Obsahy(1)
Velký lovec Tremal Naik (Lex Barker) stíhá vrahy svého přítele. Stopy vedou až do podzemního chrámu sekty následovníků bohyně Kálí – Thugů neboli škrtičů. Zde Tramal Naik objeví bílou dívku Adu (Fiorella Mari), jež se proti své vůli musela stát kněžkou kruté bohyně. Hrdina neváhá ani chvíli a dívku osvobodí, avšak škrtiči jsou nelítostnými a zejména neúnavnými protivníky. (J.Connor)
(více)Recenze (9)
Lex Barker tento snímek zachraňuje, avšak pouze na průměrné hodnocení. Dobrodružství Úsvit pirátů působí dosti lacině, což má svým způsobem na svědomí zub času, avšak ani po příběhové stránce mě film dvakrát neoslovil. ()
Viděl jsem to kdysi na staré VHSce, kterou mi věnoval majitel krachující půjčovny filmů...Barker se opět vydal na filmově standardní dobrodružství a opět do jiné části Matičky Země. Tenhle dávný James "oldshatterhand" Bond projezdil vážně celý svět a utkal se s nejlepšími zloduchy své doby. ()
Režisér Ralph Murphy so svojim kolegom Gian Paolom Callegarim, rovnakým diletantom, natočili film, ktorý si zaslúži, aby ho nikto nevidel. Chaotické scény, nezmyselné prestrihy na zvieratá, strašné dialógy, a to všetko napísané a natočené podľa otrasného scenára. Toto je azda najhorší film s Lexom Barkerom. ()
Tak jistou roztomilost tomu určitě neupřu, myslím, že netřeba k datu a místu vydání či zúčastněným rozpitvávat. Lex je tu ještě dost ve formě a možná by tak neškodilo ho někdy vypustit do akce, které je málo a je kulantně řečeno naivní. Když pominu záběry na džungli a její zvířenu, případně nějaký ten indický rustikál, tak se v tomto filmu jen stále někam běhá, tradičně z chrámu bohyně Kálí či do něj. Barker se asi pětkrát či šestkrát za sebou dostane do zajetí škrtičů - pak jim uprchne, probojuje se či je jinak ochčije, pak za ním běží, sesypou se na něj a vše začíná nanovo. Případně se sesypou na někoho jiného a Barker ho běží osvobodit. No nic, docela příjemná raritka. Mimochodem Barker se ke škrtičům později vrátil zde http://www.csfd.cz/film/33390-tajemstvi-indickeho-chramu/ a zde http://www.csfd.cz/film/33385-kali-yug-deesse-de-la-vengeance/ . Tyhle dva jsem viděl kdysi a dost mi to s Úsvitem splývá. ()
Hrozný amatérsky brak. Dej je detinský, akčné scény sú nechcene smiešne a navyše to je celé tak nezaujímavé, že o dobrodružnom filme nemôže byť ani reči. Mimo pár záberov na hady a iné potvorky v prírode to nestojí za videnie. A to si radšej pusťte National Geographic, tam budú tie zábery prírody oveľa lepšie. Toto si sotva zaslúži pomenovanie film a tých 68% je fakt na smiech, nejakí mulťáci tu zaúradovali 5*. Ak máte radi Lexa ako Old Shatterhanda, tomuto sa radšej zďaleka vyhnite. ()
Většinou se u těchto naivních pohádek s chrabrým Oldou směju, tohle ale není ani roztomilé. Herci jsou úplně prkenní a mluví ve strnule šroubovaných větách, akce je k pláči, časté záběry na divokou faunu nejspíš štípnuté z nějakého dokumentu a zápletka? Fantasticky neohrožený Tramal (nosí turban, župan, oční linky a náušnici a víc by mu slušelo jméno Termal, ale jinak je velmi mužný :) padá každých pět minut do rukou děsivých škrtičů, co neškrtí, ale otravují zajatce škorpiony, houpou na laně, bodají perořízky a vůbec jsou hrůzostrašní, pak se tu ometá banda vojáků, jejichž taktické schopnosti jsou na úrovni zatoulaného burisonu a panna zajatkyně, to aby měla ta etapová hra vůbec nějaký důvod. Celé to připomíná ochotnické představení natočené někým, kdo je tak pomalý, že žije pozpátku. „Není schopen přemýšlet!“ „Osvobodíme ho později.“ ()
Další dobrodružný snímek natočený podle literární předlohy autora slavného Sandokana Emilia Salgariho, který se natáčel souběžně se snímkem „La vendetta dei Tughs (1954), a prezentuje se jako jeho pokračování, tudíž nás tak opět zavede do indické džungle ke starým známým postavám. Jenomže jakmile snímek začne své vyprávění, divák jakoby měl náhle pocit, že to už viděl. A skutečně tomu tak je a zároveň i není. Zkrátka, jakkoliv byl předchozí snímek chaotický, tady už bylo dokonáno, čemu jest. Byla tady totiž použita spousta scén z předchozího snímku, tudíž tak vzniklo něco, co ve filmografii snad ještě nemělo a snad již nemá obdoby. Takže to je další dobrodružství a zároveň scénograficky není. Snímek se tak stal odstrašujícím příkladem tvůrčí inovace, jak ze svého úsilí z diváků vydělat co nejvíce. Ale zřejmě je povedenější, neboť právě tento počin se dostává do distribuce, zatímco vidět ten předchozí už vyžaduje značné úsilí a trpělivost při jeho hledání. Avšak byť se to nepovede, nikdo o nic nepřijde. Logicky se tedy opět jedná o značně nízkorozpočtový filmový produkt, navíc viditelně převážně natáčený v levných kulisách postavených v ateliérech, který je dějově značně chaotický, nelogický ve svých dějových zvratech a tak nějak jako celek prostě nedomyšlený. Těžko říct, jestli je to slabým scénářem nebo špatným střihem, nebo snad dokonce obojím, každopádně film jako celek vypadá jako brutální sestřih televizního seriálu. Dějový vývoj je ve stylu hop a skok, takže vlivem toho postrádá atmosféru, dramatičnost, i napětí. Ve filmografii Lexe Barkera tak z toho zůstala jen velmi pošramocená skvrna. V další cestě jeho herecké kariéry po odchodu z filmové tarzanovské série lze jen konstatovat, že to byl u něj pořádný úlet.. ()
Začněme od největší hvězdy, která mne ostatně přivábila: L. Barker ve snímku postrádá své obvyklé charisma, neboť jeho postava je redukována na několik nejapných úderů a zběsilých útěků (a navíc má strašlivou náušnici!), a tak se jediným kladem stává docela povedený scénář využívající děj vrstvící retrospektivní vyprávění. Tedy abych byl přesný - scénář je povedený ve svém vyprávěcím rámci, nikoli v jednotlivých detailech, které většinou nedávají smysl. Postavy fungují bez motivace, bezhlavě se ženou tam a zase zpět a unikají z nejhorších pastí zázračným slovem vypravěče, někteří hrdinové mizí a jiní přibývají bez zřejmé návaznosti scén a nebezpeční škrtiči jsou spíše k pláči svého pána nevyjímaje. Chudák Kálí. V zásadě se tedy jedná o nepovedenou komedii, která snad nemohla v zamýšleném dobrodružném smyslu fungovat ani v době svého uvedení, navíc mám zlý pocit, že se mi do rukou dostala verse přestříhaná někdy v 80. letech... ostatně celý film působí jako puzzle vyrobené z minimálně tří jiných snímků, a to včetně nesouvisejících dokumentárních záběrů "indické" zvířeny. ()
Dobrodružný film v pravém slova smyslu. Zpětně se vám nejspíš vybaví vynikající hudba, vystihující prostředí indických džunglí, a děj, který se vlastně točí pořád dokola... Je zajímavé vidět Lexe Barkera i v jiné roli... ()
Reklama