň trochu se naladí na vlnu celého vyprávění, už to není taková hrůza a najde se i pár světlých chvilek, ale negativní dojmy výrazně převládají.. především to není vůbec (ale opravdu vůbec) vtipné, což bych vzhledem k označení "drama / komedie" docela očekával.. celý film pak působí dojmem jakési vánoční "pohádky" pro dospělé, ze které si divák ale absolutně nic neodnese, protože celá zápletka s přáními prostě nemá dostatečný tah na bránu, a tak je celá upozaděná za dost tuctovým glóbusáckým vztahovo-kamarádským mišmašem, ze kterého vám v hlavě nejvíc utkví popíjení lahváčů na střeše a neskrývané uctívání kultu Krajča (v růžových brýlích).. nejvíc mě tak na filmu asi zaujala zajímavá Vica Kerekes, která mezi jinak spíš nesympatickými postavami vcelku vyniká.. silné 2* ()

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Téměř nikdy se nedivím hodnocení na čsfd...co člověk, to názor, to jiný vkus. Ale tady mi nedá a krk se mi kroutí. Když už dá Česko tak jemný film, s až poetickou pointou, nevtíravý a zároveň pod kůži se zarývající příběh, odskáče to snímek takovýmhle hodnocením :-/ Což ukazuje jenom na nízkou laťku vkusu, kdy každá druhá komerční slátanina, při jejímž sledování můžete mozek poslat na dovolenou, dostává rance hvězd :-D Jsem rád, že mezi vás, co to tak vidíte nepatřím. KŘÍDLA VÁNOC je perfektní podívaná, film, který mě chytnul za city podobně, jako svého času MĚSTO ANDĚLŮ. Poučení, že skrytá, nepromyšlená a horká přání se nemají vyslovovat nahlas....že ne vždy, co si člověk přeje je to, co opravdu chce, že láska je velmi často hned před vašima očima, že štěstí nemusí být nikdy daleko, ale stačí se k němu natáhnout...nehledat v temnotách, neznámo kde, ale rozhlídnout se kolem sebe, na lidi, které znáte, kterým věříte a kteří znají vás. Mám rád filmy, příběhy, které ve mě něco nechají, které dokáží zachytit jakési neviditelné lanko v mé mysli, zatáhnout a spustit tak řadu myšlenek, vzpomínek, tuh a pocitů....mám rád lidskost ukrytou za skrytými obrazy plných touhy a odvahy...mám rád změny, které nám dávají naději a lásku a které nikdo z nás nedokáže, změny, které můžeme vidět jen v takových filmech, číst v knihách....lidská srdce schopná skutků pro lásku, pro život...ne jenom pro povinnosti a pomalé umírání v jakémsi řádu bez něčeho přirozenějšího, přírodního....éteričnost bez předsudků, bez hlubokých zásad a marnivých zvyklostí :-) ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Na české pomery znesiteľné :-). Aj tentoraz sa tvorcovia nevyhli akejsi snahe o sociálny podtón, ktorý mi už pár rokov lezie krkom, ale napokon je to (našťastie) len romantický príbeh. Vedľajšie dejové línie ma nijako neoslovili, pár nadhodených tém by si zaslúžilo aspoň náznak vyriešenia... Hudba samotná si to na výsledku odmakala viac než scenáristka... ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Křídla Vánoc vyhlíží jako dílo talentovaného filmaře, který během několika let tvůrčí nečinnosti nashromáždil víc nápadů, než kolik jich plátno najednou unese. Bohužel se nechtěl jediného z nich vzdát a zřejmě nenašel nikoho, kdo by ho k tomu z nadřízené pozice vyzval. Což dovedlo veškerou jeho snahu k nevyhnutelné implozi. Vzniká paradoxní situace, kdy sice motivů dostáváme ke sledování opravdu mnoho, film působí přesto chudě. Protože jak jedna