Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 2

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (1 372)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak přehnané, až je to nuda. Hrdinové už se ani nesnaží něco vymýšlet, protože ví, že přežijí všechno. Vin Diesel např. unikne tak, že sjede s autem ze skály. To se samozřejmě rozmrdá totálně na sračku, ale on vystoupí naprosto v pohodě a krasavici vedle něj jen bolí ruka. S tím už jděte do prdele. Tony Jaa, na kterého jsem se těšil nejvíc je téměř nevyužitej, stejně jako Rock. Fandil jsem skvělému Stathamovi, ať je všechny pozabíjí, aby už byl konec. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Wan úmyslně kráčí na hraně parodie. A poznáte to už v první scéně brutálního Stathamova nástupu. Série Rychle a zběsile se z autotuningové variace na Bod zlomu propracovala k high-tech špionážní oslavě rodinných hodnot, ve které se sice pořád hodně jezdí, ale stejnou měrou je zastoupeno střílení i brutální kontaktní souboje. Celá dějová linie dává pramalý smysl. Vin Diesel a jeho parta jsou technicky vzato záporáci, kteří téměř zabili Stathamova bratra - a do rodiny se nikdo srát nemá - ten tak se svou pomstou vlastně jen následuje celou Dieselovu filozofii o rodině. Akční scény jsou ještě o level výš než v předchozím díle. Kdo myslel, že letadlo z šestky nikdo netrumfne šeredně se pletl. Všechny tři gigantické automobilové války (Ázerbájdžán, Abu Dabí, L.A.) jsou ještě šílenější. Neskutečná šprťouchlata s autobusem, kde si to na férovku rozdá Paul Walker s Tonym Jaa a Diesel jede z kopce, se v opulentnosti mohou pomalu rovnat trasformerům. Abu Dabí nabízí profláklý let Lykanem skrz mrakodrapy (teroristé už si dělají poznámky) a L.A. je místem zúčtování pro jakousi symboliku návratu domů. Veškerá dynamika řešení problémů je navíc neskutečně stylová. Někdo navrhne šílený nápad a ostatní řeknou... tak jo. Kurt Russel to zafinancuje, udělá propagačku Belgickému aleu a posune sérii do regulerní nápodoby starých bondovek. James Wan chtěl prý posunout styl ke klasickým filmům o pomstě z let 70-tých a nejsem si jistý jestli se mu to tak úplně povedlo. Rozhodně je to temnější díl než všechny předchozí. Se zabijáckým Stathamem šlo tohle vybudovat poměrně snadno. Blízké záběrování dodává konfliktům na hloubce, ale přepálená akce sune žánrovou škatuli úplně jinam. Neduh v podobně rozbíjení pěstních soubojů zmizí pouze při startovní Statham vs. The Rock, ty ostatní se znovu rozpadly a u finálového Diesel vs. Statham to zamrzí nejvíc. Závěrečný konflikt dvou rodinných týpků (hasáky proti kusům plechu) tak stále nepřekonal souboj titánů z pátého dílu. Rozloučení s Paulem Walkerem je smutné, ale stylové s poselstvím o (jak jinak) rodině a závěrečným pomrknutím na kořeny série. Paul rozhodně odešel na vrcholu (vždyť vyškolil Tonyho Ja!) protože šílenější, ale zároveň zábavnější už asi tahle série nebude. P.S: Kdo se strefuje do logiky a brblá, že to celé nedává smysl má samozřejmě pravdu, ale nepochopil jednu zásadní věc. Diváci tohle akční porno čas od času rádi a Diesel se svou partou vždy rádi pobaví. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Ještě chyběl Walker při honičce na severním pólu, Diesel při rvačce v raketoplánu a jeden z těch černochů na dívčím růžovém kole. Ještě větší, drzejší, dražší, hlučnější, absurdnější. Absence míry, limitů, pravidel. Dějově je to mělké, ostatně jako vždy, tempo je fajn, ale prostě mě to nechytlo. Čeho je moc, toho je příliš. Všichni museli minimálně sedmkrát zařvat, nebo aspoň skončit na invalidním vozíku. James Wan to ukočíroval solidně, vše je poměrně přehledné, ale ta vata kolem mi nesedla. Hrdinové melou o rodině, Rodriguez čumí do blba a trápí jí její ztráta paměti, Diesel si neodpustí otravné mentorské kecy, mnozí něco kváknou, jen aby něco kvákli, často je to pitomé a absolutně bez života. Prostě testosteron bez překvapení!! Když už přijde, je mimo moje chápání. Už bych to víc netěžil, nedojil, chcete-li. Elegantní rozloučení s Paulem Walkerem naopak potěší. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Ohana means family. Family means nobody gets left behind." Těžko říct, jestli scenáristi akční soapoperové franšízy mají v oblibě "Lilo a Stitch", ale rozhodně tamní motto přetvořili na definiční princip série. V sedmém díle o rodině nejen že melou naprosto všechny postavy franšízového týmu, ale i hlavní záporák, což otevírá do budoucna nekonečné možnosti pro další a další pokračování. Navíc můžeme citát aplikovat i na to, jak se série rozloučila se zesnulým Paulem Walkerem, což jde proti očekáváním domněle protřelých diváků. Jinak výměna režiséra přinesla pramálo změn (což vede k otázce, kdo dělá u velkých filmových sérií showrunnera), spíše došlo k vygradování předchozích tendencí. Ačkoli se oficiálně film spojil s videoherní značkou Forza Motorsport, jeho kořeny se nadále upínají ke GTA. Vedle celkové nadreálně komiksové stylizace to stvrzuje především vyprávění, které je tentokrát vystavěné podle adventurového schématu "kohoutek a slepička" (k dosažení jednoho cíle, je potřeba získat prostředky, které jsou vázané na splnění řady vedlejších úkolů). Střídání akčních scén a melodramatu pokračuje i tentokrát a opět působí neakční scény jako radikální retardér, a to ve všech nabízejících se významech a asociacích. Kolovrátek s plky o rodině nicméně už nabývá vyloženě absurdní podoby, obzvláště v kombinaci se směšně zaťatým Dieselem a pimprlově řešenými scénami. Schematičnost se zde převrací za hranici jalové soapopery do hysterického campu, což filmu ale přidává na zábavnosti. Ostatně k tom, jak se má brát vážně, se váže brilantní úvodní záběr, který publikum spolehlivě rozdělí na ty, kteří budou řešit realističnost, logiku, kauzalitu a jiné zde nemístné věci, a ty, kteří se naladí na zdejší mix karikaturně přepáleného patosu, kýče a blouznivé opulence. Již předchozí díl série přešel co do stylizace a koncipování akčních pasáží z bondovské spektakularity k nadreálné bombastičnosti, a nejinak je tomu také zde. Bohužel i včetně marného, počítačovými obrazy oplývajícího finále. Naštěstí jej můžeme chápat jako únavu materiálu po mnohem nápaditěji pojatých předchozích scénách, a to co do akce samotné i jejího snímání. Fetišistické detaily řazení a dupání na pedály se proměnily v efektní sled impresí s kadencí pár okének. Kamera tentokrát v detailech zůstává stabilní a naopak o to více se odváže ve větších záběrech, což prospívá dynamice sekvencí. Ale na druhou stranu, jak už bylo řečeno, změna režiséra sérii nikam neposunula. Nekoná se žádné převratné přemodelování jako v pátém díle, jen se variuje jím nastavená formule a přidává pár řemeslných fines. Zatímco komiksárny se snaží o nějaké rádoby přesahy a emocionální výkyvy, "Rychle a zběsile" je ryzí eskapistický popcorn, který zabaví jako bláznivý akčňák a campové melodrama a okamžitě odvane z paměti. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

Galerie (146)

Zajímavosti (89)

  • Lykan Hypersport, se kterým Dom (Vin Diesel) proskočil tři mrakodrapy, postavila firma W Motors speciálně pro film. Použila levnější materiál na výrobu karoserie – sklolaminát místo uhlíkových vláken – a upravený podvozek z Porsche Boxter. (xisp)
  • Skutečný Lykan Hypersport byl vyroben v počtu sedmi kusů v SAE. Jeho exkluzivní cenovka je dána 440 diamanty, které jsou umístěny v předních světlometech. (xisp)
  • Před seskokem z letadla se v hangáru nachází neupravená vozidla. Jedno z nich je Subaru Impreza WRX STi ve verzi sedan, ale v letadle a po seskoku z letadla je to hatchback. (TomiiK_)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama