Reklama

Reklama

Clona

(seriál)
  • Velká Británie The Lens
Trailer
Česko, 2014, 6 h 8 min (Minutáž: 52–53 min)

Scénář:

Marek Epstein

Kamera:

Jan Cabalka

Hrají:

Kryštof Hádek, Vica Kerekes, Viktor Preiss, David Novotný, Rostislav Novák ml., Taťjana Medvecká, Jan Hartl, Simona Prasková, Jordan Haj, Jenovéfa Boková (více)
(další profese)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Clona je příběhem, v jehož středu stojí postava mladého policejního kameramana Romana (Kryštof Hádek). Ten svou práci, kterou mu dohodil jeho otec (Jan Hartl), vnímá jako jednoroční výplň, kterou je nucen absolvovat po neúspěšných přijímacích zkouškách na vysokou školu. Při jedné z prvních akcí se však situace fatálně zvrtne a banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž pod koly ujíždějícího automobilu umírá Romanův otec. Touha vyřešit otcovu vraždu, napínavá policejní vyšetřování a Romanův vztah k Lence (Vica Kerekes) i vlastní matce (Taťána Medvecká) jsou leitmotivy celého seriálu. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer

Recenze (168)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Rozhodovala jsem se mezi dvěma a třemi hvězdičkami. Vyhrála moje slabost pro Rostislava Nováka a křehkou Vicu Kerekes. Parta okolo Viktora Preisse byla zajímavě poskládaná. Když jsem prvně viděla, co provádí Hádek s tou zrcadlovkou a jak jí drží, tak jsem myslela, že mě omejou. Proboha, proč jí pořád používá k natáčení.Dejte mu někdo kameru. Hodně jsem se těšila na Medveckou s Hartlem. Bylo moc příjemné je zase vidět na obrazovce. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi "umělecké" zpracování - vizuálně se na seroš kouká příjemně.. Škoda Hartla, kterého jsem už delší dobu nikde neviděla :-( A Preiss by měl rozhodně dostat větší roli :-) Vica Kerekes už je pro mě celkem okoukaná a jako Hádkův protipól se mi absolutně nehodí.. Některé případy byly silnější, některé slabší.. Co mi na filmu vadilo hodně je, že se zabývá moderními digitálními technologiemi (foto, video, dron), ale spousta situací, která se kolem těchto hračiček točí by v reálu nemohla dost dobře fungovat (např. focení nabouraného auta uprostřed noci z ruky a bez blesku a ještě stojí fotograf mezi lampou a fotografovaným místem) apod. Seriál by se dal vystihnout příslovím: Nahoře huj a vespod fuj. Daleko před "Kriminálkou Anděl" a hodně vzad za "Případy 1. oddělení".. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Co se to, sakra, stalo ?? Česká krimi se probouzí k životu, když po velmi podařených Případech prvního oddělení přichází Clona, další žánrovka, která překvapivě svého seriálového předchůdce nenapodobuje, jde si svou cestou, moderní, svěží, mladistvou, ostatně Tomáš Řehořek i Marek Epstein, byť druhý jmenovaný již není žádné tele, platí za nadějné mladé tvůrce, rukopis obou je zcela jasně patrný a byť se tedy ta temná manýra až příliš hlásí o slovo, já tleskám vstoje nesmírně originálnímu a odlišnému projektu, který sice jistě v mnohém připomíná Cirkus Bukowski, nicméně se od té jeho cynické zralosti velmi úspěšně diferencuje, stejně jako od věcně realistického Prvního oddělení, což nejlépe dokládá geniální až mysteriózně laděná kamera Jana Cabalky, která i dík střihu a zvuku odsunuje běžnou rutinu naprosto do pozadí, zde neuvidíte běžné činnosti, ty si divák jen domýšlí, i samotný dialog ustupuje fantastické atmosféře, jíž je podřízeno vše.. Matěj Hádek snad ani nemůže zklamat, stejně jako ostatní protagonisté v čele s Viktorem Preissem, moje modlitby byly končeně vyslyšeny, či Taťjanou Medveckou, které s Hádkem tu matku se synem prostě uvěříte, herecky celkem komorní záležitosti v tomto směru nelze takřka nic vytýkat, když navíc nádherná Vica Kerekes dává příslib, nakonec však takový planý, věcem příštím.. Kdybych tedy měl hodnotit po zhlédnutí pilotu, napálím asi pětihvězdí a ani nemrknu, prozatím jen padám na prdel a s otevřenou hubou se nemůžu dočkat další epizody, nicméně však bohužel s přibývajícími epizodami začíná přicházet naprosto fatální rozčarování, které ukazuje, jak moc jsem se mýlil a ty zmiňované Případy prvního oddělení vypadají jako (kr)Kavčí výkřik do tmy !! Ona totiž ta jedinečná vizuální stylizace, nad kterou jsem se tak rozplýval po zhlédnutí první epizody, s každou další stále více a více přestává stačit, tohle totiž jeden ještě spolkne u filmu, nikoliv u seriálu, a začíná dokonale vnímat, jak moc Cloně schází kvalitní scénář, když si Marek Epstein jako vůbec ne špatný tvůrce prostě jen ukrojil příliš velký krajíc chleba a v neznámých žánrových vodách už neplave kraula ani čubičku, on se jednoduše topí !! Některé žánry, obzvláště pak ten detektivní, si prostě z prstu vycucat a vyfantazírovat nelze, zkušenost a zralost scénárista ničím nahradit ani zamaskovat nezvládne, a tak to mé tvrzení, že Epstein už není žádné tele, byť jsem mluvil spíš o počtu jeho scénářů a věku, začíná vyznívat dost ironicky !! Marku, jestli tohle myslíš vážně, pak opravdu už nejsi tele, ale pořádné hovado, tohle ti totiž nikdo nezbaští !! Celý seriál i přes relativně nízký počet epizod s každou další naznačuje, že by mu skutečně spíš slušela filmová podoba, ten dojem rozředěnosti se prostě ne a ne ztratit, navíc v něm dost vyniká skutečnost, že si tvůrci poněkud neví rady s rytmem vyprávění a citem pro atmosféru, která i dík přepjatému soundtracku odosobňuje i pasáže, u nichž je to evidentně na škodu.. Nemůžu si pomoct, ale tohle se nakonec hodně nepovedlo, a tak Tomáš Řehořek, který tu působí, jak v tátových o tři čísla větších botách, ruku v ruce s Epsteinem, jen potvrzuje svoji nezkušenost, která podobné žánrovce sama kope hrob.. () (méně) (více)

greetchen 

všechny recenze uživatele

Případy 1. oddělení mě tolik neoslovily a po sedmidílné sérii Clona nutno uznat, že České se to tentokrát s televizními detektivkami moc nevyvedlo. Clona je nesympatická v podstatě vším. Chybí postavy, se kterými by vás bavilo to prožívat, nebo na ně aspoň koukat (pánům by mohla stačit Vica Kerekes, jenže proč se většinu filmu tváří tak strašně znuděně?), příběhy nemají hloubku, napětí, postavám chybí trošku lidskosti. Postava policejního kameramana/fotografa je jako nápad špica, měla potenciál nabídnout nový pohled na kriminálku, ale totálně ho nevyužila, Hádek se v tom plácá a většinu děje je na obrazovce jaksi navíc. Nechci České křivdit, ale v tomhle za mě palec dolů a těším se na chystanou sérii prověřené novácké Kriminálky Anděl. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JÁ BUDU HLAVNĚ TOČIT VIDEA...“ /// Příběhově se s tím moc neserou. Zobák nastupuje k mordpartě, kde všichni – tedy všichni tři – vostřílení pardálové (aspoň se tak tvářej) ani moc neřešej, že ten mladej, z nich má nejlepší nápady. Hold není každej polda Ajnštajn… Ze začátku by se mohli zdát všechny zápory spíš jako závan svěžího větříku. Nakonec jsou z toho spíš větry, co smrděj po průjmu. To, co zdálo se bejt pomalý zajímavě, je pomalý nudně, to intuitivní odhalování informací je přesně vo tom, že všeho moc škodí (jako kdyby jste se šli vychcat ve Štěchovicích a našli poklad. Hmm dobrý. Druhej den půjdete chcát… no a prostě zase. Hmm dobrý. Třetí den… Kladem nechť je, že všechno je podřízený plynulosti, tzn., že se zbytečně nevykecávaj. Charakterová nemohoucnost se projevuje už při úvodní rekapitulaci, která je snad vod 3.dílu furt stejná. To tady klidně může hrát Belmondo s Deloinem a točit to Fellini. (Podle scénáře Chucka Norrise.) Okatá snaha o Made in… (nevím co), kterou jsem na ČT nečekal. Vono je to totiž místy i pěkně debilní. To už jsem se mohl koukat rovnou na Anděla. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ke štěstí mi stačí chodidla V.Kerekes. 2.) Vždycky jsem si přál honit sráče s kamerou (místo pistole) v ruce. (Furt lepší než s vocasem.) (V ruce.) /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()

Galerie (251)

Zajímavosti (9)

  • Epizoda se natáčela mj. na zámečku Bon Repos na Nymbursku. (a-ja)
  • Vica Kerekes s souvislosti se seriálem uvedla: "Miluji akční věci a práci v terénu a taky že jsem byla jedinou ženou ve vyšetřovacím týmu, to mně okamžitě přesvědčilo. Která herečka by takovou práci nepřijala? S Tomášem se mi pracovalo skvěle. Stačilo, když něco naznačil, a já to hned pochopila a udělala, byli jsme napojení. Umí taky herce motivovat a pochválit. A mám ráda tu jeho dětinskost."  (nicolcat)
  • Natáčelo se především v reálném prostředí, například v SaSaZu, vyhlášeném holešovickém nočním klubu, dále na letišti v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladovém nádraží Žižkov i na uzavřeném úseku dálnice R7 či v depu stanice pražského metra Háje. Také na policejní akademii v Modřanech, v Břevnovském klášteře, na Slapské přehradě nebo v budově bývalého Federálního shromáždění, dnes nové budově Národního muzea. (Zdroj: TV mini) (Rodriguez)

Reklama

Reklama