situace překřikuje druhou, k divákovi se dostane jen nesoustředěný šum, u kterého se tak dobře usíná. Režijní styl roztříštěnost jen potvrzuje. Pokud něco utkvěje v paměti, jsou to montáže. Ach, ty montáže! Velmi efektní způsob, jak dokázat, že umíte kompilovat hezké obrázky, ovšem nutnou nezbytností je objasnit smysl každé z nich, jinak se nepříjemně blížíte tvorbě celovečerního videoklipu. V Křídlech ve velmi nepravidelných intervalech přicházejí podobně vtíravě jako pěvecká vystoupení v muzikálech a málokdy chápeme, proč zde jsou a proč najednou po vypjatém momentu hraje zrovna tahle pohodová (povětšinou navíc velmi stereotypní) hudba a hrdinové skotačí jak na mejdanu. Karin Babinská hezké obrázky umí. Její velké detaily sice někdy působí poněkud tísnivě, ovšem to nemusí být považováno ani tak za chybu, jako spíš za navození nálady. Plně pracuje s obrazem a její výjevy nikdy nejsou prázdné, jak jsme u tuzemských produkcí zvyklí. Opět však většinou chybí jednotící prvek, směřování, motivace. Babinská nevychytala abstraktní, ale jistě snadno pochopitelný pojem "tón". Nahlas obdivuje Sofii Coppolu, přesto zřejmě zapomíná, že její filmy spojuje právě jednotný tón - jedna nálada, kterou ony snímky překlápějí na diváka. Banální, téměř vyprázdněná narace v nich teče jako pomalá řeka, jejíž proud časem své publikum strhne. Křídla tón nemají, přeskakují od jednoho k druhému, jsou nečitelná, emocionálně nesrozumitelná a nezastavující. Kdopak o svátcích klidu ocení tento vysilující maraton? 55 % ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Nejdelší, nejnudnější a nejblbější reklama na Globus, která kdy v televizi běžela. KOUSEK DĚJE Vánočí atmosféra snímku spočívá v tom, že hlavní hrdina, který pracuje v obchoďáku - stejně jako všichni jeho kámoši - dostane dar "vidět" do lidí. Nijak extra to neřeší, nijak s tím neexperimentuje, jak by udělal každý s novou schopností, rovnou se jí snaží zastavit. A pak se přece jen párkrát rozhoupe k tomu, aby jí použil, což ve většině případů znamená, že dotyčné ženě (jde hlavně o ženy), řekne, že její manželství stojí za prd, načež se žena rozhodne manželství ukončit. Vskutku vánoční. K příjemné atmosféře se přidá fakt, že autonehodu nepřežije jen děda a babička, zatímco žena a děti jo. Což bylo asi záměrem anděla. To jsou Vánoce jako prase! Kdyby snímek aspoň vyzníval cynicky, ale on ne, on se fakt tváří jako hluboce lidský a chápající. Přidejte si k tomu příšerné herecké výkony, koně v obchodním skladu a pusťte si radši přímý přenos ze zubní ordinace (pokud takovou reality někde vysílají - vsadila bych se, že jo). ()

Galerie (30)

Zajímavosti (15)

  • Původně mělo jít o muzikál, ale při psaní scénáře, které zabralo rok a půl, se Karin Babinská rozhodla, že půjde o romantický film. (jenik71)
  • Tomáš Klus, který zpívá písničku „Cesta“ společně s Richardem Krajčem, která zazní ve filmu, se opakovaně objeví v televizi. Píseň samotná vznikla v roce 2012, autorem textu i hudby je Richard Krajčo. (sator)
  • Herec a spevák Richard Krajčo chcel pôvodne účinkovanie vo filme odmietnuť. Dôvodom bol názov snímky, ktorý ho okamžite odradil. Navrhol zmenu názvu na Krídla, ale režisérka trvala na pôvodnej verzii. Nakoniec sa po prečítaní scenáru rozhodol, že v ňom hrať chce. (Zdroj: pravda.sk) (leila22)

Reklama

Reklama